پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

هیچگاه در خصوص حقوق ملت ایران به مذاکره نمی نشینیم

 
رییس جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: هیچگاه در خصوص حقوق ملت ایران به مذاکره نمی نشینیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، دکتر محمود احمدی نژاد امروز در نخستین نشست خبری خود پس از آغاز به کار دولت دهم ، با بیان اینکه "از نظر ما موضوع هسته ای ایران تمام شده است"، خاطرنشان کرد: ما در چارچوب مقررات جهانی و در تعامل با آژانس بین المللی انرژی اتمی ، کارمان را دنبال می کنیم.
احمدی نژاد یادآور شد که ایران آماده گفت و گو در دو بخش است؛ یکی "فرصت سازی برای استفاده صلح آمیز انرژی پاک اتمی برای همه کشورها" و دیگری "سازماندهی یک مدیریت موثر برای جلوگیری از اشاعه سلاح های هسته ای و خلع سلاح جهانی".

** بسته های پیشنهادی جدید
رییس جمهور همچنین اعلام کرد که تهران علاوه بر بسته پیشنهادی که به گروه 5+1ارایه می کند، بسته های دیگری را با موضوعات گوناگون ، به کشورهای دیگر ارایه خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد که این بسته ها نیز آماده شده و برای آنها فرستاده خواهد شد.
وی تصریح کرد: باید یک عزم و جریان جدید در دنیا برای اصلاح امور شکل گیرد.
رییس جمهور تاکید کرد: حل مسایل جهانی نیازمند تعامل سازنده برپایه عدالت و احترام به آحاد ملت هاست.

** بنیان مناسبات بین المللی باید دگرگون شود
احمدی نژاد با بیان اینکه "بنیان مناسبات بین المللی باید دگرگون شود"، گفت: امروز دیگر نمی شود دو سه کشور بنشینند و برای دنیا نقشه بکشند.
رییس جمهور خاطرنشان کرد: بدون توجه به عدالت هیچ یک از مشکلات جهان حل نمی شود.

** الگویی که ملت ایران به دنیا معرفی می کند
وی افزود: الگویی که ملت ایران به دنیا معرفی می کند الگویی انسانی و اخلاقی برای زمامداری و مشارکت آحاد مردم در اداره کشور است.
احمدی نژاد با اشاره به انتخابات 22خرداد ، خاطرنشان کرد: در این انتخابات چند پیروزی بزرگ نصیب ملت ایران شد.
احمدی نژاد "ارایه یک الگوی متعالی و انسانی و ناب از مردم سالاری دینی" را یکی از این پیروزی ها برشمرد.

ملت ایران در انتخابات دست بدخواهان را رو کرد

دکتر محمود احمدی نژاد رییس جمهوری در شانزدهمین نشست مطبوعاتی خود با تاکید بر اینکه ملت ایران در انتخابات ریاست جمهوری پیروزی‌های بزرگی را نصیب خود کرد، گفت: در این انتخابات دست بدخواهان ملت ایران رو شد.
به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، وی در نخستین نشست مطبوعاتی خود پس از آغاز به کار دولت دهم در سخنانی اظهار داشت: امروز ایران و جهان در متن تحولات بزرگ قرار دارند. ملت ایران که پرچمدار یک انقلاب عظیم انسانی ، آرمانی و الهی است ، گام های بلندی را در جهت تحقق اهداف انقلاب برمی‌دارد و در عرصه های جهانی نیز همه مناسبات در آستانه تحولات شگرف و بزرگ است.
رییس جمهوری به انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: ملت ایران در ادامه پیروزی‌ها و حرکت به سمت قله‌ها یک انتخابات عظیم و پرشکوه را پشت سر گذاشت.
احمدی نژاد تاکید کرد: این انتخابات یک نقطه عطف و تجمیع انرژی ملت ایران برای حرکت با سرعت بالاتر و در مسیر درست‌تر و پیگیری اهداف بالاتر بود.
وی با بیان اینکه در این انتخابات چند پیروزی بزرگ نصیب ملت ایران شد،ارایه یک الگوی متعالی و انسانی و ناب از مردمسالاری بود را نخستین پیروزی ملت ایران در این انتخابات برشمرد و اظهار داشت: این مردمسالاری، از عمق اعتقاد به خدای متعال و یگانه پرستی و پافشاری عمیق بر تحقق عدالت برخاسته است.
احمدی نژاد اضافه کرد: الگویی که ملت ایران امروز به دنیا معرفی می‌کند،یک الگوی انسانی و اخلاقی برای زمامداری و برای مشارکت آحاد مردم در اداره کشور است.
احمدی نژاد با تاکید بر اینکه دمکراسی در ایران حقیقی است، اظهار داشت:آنچه که در عرصه‌های گوناگون جاری می شود، اراده‌های متحد و مستحکم آحاد مردم است.
وی افزود: مردم ایران آزادانه و‌ آگاهانه و با استحکام، راه انقلاب را انتخاب کردند و همه توان و موجودیت خود را در مسیر انقلاب به کار گرفتند و لذا معرفی والاترین الگوی موفق، یک پیروزی بزرگ برای ملت ایران بود.
رییس جمهوری پیروزی دوم ملت ایران در این انتخابات را شکست پی در پی دشمنان قسم خورده خود دانست و گفت: این دشمنان از ماهها قبل از انتخابات با سازماندهی، تجهیز، سرمایه‌گذاری و بکارگیری رسانه‌ها و طراحی‌های پیچیده روانی سعی کردند در مسیر تصمیم گیری ملت ایران به نفع خود اثر گذاری کنند.
احمدی نژاد افزود: اما ملت ایران با یک حضور تاریخی و با یک انتخاب تاریخی شکست بسیار سنگینی را به دشمن تحمیل کرد و بر این اساس این انتخابات یک پیروزی بزرگ برای ملتی بزرگ در برابر دشمنان بدطینت خود بود.
رییس جموری ادامه داد: پس از انتخابات نیز این پیروزی ها ادامه یافت و دشمنانی که در عرصه رویارویی با اندیشه و تصمیم ملت ایران طعم شکست را چشیدند، خیال کردند که با تلاش برای مشبه کردن چهره ملت ایران و انتخابات ملت ایران می‌توانند ضربه‌ای در اراده ملت ایران وارد کنند.
وی افزود: اما هوشمندی یک ملت بزرگ و اراده الهی آنان بر توطئه‌های سنگین دشمنان کج فهم غلبه کرد و ملت ایران نشان داد که مرد عرصه‌های سنگین است و جمهوری اسلامی ایران یک بار دیگر در یک آزمایش سخت نشان داد که دارای ظرفیت های بسیار والا و متعالی است.
رییس جمهوری تاکید کرد: ملت ایران قادر است همه طراحی‌های دشمنان قسم خورده خود را مدیریت کند؛ همه سلایق و جریانات و تحرکات را مدیریت نماید و در دل اندیشه نورانی خود هضم کند که این پیروزی دیگری بعد از انتخابات بود.
احمدی نژاد پیروزی دیگر ملت ایران در این انتخابات را پیروزی اخلاقی برشمرد و اظهار داشت: ملت ایران نشان داد که در برابر همه بداخلاقی‌های مستکبران سر سوزنی از جاده اخلاق و ارزش‌های انسانی و اخلاقی منحرف نمی شود؛ انتخابات و حوادث بعد از آن پیروزی اخلاقی ملت ایران در برابر بد اخلاقان بود.
رییس جمهوری بابیان اینکه در این انتخابات دست بسیاری از بدخواهان رو شد، گفت که پیش از انتخابات استعمار پیر بارها و بارهابه ایران پیغام می‌داد که می‌خواهند رویه را اصلاح کنند، پیام می دادند که می‌خواهند رفتارهای خود را عوض کنند و می‌گفتند که از اقدامات غلط و غیر انسانی خود پشیمان هستند و تجربه گرفته‌اند.
وی افزود: برخی دیگر که با شعار تغییر وارد عرصه های جهانی شدند و اعلام کردند که می خواهند سیاست‌ها و رفتارهای خود را تغییر دهند و دست از توسعه طلبی، تجاوزطلبی و دخالت در امور داخلی ملت ها بردارند.
رییس جمهوری تاکید کرد: ملت ایران با متانت و استحکام خود باعث شد دست آنها رو شود و معلوم شد که هنوز اراده روشنی برای تغییر رفتار وجود ندارد و لذا این پیروزی دیگری برای ملت ایران بود.
احمدی نژاد گفت: ملت ایران در این چند ماه موفق شد بسیاری از زائده‌هایی که به پای ملت ایران بسته شده بود تا سرعت حرکت آن را کند نماید و آلودگی‌هایی که به بدنه ملت و انقلاب تحمیل شده بود، موفق شد این آلودگی‌ها و زائده ها را از دامن انقلاب پاک کند و گام بلندتری به سمت پاکی و زلال بردارد.

مشروح گفت و گوی رییس جمهور با خبرنگاران را در پی می خوانید.

** دولت دهم با اقتدار مستقر شده است
رییس جمهوری با تاکید بر اینکه دولت دهم با اقتدار مستقر شده است،گفت: دولت با رای بالا و قاطع نمایندگان کار خود را آغاز کرد و انشاءالله با قوت و قدرت چند برابر دولت نهم ماموریت ها را در عرصه داخلی و جهانی دنبال خواهد کرد.
وی افزود: در دولت دهم ساختن ایران، آبادانی فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی ایران بر اساس عدالت دنبال خواهد شد و برنامه‌های گسترده اقتصادی و اجتماعی و علمی دولت در این دوره به سرعت پیگیری خواهد شد.
احمدی‌نژاد با بیان اینکه ایران در آستانه جهش‌های بزرگ علمی و اقتصادی و فرهنگی قرار دارد و بسیار زودتر از افق چشم‌انداز ملت ایران قله‌های آن را فتح خواهد کرد، گفت: امروز یک عزم ملی و پتانسیل کم نظیر در ملت ایران برای حرکت رو به جلو شکل گرفته است و از این به بعد رفتار جامعه ایرانی متفاوت خواهد بود و آحاد مردم در این خیزش ملی مشارکت فعال خواهند داشت.
رییس جمهوری تاکید کرد: اگر در طول 30 سال و بخصوص چهار سال گذشته به تناوب خبرهای عزت بخش و پیشرفت‌های شگفت از ملت ایران داشتیم، در این دوره این اخبار چند برابر، بلکه هفتگی و روزانه خواهد شد.

** برای اثرگذاری بر محیط بین الملل مصمم هستیم
وی با تاکید بر اینکه ملت ایران برای اثرگذاری بر محیط بین الملل مصمم است، اظهار داشت: ایران می‌داند بدون حضور فعال و تاثیرگذار بر مناسبات جهانی قادر نیست عزت و استقلال و پیشرفت خود را محقق و صیانت کند و به همین دلیل یک مولفه قدرتمندی از ایران وارد عرصه‌های جهانی خواهد شد.
رییس جمهوری با بیان اینکه دنیا در آستانه تحول بزرگ است، گفت:اندیشه لیبرالیسم و روش دمکراسی لیبرال به پایان راه خود رسیده است و اندیشه سرمایه‌داری و اقتصاد سرمایه داری در آستانه اضمحلال است.
احمدی نژاد افزود: تجربه نشان داد که روش اقتصاد سرمایه‌داری نه تنها موجب فاصله طبقاتی بی‌سابقه و زمینه‌ساز جنگ‌ها و درگیری‌ها، کینه‌ها و اختلافات است، بلکه در عمل هم قادر نیست واضعان و حاکمان نظام سرمایه‌داری را حفظ کند.
وی تاکید کرد: امروز بحران اقتصادی و به تبع آن بحران اجتماعی در دنیای سرمایه داری بسیار جدی و عمیق است؛ عمیق تر از آنکه بخواهند با برخی زر ورق ها و بسته‌بندی‌ها عمق آن را بپوشانند.
رییس جمهوری تاکید کرد: با روش‌هایی که خود موجب بروز بحران است نمی‌توان بحران را مهار کرد.
احمدی نژاد اضافه کرد: امروز اندیشه و دمکراسی لیبرال چه بخواهد چه نخواهد باید دامن خود را از محیط سیاسی بین‌الملل جمع کند و قدرت‌هایی که بیش از 60 سال به طور انحصاری مدیریت جهان را در اختیار داشتند، به پایان راه رسیدند و باید همه مناسبات و بنیان‌های آن و شیوه‌های تعامل دگرگون شود.
وی ادامه داد: امروز دیگر نمی توان چند کشور بنشینند و برای دنیا نقشه بکشند. بدون مشارکت همگانی و همکاری عمومی بر پایه عدالت و احترام هیچ یک از مشکلات جهان حل نخواهد شد و در مسیر تشدید مشکلات کسانی بیشتر ضرر می کنند که نقش بیشتری در آفرینش این مشکلات داشته اند.سنگین‌‌ترین خطرات متوجه سرمایه داران جهانی و نظام سرمایه داری جهانی است.
رییس جمهوری با بیان اینکه " ذهنیت بشر در حال تغییر است " اظهار داشت: سطح نگاه بشر از افق سرمایه‌داری بالاتر رفته است و امروز کمتر کسی را می‌توان در دنیا پیدا کرد که با ادبیات سرمایه‌داری و دمکراسی لیبرال قانع شود.
احمدی نژاد افزود: امروز بشریت به سرعت به دنبال مفاهیم و ادبیات جدید و ساختارهای جدید است و عدالت رکن مستحکم مطالبات ملت‌هاست .
وی اضافه کرد: امروز پاکی و یگانه پرستی و صلح مبتنی بر برادری و انسان دوستی از ارکان اصلی مطالبات ملتها است و هیچ کس قادر نخواهد بود بدون توجه به کرامت انسانی، حقوق ملت‌ها و بدون توجه به عدالت و پاکی در مدیریت جهان نقش تاثیرگذاری را ایفا کند.
رییس جمهوری تاکید کرد: ما در آستانه تحولات بزرگیم. این تحولات به نفع انسان‌ها، حقوق حقیقی انسان ها و کرامت‌ آنها خواهد بود.
وی فرا رسیدن ماه مبارک رمضان را به ملت ایران و جامعه بشری تبریک گفت: از خدا می خواهم که همه لطف و نعمت خود را به سمت جامعه بشری و در جهت رفع موانع کمال و رفع مشکلات ملت‌ها عنایت کند.
احمدی‌نژاد با اشاره به فرا رسیدن ایام شهادت امام علی ‌(ع) ایشان را پرچمدار توحید و عدالت و صیانت از کرامت حقیقی انسان‌ها دانست و اظهار داشت: این امام الگوی بی بدیل و جاویدان عدالتخواهی، زمامداری صالح، عادل و مردمی است که ملت ایران به بشریت معرفی می کند و همه را به پیگیری حاکمیت انسان صالح کامل دعوت می‌کند.

** بسته پیشنهادی به گروه 1+5 ارایه خواهد شد
رییس جمهور در ادامه این نشست خبری با بیان اینکه بسته پیشنهادی جمهوری اسلامی ایران در خصوص شناسایی چالش های مهم فراروی بشریت است، گفت: این بسته ابتدا به گروه 1+5 ارایه خواهد شد.
به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، احمدی نژاد این مطلب را در پاسخ به سوال خبرنگار العالم بیان کرد که پرسید: "جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده که پیشنهادات جدیدی را به مجموعه 1+5 ارایه خواهد داد پیشنهادات جدید و محورهای آن چیست؟ کشورهای غربی مدت زمان بندی شده مشخصی را نیمه این ماه برای انجام مذاکرات تعیین کرده اند، نظر جنابعالی در رابطه با کل این تحولات و بسته پیشنهادی ایران چیست؟ "

**نشنیدم کسی برای گفت و گو زمان تعیین کند
رییس جمهور در پاسخ به این سوال گفت: ما نشنیدیم کسی برای گفت و گو زمان تعیین کند، تعامل بر مبنای احترام و عدالت، با زمان گذاشتن همخوانی ندارد؛ ممکن است افرادی اظهار نظرهایی کرده باشند، روشن است که این ادبیات با نیازهای امروز و رویکرد ملت ایران ناسازگار است.
رییس جمهور گفت: همانطور که بارها گفتیم حل مسایل جهانی نیازمند تعامل سازنده بر پایه عدالت و احترام به آحاد ملتها است.

**ملت ایران آماده تعامل است
احمدی نژاد تصریح کرد: بدون مشارکت همگانی نمی توان مسایل را حل کرد و ملت ایران با همه توان، پیشنیه تمدنی، فرهنگی و اقتدار بر آمده از اراده ملی و با توانمندی های فرهنگی آمادگی دارد تا در یک تعامل سازنده در جهت حل مسایل جهانی حرکت کند.
رییس جمهور با بیان اینکه پیشنهادی که ماتهیه کرده ایم ناظر بر شناسایی چالش های مهم فراروی بشریت و جهتگیری های اساسی برای حل پایدار این چالش ها است، گفت: پیشنهاد دادیم که در یک چارچوب منطقی و عادلانه آماده ایم با همه کسانی که دلسوزند و می توانند در اصلاح امور جهان مشارکت کنند به گفت و گو بنشینیم.

**بسته های دیگری هم آماده شده است
دکتر احمدی نژاد تصریح کرد: بسته های دیگری با فهرستی از موضوعات گوناگون برای دسته های دیگری از کشورها آماده شده که به زودی به َآنها خواهیم داد.
وی ادامه داد: باید یک حرکت جدی، جریان و عزم جدید در دنیا برای اصلاح امور شکل بگیرد و ما به دلیل تعهدات انسانی و اخلاقی آماده ایم که در این مسیر پیشگام باشیم.
خبرنگار واحد مرکزی خبر پرسید:"یکی از دستاوردهای دولت نهم سفرهای استانی بود که همه منصفان به آن اذعان دارند؛ آیا نقاط قوت و ضعف دور اول و دوم سفرهای استانی جمع بندی شده و با توجه به این تجربیات دور سوم چگونه خواهد بود؟"

**سفرها استانی بورکراسی را منفعل کرد
رییس جمهور گفت: یکی از ابتکارات مهم دولت نهم، سفرهای استانی بود که اهداف و دستاوردهای فراوانی داشت و منفعل کردن بوروکراسی سنگین و کم بازده، ارتباط عاطفی و عمیق بین خادمان و مردم و اشراف به مسایل کشور بخشی از دستاوردهای این حرکت بود.
وی تصریح کرد: طبیعی است که در یک ابتکار نو، نقاط قوت و نقاط ضعف وجود داشته باشد. دولت با کار کارشناسی و استفاده از نظرات صاحبنظران جمع بندی روشنی به دست آورده و در حال تکمیل آن است.

**دور جدید سفرهای استانی متفاوت با گذشته
رییس جمهور خاطرنشان کرد: ان شاءالله از مهر ماه دور جدید سفرهای استانی با تفاوت هایی در روش کار و در نگاه به مسایل پایه ای تر استان ها آغاز خواهد شد؛ البته برخی از شهرستان های تهران در دور دوم باقی مانده که در خدمت مردم خواهیم بود.
رییس جمهور تاکید کرد: جلساتی که تشکیل خواهد شد، کار کارشناسی و سطح تصمیمات متفاوت با دور دوم خواهد بود اما سفرهای استانی با جدیت دنبال می شود.
در ادامه این نشست خبری خبرنگار آسوشیتدپرس پرسید: "آیا در سیاست خارجی 4 سال آینده شاهد تغییر خاصی خواهیم بود و آیا برنامه جدیدی در زمینه موضوع هسته ای و کم شدن تنش ایران و آمریکا دارید؟ "

**در سیاست خارجی با ابتکار جدید وارد عرصه خواهیم شد
رییس جمهور در پاسخ اظهار داشت: در این دوره با ابتکارات جدید وارد عرصه خواهیم شد؛ نوع نگاه ملت ایران این است که در کنار سایر ملتها با وضیعت حاکم بر مناسبات جهانی مخالف است.
وی تاکید کرد: ملت ایران با نظامات یکسویه، انحصاری و ظالمانه به شدت مخالف است و ما با تمام توان در جهت تغییر این مناسبات و برپایی مناسبات عادلانه حرکت خواهیم کرد.

**ارایه راه حل برای برون رفت از معضلات جامعه بشری
رییس جمهور گفت: ما برای برون رفت از معضلات کنونی جامعه بشری، راه حل های ابتکاری، انسانی و عادلانه ارایه خواهیم داد، همچنین برای حل مساله افغانستان، عراق و فلسطین و حل بحران اقتصادی نیز راه حل های روشن، عالمانه و انسانی داریم و در خصوص اصلاح ساختار غیردموکراتیک و انحصاری سازمان ملل و شورای امنیت راه حل عادلانه و انسانی داریم که ارایه می دهیم.
دکتر احمدی نژاد ادامه داد: اما در مورد برخی کشورهای اروپایی و آمریکا باید گفت آنها طی 4 سال و در افق دیگر 30 ساله، ملت ایران و دولت نهم را به خوبی تجربه کردند، همه سیاست ها و توانمندی های خود را علیه دولت نهم به کار گرفتند در حالی که دولت نهم به دنبال برادری، صلح و عدالت در جهان بود. سوال این است که چه چیزی عایدشان شد، چه دستاوردی داشتند و در کدام بخش پیش رفتند و چه کسی متضرر شد و چه کسی سود کرد؟
رییس جمهور ادامه داد: اگر عقلا در برخی کشورهای اروپایی و آمریکا تصمیم گیر نهایی باشند باید انتظار داشته باشیم که رویکردها تغییر کند و ما علاقه مند به تغییر این رویکردها هستیم.
احمدی نژاد با بیان اینکه رویکردهای فعلی برای آنها دستاوردی نداشته و به ضرر ملت ایران نیز نیست، تصریح کرد: ملت ایران ملتی کهن است، هزاران حادثه تاریخی را از سر گذرانده و به خوبی می تواند همه تهدیدها را تبدیل به فرصت های استثنایی برای خود کند.
وی ادامه داد: ملت ایران ملت مدیریت بحران ها است، ملت پیگیری منافع ملی خود از دل گردو غبارها و فتنه ها است و تحت هیچ شرایطی ضرر نمی کند.
رییس جمهور ادامه داد: ما برای هر دو حالت آماده ایم اما ترجیح می دهیم آنها رویکردهای خود را تغییر داده و حقوق ملت ها را به رسمت بشناسند و در شرایط احترام آمیز با ملت ها تعامل کنند.
وی خطاب به زورگویان جهانی گفت: از برج های شیشه ای شکننده پایین بیایید، در شرایط برابر، احترام آمیز با ملتها تعامل کنید.
رییس جمهور متذکر شد: اگر تغییری در رفتار آنها اتفاق افتد ملت ایران استقبال می کند البته تحت هر شرایطی ما آماده گفت و گو، انتقال نظرات و شنیدن نظرات بوده و خواهیم بود اما به نظر تعاملات زمانی مفید است که در چارچوب و مسیر درست و مبتنی بر نیات انسانی درست باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.