پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

خبرنگار روزنامه فرهنگ آشتی به دلیل حمایت از رییس جمهور اخراج شد

امیر طاهر حسین خان خبرنگار روزنامه فرهنگ آشتی به دلیل حمایت از دکتر محمود احمدی نژاد رییس جمهوری کشورمان در نشست خبری 16 شهریور 88 ، از محل کار خود اخراج شد.

به گزارش ایرنا،این خبرنگار اخراج شده از روزنامه فرهنگ آشتی نامه ای را خطاب به دکتر محمود احمدی نژاد رییس محترم جمهوری اسلامی ایران نگاشته و آن را در اختیار ایرنا قرار داده است که در ذیل متن این نامه را می خوانید:
"
متاسفانه نفوذ باندهای (...) بر مطبوعات کشور منجر شده است که خبرنگاران معتقد به اصول اصلی انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری در اماج حملات این باندهای (...) قرار بگیرند. به طوریکه اگر در بیان و تبیین اعقاید خود شفاف و راستین عمل کنند با برخوردهای شدید از سوی سردمداران این باندهای (...) در کشور مواجه می شوند.
من نیز به عنوان فردی برخواسته از جامعه خبری کشور تنها به دلیل ابراز عقاید شخصی خود که مبتنی بر مبانی نظام مقدس جمهوری اسلامی، رهبری عزیز انقلاب و رییس جمهور منتخب ملت استوار شده است مورد سرزنش و تقبیح و حتی برخورد از سوی این باندهای (...) شدم.آنهایی که شعار زنده باد مخالف من طی 8 سال اصلاحات سر دادند حتی تحمل بیان عقاید شخصی و نظری کارمندان خود را نیز نداشتند. محمد مهدی امامی ناصری رییس شورای سیاستگذاری روزنامه فرهنگ آشتی و امیر نیک رویان دبیر تحریریه این روزنامه وابسته به جناح هاشمی رفسنجانی از جمله افرادی بودند که من را به دلیل حمایت از رییس جمهور منتخب ملت دکتر احمدی نژاد مورد انتقاد و شماتت قرار می دادند.
ماجرا از آنجایی شروع شد که من به عنوان نماینده روزنامه فرهنگ آشتی در نشست خبری رییس جمهور مورخ 16 شهریور ماه حضور پیدا کردم. محمد مهدی امامی ناصری قبل از حضور من در این نشست بارها با من تماس گرفت تا با طرح یک سئوال شبهه انگیز در جهت تضعیف و تخریب چهره رییس جمهور اسلامی ایران در بین رسانه های خارجی و داخلی گام بردارد و به نوعی دشمن شاد کند شود.
اما من که به رسالت خبری خود که همان بیان واقعیات است معتقد هستم و وظیفه خود می دانستم که در این شرایط حساس با طرح یک سئوال غیر واقعی و ناحق اسباب خوشحالی مخالفان و بیگانگان به نظام را فراهم نسازم خود با بیان سئوال آن نخبه لبنانی از محبوب ترین و عزیزترین رییس جمهور جهان اسلام مشتی محکم در دهان استکبار و مخالفان نظام و دکتر احمدی نژاد زدم.
اما پس پایان این نشست خبری نگاه ها و رفتارهای مسئولان روزنامه و اعضای تحریریه نسبت به من به گونه ای دیگر شد.
به طوریکه حتی تحریریه روزنامه یک کلمه از پاسخ رییس جمهور به سئوال اختصاصی من را در روزنامه و به دستور محمد مهدی امامی ناصری کار نکردند که این خود نشان از نگاه مسئولان این روزنامه به دولت دهم است.
مسئولان روزنامه حتی من را مورد انتقاد قرار دادند و به من گفتند که تو با بیان این سئوال در جمع خبرنگاران خط مشی سیاسی این روزنامه را زیر سئوال بردی به طوریکه محمد مهدی امامی ناصری به من گفت که تو با این سئوالت من را در باد انتقادات فراوانی قرار دادی.
طی 4 ماه گذشته در صیانت از حریم رییس جمهور کشورمان در روزنامه فرهنگ آشتی مصائب فراوانی را تحمل کردم به طوریکه حتی بعضی از اعضای تحریریه این روزنامه در سرویس های بین الملل و سیاسی با حضور در ستاد قیطریه که محوریت هدایت اغتشاشاگران را بر عهده داشت با سرویس های خبری بیگانه تبادل اطلاعات می کردند و اخبار اغتشاشات را به انها می دادند.
من این مهم را به کرات به محمد مهدی امامی ناصری تذکر دادم اما غافل از اینکه خود این فرد مقالات خودش را توسط فردی به نام ا- ص مدیر سایت بنیاد مردم به رسانه های بی بی سی و صدای امریکا ارسال می کرد.
دفاع از محمود احمدی نژاد رییس جمهور منتخب ملت در روزنامه فرهنگ آشتی یک جرم نابخشودنی محسوب می شد به طوریکه فحاشی ، توهین و بی احترامی به رییس جمهور منتخب ملت در این روزنامه به امری طبیعی و قانونی در آمده است و مسئولان این روزنامه علی رغم تذکرات و هشدارهای من هیچ توجه ای به متوقف کردن این روند نداشتند.
محمد مهدی امامی ناصری در زمان اغتشاشات از حضور اغتشاشگران در خیایان ها ابراز رضایت می کرد و به همراه دوستان خودش یکی از پاهای ثابت بازدید از خیابان ها و مشاهد تعداد اغتشاشاگران در میدان هفت تیر تا ولیعصر بود.
و صد البته از اینکه در راه حمایت از رییس جمهور منتخب ملت اخراج و مورد تقبیح و بی احترامی مسئولان روزنامه فرهنگ آشتی انهایی که دم از آزادی بیان می زنند قرار گرفتم به خود مباهات می کنم و تاوان آن را به جان می خرم.
امیر طاهر حسین خان/ خبرنگار اخراج شده روزنامه فرهنگ آشتی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.