پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

شهادت می دهم بحث هایی که در مجلس شد دلسوزانه بود

رییس جمهوری آنچه را که طی پنج روز گذشته در مجلس شورای اسلامی اجرا شد تراز جدیدی از دموکراسی و یک الگوی جدید خواند و با بیان اینکه رای یکپارچه به کابینه پیشنهادی مشتی بر دهان بدخواهان ملت است گفت: شهادت می دهم بحث هایی که در مجلس شد دلسوزانه و برای بهتر شدن کارها و اصلاح امور بود.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، دکتر محمود احمدی نژاد که روز پنج شنبه در پایان بررسی صلاحیت و برنامه های وزرای پیشنهادی و در سومین و آخرین دفاعیات خود از کابینه دهم سخن می گفت، خاطر نشان کرد: بحث‌ها، کارشناسی عمیق و در جهت تکمیل و اصلاح کارها بود.
رییس دولت دهم با تشکر از موافقان و مخالفان تلاش آنان را مجاهدت الهی خواند و گفت: این صحنه در مجلس شاید پس از پیروزی انقلاب اسلامی و اینکه اینقدر برای کابینه وقت گذاشته شود بی سابقه و کم سابقه است.
احمدی نژاد این موضوع را دربرگیرنده چند ویژگی و پیام دانست و گفت: ویژگی اول این است که همه در دولت و مجلس تلاش و فعالیت می کنند کار در کشور بهتر انجام شود.
وی با تشکر از موافقان و مخالفان افزود: البته بعضی از فرصت نیز استفاده کردند و در قالب تذکر با حوزه انتخابیه خود گفت و گو کردند.
رییس جمهوری ویژگی دوم را دموکراسی حقیقی در ایران دانست و با تاکید بر اینکه بحث های روزهای اخیر در مجلس کاملا آزاد بود، اظهار داشت: در دنیا کمتر دیده می شود که رسانه ملی مباحث ملی رسیدگی به کابینه را به‌طور کامل و مستقیم پخش کند.
وی با اشاره به اینکه قریب به اتفاق نمایندگان رعایت احترام و حدود را کردند، آزادانه بودن مباحث را نشانه یک مجلس زنده و پویا خواند و گفت: مجلس زنده پشتوانه دولت نظام و ملت است.
رییس دولت دهم با بیان اینکه نمایندگان آزادانه بررسی و برنامه وزرا را چکش‌کاری کردند، خاطر نشان کرد: دنیا دید که فراتر از صف بندی ها و خط کشی های معمول مجلس زنده است و در برابر مسایل کشور، حقوق و آرمان های ملت و منافع ملی احساس مسئولیت می کند.

**مجلس و دولت دست در دست هم پای آرمان های انقلاب و امام ایستاده اند

وی گفت: کسانی که در دنیا با تبلیغات و هیاهو و انتشار برخی حرف های بی ربط بخواهند مدیران کشور را دلسرد و متفرق کرده و مشغول کارهای انحرافی کنند، بدانند که این مجلس و دولت دست در دست هم پای آرمان های انقلاب و امام ایستاده اند،هزینه هایش را هم می پردازند و در دهان دشمن هم می زنند.
رییس جمهور ادامه داد: ان شاءالله امانت انقلاب را با سرفرازی به نسل های بعدی انتقال می دهند.
احمدی نژاد افزود: مجلس و دولت مصمم هستند که با هم کشور را بسازند و عدالت را پیاده کنند.رسیدگی به مناطق محروم و ضعفا ،اصلاح ساختارها،بالاتر بردن پرچم عزت ایران در جهان و حمایت از ملت های مستضعف در جهان آرمان مشترک مجلس و دولت است.
وی در ادامه بیان کرد:ما در اصل یک خانواده ایم استقلال قوا برای انتظام امور است والا هیچ کس در برابر کسی نیست همه در یک سنگریم.
رئیس قوه مجریه گفت: وزرا مردمی ،پاک،انقلابی ،مومن ،پرتلاش و دلسوز همانند نمایندگان هستند که برآمده از مردم و برای خدمت به مردم آمده اند.

**دولت در خدمت نمایندگان است

احمدی نژاد اظهار داشت: در این دوره به تجربه جدیدی رسیدم که دولت باید در خدمت ، تعامل و همکاری با آحاد نمایندگان مردم باشد.
وی در خصوص ارتباط دائمی دولت با مجلس گفت: پیشنهادم این است که هر دو هفته یک‌بار وقتی را تنظیم کنیم معاونین و وزرا به مجلس بیایند و تمام مشکلات را حل کنند.

**نمایندگان با پاسخ قاطع، دشمنان را مایوس کنند

رییس جمهوری در ادامه سخنان خود در جلسه بررسی وزرای پیشنهادی کابینه دهم در مجلس گفت:‌دشمنان تلاش کردند اقتدار ایران را خدشه دار کنند جادارد پاسخ قاطعی از طرف نمایندگان به آنها داده شود تا مایوس شوند.
محمود احمدی نژاد افزود: این 21 نفر مثل خود شما و دلسوز هستند، من از نمایندگان مجلس دو سه خواهش دارم اول اینکه چون من و شما مسوول اداره کشوریم نباید بار مسوولیت را به دوش رهبری عزیز، علما و دیگران بگذاریم.
وی ادامه داد: کشور را باید بر موازین دینی، انقلابی و ولایی اداره کنیم و مسوولیت آن را بر عهده بگیریم زیرا ما آمده ایم باری از دوش نظام برداریم نه اینکه باری بر دوش آن بگذاریم.

**رای یکپارچه به کابینه پیشنهادی مشتی بر دهان بدخواهان ملت است

ششمین رییس جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: شنیدم بعضی می خواهند به دولت نمره 20 بدهند اما در این معادلات نمره 21 هم می شود داد، اگر وزیری به نظر نماینده ای ضعیف آمد ما دست به دست هم می دهیم و به او کمک می‌کنیم تا ضعف او به اقتدار نظام آسیب نزند اما رای یکپارچه به کابینه پیشنهادی به کام مردم و رهبری شیرین و مشتی بر دهان بدخواهان ملت است.
رییس دهمین دولت جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد که هر رایی مجلس دهد ، دولت می پذیرد .
احمدی نژاد از هیات رییسه و رییس مجلس برای اداره جلسات 290 نفره و نیز نمایندگان در طول جلسات بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی قدردانی کرد.
رییس جمهوری با اعلام اینکه نخستین جلسه هیات دولت را یکشنبه شب در شهر مشهد و به قصد تبرک در کنار بارگاه امام رضا(ع) برگزار خواهد کرد از نمایندگان دعوت نمود در این جلسه شرکت کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.