پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

1512 روستا با جمعیت 440 هزار نفر با تانکر آب رسانی می شوند

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستای کرمان با اشاره خشکسالی پیاپی در کرمان از آبرسانی به هزار و 512 روستا با جمعیت 440 هزار نفر توسط تانکر خبرداد.

محمدعلی بختیاری نسب در گفتگو با خبرنگار مهر در کرمان اظهار داشت: یکی از مشکلات موجود شرکت آب و فاضلاب روستایی استان کرمان بحث بحران خشکسالی 12 ساله اخیر است که باعث کم آبی و خشک شدن منابع آبی استان شده است.

وی افزود: به دلیل کمبود آب در مناطق روستایی و عدم وجود شبکه آبرسانی هزار و 512 روستا با جمعیتی حدود 440 هزار نفر با تانکر آب رسانی می شوند.

بختیاری نسب افزود: مشکل دیگر در بحث آبرسانی در روستاها عدم پرداخت قبوض آب بهاء توسط برخی مشترکین بد حساب است که اگر این دسته از مشترکین قبوض آب خود را به موقع پرداخت نمایند بسیاری از مشکلات اعتباری شرکت در امر ارائه خدمات مرتفع می شود، در کنار مشکلات موجود مصرف بیش از حد آب از سوی برخی مشترکین پر مصرف نیز موجب بروز مشکلات فراوان در تامین آب مناطق روستایی شده است.

وی همچنین گفت: 685 روستای بالای 20 خانوار در استان نیز فاقد شبکه آبرسانی هستند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستای کرمان گفت: در استان کرمان بر اساس آمار 5 هزار و 915 روستا وجود دارد که جمعیتی بالغ بر یک میلیون نفر را در بر می گیرد که از این تعداد 2 هزار و 218روستا بر اساس آمار گیری بالای 20 خانوار جمعیت دارند.

وی با اشاره به پراکندگی جمعیت روستایی در کرمان گفت: تعداد روستاهای بالای 20 خانوار استان 988 هزار نفر است و بقیه روستاها دارای جمعیت دارای جمعیت پایینی می باشند به طوریکه هفت درصد مابقی در این روستاها ساکن هستند.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.