پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

ساختار وزارت فرهنگ و ارشاد باید اصلاح شود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت:‌ ساختار تشکیلاتی این وزارتخانه جـــــوابـــگوی ماموریت های بزرگ این وزارتخانه نیست و باید اصلاحات اساسی در آن صورت گیرد.

به گزارش واحدمرکزی خبر،‌ سید محمد حسینی در مصاحبه ای تلویزیونی افزود: با وجود اقدامات ارزنده ای که در سالیان گذشته در عرصه فرهنگ کشور صورت گرفته است ‌اما هنوز به طور طبیعی با کمبودها و ضعف های زیادی مواجهیم.

وی با اشاره به این که مشکلات هنرمندان را باید از زبان خود آنان شنید گفت: ‌اگر این مشکلات احصا شود راهکارهای خوبی اتخاذ خواهد شد.

حسینی افزود: ‌کمبودها نباید باعث نا امیدی شود چرا که آینده روشنی پیش رو داریم و بر اساس سند چشم انداز، ‌برنامه پنجم توسعه و عزم و اراده جدی حاکم بر کشور موانع را از سر راه برخواهیم داشت.

وی گفت: ‌با وجود نیروهای مستعد فراوان و صاحب نظران و پیشکسوتان ارزشمند از حداکثر توان خود برای ارتقای جایگاه فرهنگی ایران استفاده خواهیم کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از سخنانش بر اصلاح ساختار تشکیلاتی این وزارتخانه تاکید کرد و افزود: منابع مالی پاسخگوی حجم فعالیت های ما نیست و با توجه به نگاه مثبت دولت و مجلس، ‌اگر طرح و برنامه داشته باشیم کمک خواهیم شد.

وی با اشاره به این که در زمینه زیرساخت ها و مجموعه های فرهنگی هنری از قبیل سینما و تئاتر کمبودهای فراوانی داریم،‌گفت: ‌حرکت های خوبی برای بازسازی و ‌احداث این فضاها صورت گرفته است که باید ادامه یابد.

‌با رتبه بندی تولیدات فرهنگی، رقابت ایجاد می کنیم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه مصاحبه تلویزیونی خود گفت :‌ ‌اگر چه اعتبارات موجود باید ارتقا یابد اما با رتبه بندی تولیدات فرهنگی می توان به پیشرفتهای قابل توجهی دست یافت.

سید محمد حسینی با اشاره به حمایت های این وزارتخانه از مطبوعات و تولیدات سینمایی و تئاتر افزود: برای نمونه درباره مطبوعات اگر رتبه بندی هایی داشته باشیم و بر اساس ‌محتوای نشریه ،کادر بندی ،تعداد افراد تحت پوشش و میزان تاثیرگذاری انها بر افراد ، شاخص هایی را تعیین کنیم می توان اعتبارات تشویقی اختصاص داد و همین شیوه رتبه بندی در عرصه تولیدات سینمایی و تئاتر نیز امکان پذیر است.

وی با تاکید بر لزوم توجه هر چه بیشتر به خبرنگاران و روزنامه نگاران گفت: ‌اگر این گروه احساس کنند پشتوانه قوی دارند با دلگرمی بیشتری به فعالیت هایشان می پردازند و استعدادهایشان بروز خواهد کرد .

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از سخنانش افزود:‌ با وجود اینکه از لحاظ قانونی در خصوصی سازی بسیاری از حوزه های فرهنگی محدودیت داریم اما می توان در این باره گامهایی برداشت .

حسینی افزود : تا وامهای خوبی در اختیار هنرمندان و دیگر فعالان عرصه فرهنگ قرار نگیرد نمی توانیم بسیاری از مسئولیت هایمان را واگذار کنیم .

وی گفت :‌در همین زمینه در گفتگویی با رئیس کل بانک مرکزی تقاضای تاسیس بانک "فرهنگ و هنر " را داشتم تا سرمایه های خوب سازمان های وابسته به این وزارتخانه نظیر سازمان حج و زیارت و اوقاف و امور خیریه ، جذب این بانک و در راه حمایت از تولیدات فرهنگی صرف شود .

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود:‌ اقداماتی هم در زمینه توسعه بیمه هنرمندان و ‌سهام عدالت صورت گرفته است که کافی نیست .

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.