پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

با امام خمینی(ره) در شب های قدر

5مرداد ماه سال 1366 بود که فرماندهان سپاه توفیق حضور چند دقیقه ای به محضر امام را یافتند، قرار بود ایشان فقط چند جمله دعا بفرمایند و فرماندهان آمین بگویند: پس از گذشت 22 سال از آن دیدار یادآوری دعای امام، چراغ هدایت برای تمامی کسانی است که دل در گرو خط امام و رسیدن به فرج در شبهای قدر دارند.

5 مرداد ماه سال 1366 بود که فرماندهان سپاه توفیق حضور چند دقیقه ای به محضر امام را یافتند، قرار بود ایشان فقط چند جمله دعا بفرمایند و فرماندهان آمین بگویند: پس از گذشت 22 سال از آن دیدار یادآوری دعای امام، چراغ هدایت برای تمامی کسانی است که دل در گرو خط امام و رسیدن به فرج در شبهای قدر دارند: امام فرمودند:
«بسم الله الرحمن الرحیم من چند کلمه دعا می کنم به شما. من همیشه دعاگوی شماها هستم. از خدای تبارک و تعالی مسئلت می کنم که شما را در کارهایتان موفق کند و اسلام را پیش ببرد و کفر را ساقط کند. البته می دانید که زمینه سقوط کفر را خدا دارد فراهم می کند و از ما نیست این چیزها، شما هم باید این را از خودتان ندانید. این خدای تبارک و تعالی است که به شما قدرت داده است و خدای تبارک و تعالی است که شما را همت داده است و هر تیری که رها می کنید با دست شما خدای تبارک و تعالی کار را انجام می دهد. چنانچه تا حالا تجربه کردید...»(1)
فردای آن روز در تاریخ 6 مرداد 1366 پیام سرنوشت ساز و آینده محور انقلاب اسلامی معروف به پیام برائت انتشار یافت تا نکات ظریف و توحیدی آنچه که به اجمال در روز قبل در دعای خویش فرموده بودند در 36 صفحه را توضیح دهند: در آغاز این پیام در توضیح دعای روز گذشته با استناد به آیات قرآن کریم و ویژگی های دینداران متعهد به مبارزات انبیایی می فرمایند: «مگر تحقق دیانت جز اعلام محبت و وفاداری نسبت به حق و اظهار خشم و برائت نسبت به باطل است؟ حاشا که خلوص عشق موحدین جز به ظهور کامل نفرت از مشرکین و منافقین میسر گردد...»(2)
و در ضرورت هماهنگی دعا با اخلاص و آمادگی کامل برای گذار از شهادت در مسیر آرمانهای انبیایی در عصر زوال ابرقدرت ها تذکر می دهند: «... من به تمام دنیا با قاطعیت اعلام می کنم که اگر جهانخواران بخواهند در مقابل دین ما بایستند، ما در مقابل همه دنیای آنان خواهیم ایستاد و تا نابودی تمام آنان از پای نخواهیم نشست... به یاری خدا باقیمانده راه پرنشیب و فراز را با اتکای به خدا، تنها خواهیم پیمود و به وظیفه خویش عمل خواهیم کرد. یا دست یکدیگر را در شادی پیروزی جهان اسلام در کل گیتی می فشاریم و یا همه به حیات ابدی و شهادت روی می آوریم و از مرگ شرافتمندانه استقبال می کنیم ولی در هر حال پیروزی و موفقیت با ماست و دعا را هم فراموش نمی کنیم...»(3) و بلافاصله با خدای خویش اینگونه به راز و نیاز و دعا مشغول می شوند:
«خداوندا: بر ما منت بنه و انقلاب اسلامی ما را مقدمه فرو ریختن کاخهای ستم جباران و افول ستاره عمر متجاوزان در سراسر جهان گردان و همه ملت ها را از ثمرات و برکات وراثت و امامت مستضعفان و پا برهنگان برخوردار فرما...»(4)
و در راه تحقق مناجات فوق صریحاً اعلام می فرمایند:
«... ما با خواست خدا دست تجاوز و ستم همه ستمگران را در کشورهای اسلامی می شکنیم و با صدور انقلابمان که در حقیقت صدور اسلام راستین و بیان احکام محمدی -صلی الله علیه و آله- است به سیطره و سلطه و ظلم جهانخواران خاتمه می دهیم و به یاری خدا راه را برای ظهور منجی مصلح کل و امامت مطلق حق امام زمان- ارواحنا فداه- هموار می کنیم...»(5)
و در جایی دیگر در توضیح اجابت دعای منتظران و تحقق اراده الهی در سقوط کفر جهانی با طلوع الگوی انقلاب اسلامی می فرمایند:
«... دوران بن بست و نا امیدی و تنفس در منطقه کفر به سر آمده، و گلستان ملت ها رخ نموده است. و امیدوارم همه مسلمانان شکوفه های آزادی و نسیم عطر بهاری و طراوت گلهای محبت و عشق و چشمه سار زلال جوشش اراده خویش را نظاره کنند. همه باید از مرداب و باتلاق و سکون و سکوتی که کارگزاران سیاست آمریکا و شوروی بر آن تخم مرگ و اسارت پاشیده اند به در آییم و به سوی دریایی که زمزم از آن جوشیده است روانه شویم، و پرده کعبه و حرم خدا را که به دست نامحرمان نجس آمریکا و آمریکازاده ها آلوده شده است با اشک چشم خویش شستشو دهیم...»(6)
و در ترسیم عملی تحقق دعای فرج در عصر مقارن ظهور می فرمایند:
«... مسلمانان تمامی کشورهای جهان، از آنجا که شما در سلطه بیگانگان گرفتار مرگ تدریجی شده اید، باید بر وحشت از مرگ غلبه کنید، و از وجود جوانان پرشور و شهادت طلبی که حاضرند خطوط جبهه کفر را بشکنند استفاده نمایید. به فکر نگهداشتن وضع موجود نباشید، بلکه به فکر فرار از اسارت و رهایی از بردگی و یورش به دشمنان اسلام باشید، که عزت و حیات در مبارزه است. و اولین گام در مبارزه اراده است و پس از آن تصمیم بر اینکه سیادت کفر و شرک جهانی، خصوصاً آمریکا را برخود حرام کنید...»(7) و با استقبال از تبلیغاتی که جهانخواران از وحشت بیداری محرومان و مستضعفان بزعم خویش بر علیه انقلاب به راه انداخته اند، می فرمایند:
«... البته ما این واقعیت و حقیقت را در سیاست خارجی و بین الملل اسلامی مان بارها اعلام نموده ایم که درصدد گسترش نفوذ اسلام در جهان و کم کردن سلطه جهانخواران بوده و هستیم حال اگر نوکران آمریکا نام این سیاست را توسعه طلبی و تفکر تشکیل امپراطوری بزرگ می گذارند، از آن باکی نداریم و استقبال می کنیم. ما درصدد خشکانیدن ریشه های فاسد صهیونیزم، سرمایه داری و کمونیزم در جهان هستیم، ما تصمیم گرفته ایم به لطف و عنایت خداوند بزرگ، نظامهایی را که بر این سه پایه استوار گردیده نابود کنیم، و نظام اسلام رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم- را در جهان استکبار ترویج نماییم. و دیر یا زود ملتهای در بند شاهد آن خواهند بود. ما با تمام وجود از گسترش باج خواهی و مصونیت کارگزاران آمریکا حتی اگر با مبارزه قهرآمیز هم شده باشد جلوگیری می کنیم...»(8)
و با بشارت الگوی جهانی شدن انقلاب اسلامی و علی رغم تمامی توطئه های شیطانی جهان خواران در داخل و خارج مژده آغاز جنگ رهایی را می دهند؛ «... معتقدین به اصول انقلاب اسلامی ما در سراسر جهان رو به فزونی نهاده است و ما اینها را سرمایه های بالقوه انقلاب خود تلقی می کنیم و همه آنهایی که با مرکب خون طومار حمایت از ما را امضا می کنند و با سر و جان دعوت انقلاب را لبیک می گویند و به یاری خداوند کنترل همه جهان را به دست خواهند گرفت، امروز جنگ حق و باطل، جنگ فقر و غنا، جنگ استضعاف و استکبار، و جنگ پا برهنه ها و مرفهین بی درد شروع شده است و من دست و بازوی همه عزیزانی که در سراسر جهان کوله بار مبارزه را بر دوش گرفته و عزم جهاد در راه خدا و اعتلای عزت مسلمین را دارند می بوسم...»(9)
برای رهبر معظم انقلاب، پرچمدار گره گشای جهان اسلام و نایب مراد غایبمان(عج) شایستگی حضور در سپاه مصلح کل را با دعای امام(ره) اینگونه آرزو می کنیم؛ «خداوندا تو می دانی که ما سرسازش با کفر را نداریم. خداوندا تو می دانی که استکبار و آمریکای جهانخوار گلهای باغ رسالت تو را پرپر نمودند، خداوندا، در جهان ظلم و ستم و بیداد، همه تکیه گاه ما تویی، و ما تنهای تنهاییم و غیر از تو کسی را نمی شناسیم و غیر از تو نخواسته ایم که کسی را بشناسیم. ما را یاری کن که تو بهترین یاری کنندگانی. خداوندا تلخی این روزها را به شیرینی فرج حضرت بقیه الله- ارواحنا لتراب مقدمه الفداء- و رسیدن به خودت جبران نما.(01)
«خداوندا! این نعمت های بزرگ را از ما و ملت ما نگیر. خداوندا! ما را با ارزش برکات خود بیشتر آشنا فرما، خداوندا بر بندگی و خلوص ما و اظهار عجز و ذلت ما در برابر خودت بیفزا، خداوندا! به ما توکل و صبر و مقاومت و رضا و توفیق جلب عنایت خود کرامت فرما و در مسیر خدمت به بندگانت ما را تا مرز قربانی خود و فرزندان و هستی ما همراهی و مدد فرما... و همه ما را در مسیر بندگی خود عاشق و دردآشنا فرما و شهیدان ما را از کوثر زلال ولایت خود و رسول اکرم- صلی الله علیه و آله و سلم- و ائمه هدی- علیهم صلوات الله- سیراب نما و انقلاب اسلامی ما را به انقلاب مصلح کل متصل فرما «انک ولی النعم»(11)
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
(1) صحیفه امام ج 02 ص 310
(4) و (3) و (2) صحیفه امام ج 02 ص 326
(5) صحیفه امام ج 02 ص 345
(8) (7) و (6) صحیفه امام ج (12 ص 28 و 18)
(9) صحیفه امام ج 12 ص 58
(01) صحیفه امام ج 12 ص 59
(11) صحیفه امام ج 02 ص 344

نویسنده:ابراهیم حاجی محمدزاده- فارس

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.