پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

283 داور کرمانی در رقابت های مختلف فوتبال قضاوت می کنند

دبیر هیات فوتبال استان کرمان گفت: 283 داور کرمانی در قالب 237 داور مرد و 46 داور زن در رقابت های مختلف آسیایی، کشوری و استانی این رشته قضاوت می کنند.

جابر حبیبی" روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در بخش مردان علاوه بر "علیرضا کهوری" تنها داور بین المللی کرمان، 11 داور ملی، 22 داور درجه یک، 63 داور درجه دو و 140 داور درجه سه فوتبال فعالیت دارند.
وی همچنین به "مهدیه رشیدی رنجبر" تنها داور ملی این استان در بخش فوتبال بانوان اشاره کرد و ادامه داد: در این بخش داور درجه یک نداریم و تنها 5 داور درجه دو به همراه 40 داور درجه سه رقابت های بانوان را قضاوت می کنند.
حبیبی خاطر نشان کرد: 13 داور کرمانی برای حضور در کلاس های توجیهی قضاوت در رقابت های جوانان و نوجوانان کشور دعوت شده اند.
داور پیشکسوت فوتبال استان کرمان، دستمزد در نظر گرفته برای داوران را اندک دانست و ادامه داد: امیدواریم با افزایش این میزان، داوران با دغدغه ذهنی کمتر نسبت به هزینه های معاش خود، تنها به قضاوت بپردازند.
وی افزود: متاسفانه مربیان و بازیکنان بیشتر تیم های فوتبال، دیواری را کوتاهتر از دیوار داوران نمی بینند و از دیدگاه آنها هنگام نتیجه نگرفتن تنها داور را مقصر می دانند.
حبیبی، هزینه رفت و آمد داوران فوتبال را یکی دیگر از مشکلات این قشر عنوان کرد و افزود: داوران کرمانی هم سطح و شانه به شانه سایر داوران کشور حرکت می کنند.
به گزارش ایرنا، 10 شهریورماه در آسیا روز داوران فوتبال نامگذاری شده و هیات فوتبال استان کرمان نیز چهارشنبه هفته جاری ضمن برگزاری آیینی، از تمامی داوران شهرستان ها تجلیل خواهد کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.