پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

سالم ها آسپرین نخورند

محققان علوم پزشکی می گویند مصرف روزانه یک قرص آسپیرین در افراد سالم برای جلوگیری از حملات قلبی ، مضر است.

واحد مرکزی خبر به نقل از خبرگزاری فرانسه : محققان دریافتند خطر بروز خونریزی ناشی از مصرف روزانه آسپیرین بالا است و این خطر در مقایسه با فایده ناشی از مصرف روزانه این دارو ، برای افراد سالم قابل ملاحظه است.

فایده نتایج مصرف آسپیرین برای جلوگیری از بروز تصلب شرایین بدون نشانه ، نسبت به ضرر آن بیشتر است و در واقع در افراد سالم ، مصرف روزانه آسپیرین توصیه نمی شود.

پروفسور پیتر وایزبرگ مدیر بنیاد قلب انگلیس می گوید ما می دانیم که بیمارانی که نشانه بیماری عروقی از جمله آنژین ، حملات قلبی یا سکته مغزی دارند می توانند با مصرف روزانه آسپیرین ، از عوارض این مشکلات بکاهند.

این بررسی تحت سرپرستی پروفسور ولفسون یونیت از مرکز پیشگیری از بیماری های عروق محیطی در ادینبورگ اسکاتلند انجام گرفت و نتایج آن در کنگره اخیر انجمن قلب اروپا در بارسلون ارائه شد.

در این مطالعه ، تعداد سه هزار و 350 مرد و زن 50 تا 75 ساله که نشانی از مشکلات سرخرگی در پاها داشتند ولی هرگز علامتی از بیماری قلبی یا سابقه حملات قلبی نداشتند ، تحت بررسی قرار گرفتند.

به این افراد روزانه یکصد میلی گرم آسپیرین یا دارونما (‌پلاسبور ) داده شد و این کار به مدت هشت سال ادامه یافت.

در هر دو گروه ، شمار حملات قلبی ، سکته های مغزی و وقایع قلبی عروقی مساوی بود ولی نکته جالب این بود که خونریزی ناشی از مصرف آسپیرین ، در گروه مصرف کننده آن ، دو درصد بود ولی این آمار در گروه مصرف کننده دارونما ، یک ممیز دو دهم درصد نشان داده می شد.

بر همین اساس محققان می گویند ضرر مصرف آسپیرین در افراد سالم ، از فایده آن بیشتر است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.