پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

دهمرده رییس کانون هماهنگی دانشگاه و صنعت در محصول خرما شد

عاون علمی و فناوری رئیس جمهور در احکامی جداگانه روسای کانونهای هماهنگی دانشگاه و صنعت در محصولات کشاورزی گردو، توت فرنگی و خرما را منصوب کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر صادق واعظ زاده بر اساس این احکام، دکتر بهروز مرادی استاندارهمدان، اسماعیل نجار استاندار کردستان و دکتر حبیب الله دهمرده استاندار کرمان به ترتیب به عنوان روسای کانونهای هماهنگی دانشگاه و صنعت در محصولات کشاورزی گردو، توت فرنگی و خرما منصوب شدند.

در احکام معاونت علمی و فناوری برای روسای کانونهای هماهنگی دانشگاه و صنعت، با اشاره به مراتب تعهد، دانش و تجارب ارزشمند و با توجه به ضرورت ساماندهی، توسعه و ارتقای سریع همکاریهای دانشگاه و صنعت در این محصولات استراتژیک و به استناد آئین نامه فعالیت کانونهای هماهنگی دانشگاه و صنعت، آمده است: انتظار می رود با توکل به خداوند متعال، ضمن اتخاذ رویکرد ملی و فرا دستگاهی و توجه به مزایا و مقتضیات بومی و بهره مندی از همکاری دانشگاهیان و صاحبان صنایع و دستاوردهای مفید بین المللی نسبت به تعیین چشم انداز، سیاستها، راهبردها، توسعه کمی و کیفی و جاری ساختن دانش نوین در فرآیند تولید این محصول همت گمارید.

ایجاد کانونهای هماهنگی به عنوان یک مدل جدید از همکاریهای دانشگاه و صنعت از سال گذشته در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری آغاز شده و هدف از فعالیت آنها رقابت پذیر کردن تولیدات در داخل کشور با استفاده از دانش و فناوریهای به دست آمده در دانشگاه ها  و مراکز تحقیقاتی است.

تاکنون 20 کانون هماهنگی دانشگاه و صنعت حول کالاهایی همچون موتورهای الکتریکی، کامپوزیتها، نساجی، رنگ، فرش، موتورهای دیزلی، رادار، سیلیکون ها، مواد شوینده، زعفران، خرما، توت فرنگی و گردو فعالیت خود را آغاز کرده اند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.