پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

عدم موفقیت وزارت فرهنگ به معنی عدم موفقیت دولت است

رییس جمهور در آیین تودیع و معارفه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روزشنبه گفت: اگر همه بخش های نظام موفق باشند ولی وزارت فرهنگ موفق نباشد همه ما ناموفقیم.

به گزارش روز شنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا، دکتر "محمود احمدی نژاد" وظیفه وزارت فرهنگ و ارشاد را مهمترین، پیچیده ترین و سنگین ترین مسئولیت در میان همه وزارتخانه ها عنوان کرد و افزود: وزیر فرهنگ باید با سرعتی معادل 120 تا 150 کیلومتر در ساعت در مسیر تعالی بدود تا فضایی باز شود و اهالی فرهنگ و هنر در این مسیر قرار بگیرند.
رییس جمهور، با رد هر گونه سلیقه گرایی در فرهنگ گفت: وزیر فرهنگ باید لوکوموتیوی باشد که در مسیر درست و با اشتراکات اعتقادی حرکت کند.
وی ماموریت این وزارتخانه را عین ماموریت انقلاب اسلامی و یا در درجه نازلتری، روح حاکم بر ماموریت جمهوری اسلامی ایران دانست.
احمدی نژاد، وزارت فرهنگ و ارشاد را تنها وزارتخانه ای دانست که تمام ماموریتش مرتبط با انسان و روح انسان است.
وی گفت: وزارت فرهنگ برخلاف بسیاری از وزارتخانه ها که وظیفه تامین و تدارک سخت افزار زندگی متعالی و شاداب را دارند، متعهد به تامین نرم افزار این هدف متعالی است.
احمدی نژاد،با اشاره به اینکه اگر فرهنگ از نظام ما برداشته شود، نظام ما با دیگران تفاوتی ندارد افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، با روح و اندیشه متفکران در ارتباط است لذا سخت ترین کار را در پیش رو دارد و چون تعریف مرزها در مقوله فرهنگ پیچیده، ظریف و مشکل است، این وزارتخانه پیچیده ترین وزارتخانه ی دولت می باشد.
وی، خواستار همکاری و همیاری همه دستگاه ها و وزارتخانه های دولت برای انجام درست ماموریت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شد و گفت:مردم ممکن است با محدودیت های اقتصادی اعم از غذا و پوشاک کنار بیایند ولی بدون فرهنگ، هنر و اندیشه نمی توان زندگی کرد.
احمدی نژاد، وزارت فرهنگ را دارای متنوع ترین و گسترده ترین فهرست ماموریت ها دانست و اظهار داشت: این وزارتخانه به تنهایی می تواند فضایی عمومی جامعه را بدرستی مدیریت کند.
رییس جمهور ، با قدردانی از خدمات چهارساله صفارهرندی و با اشاره به دوستی سی و چند ساله با وی خطاب به آقای حسینی وزیر جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: شما و همکارانتان در عرصه فرهنگ و هنر باید به لحاظ روحی و فکری خود را در تراز فرهنگ ملت ایران آماده کنید، چرا که اگر مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حرکت کمالی و روبه جلو نداشته باشند بر ترویج فرهنگ آرمانی موفق نخواهند بود.
احمدی نژاد، با تاکید براینکه باید اهالی هنر در حال حرکت به سمت تعالی باشند افزود: صیانت از فرهنگ و ترویج آن نیازمند روش های فرهنگی است و این نکته ای کلیدی برای کار فرهنگی است.
وی، خاطر نشان کرد: بهترین و زیباترین کار در این عرصه تثبیت ارزش ها است.
رییس جمهور، گفت: تثبیت ارزش ها باید در بهترین شکل باشد و تجربه فرهنگ ایرانی نشان می دهد که قالب هنر سبب ماندگاری فرهنگ و اندیشه است.
وی، شناسایی فرهنگ و هنر ایران زمین را مورد تاکید قرار داد و خاطر نشان کرد: با تقریب نزدیک به قطع می توان گفت که هم اکنون بسیاری از اهالی فرهنگ و اندیشه ما هنوز با ذخایر فرهنگی کشور آشنا نیستند چه رسد به مردم عادی.
احمدی نژاد، افزود: اگر بتوانید آیینه ای در دست بگیرید و ویژگی های این سرزمین را در مقابل نسل ها منعکس کنید بزرگترین کار فرهنگی را انجام داده اید.
رییس جمهور،فرهنگ ایران زمین را متنوع ترین فرهنگ خواند و گفت:‌خرده فرهنگ ها در اصول و مبانی یعنی یکتاپرستی، عدالت، شجاعت، مهمان نوازی، صداقت و یکرنگی با هم متحد و یکپارچه هستند، ولی این خرده فرهنگ ها ظرف های منحصر به فردی هستند که تجلی گاه فرهنگ افتخارآفرین این سرزمینند.
رییس جمهور در ادامه شناسایی خورده فرهنگ ها و مردم شناسی که موجب شناخت و تثبیت فرهنگ ایرانی می شود را مهمترین راهکار ایستادگی در مقابل تخریب بی امان مهاجم دانست.
احمدی نژاد، صیانت از نشانه های فرهنگ ملی مانند زبان و حتی گویش های محلی را مهم ارزیابی کرد و گفت:‌لباس های ملی را نباید دست کم گرفت، این لباس ها در زیبایی و پوشش حرف اول را می زنند.
وی، افزود: لباس فقط پوشش نیست و جلوه فرهنگ و استقلال کشور است و ترویج آن بر عهده وزارت ارشاد است.
احمدی نژادگفت: صحنه اصلی مواجهه ما با دنیای استیلاگر، صحنه فرهنگی است و همه این دعواهای سیاسی و یا حتی نظامی، فرع بر مواجهه فرهنگی است.
وی، تنها داشته ایران را فرهنگ و هنر این سرزمین عنوان کرد و افزود: باید خود را مجهز کنیم تا در عرصه های جهانی به طور برجسته حاضر شویم و به دنیا خط بدهیم.
وی، افزود: در اظهارنظر و برنامه ریزی این وزارتخانه باید فضا باز باز باشد و وقتی تصمیمی بر مبنای اصول و جهت گیری های درست گرفته شد از همه خواسته شود که مشارکت کنند.
رییس جمهور، خاطر نشان کرد: ما اگر ظرفیت تولید را از جهات تجهیزات و تکنیک نداریم باید این ضعف را پوشش دهیم، ولی در محتوا ضعف نداریم.
احمدی نژاد، خطاب به حسینی گفت: دولت با تمام توان پشتیبان شماست، همانطور که پیش از این نیز کمترین اظهارنظرها و پیشنهادها مربوط به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از سوی رییس جمهوری بود.
وی، همچنین خواستار رسیدگی به وضعیت شغلی و درآمدی کارکنان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.