پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پخش مستند شهدای منتسب به قرآن از شبکه بین المللی قرآن

به گزارش سایت خشاب سرهنگ مهدی ابوالحسنی در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه به مناسب هفته دفاع مقدس با گرامیداشت یاد و خاطره ی شهدای هشت سال دفاع ؛ ضمن تشریح بیانات رهبری در خصوص این حماسه بزرگ اعم برنامه های تدوین شده در این هفته از پخش پنج مستند از شهدای منتسب به قرآن خبر داد و افزود:مستند پنج شهید منتسب به قرآن از شبکه بین المللی قرآن هر شب بعد از نماز مغرب وعشاء در هفته دفاع مقدس پخش می شود .

وی تسریع کرد: بنا به فرمایش مقام معظم رهبری هر موضوعی را در دفاع مقدس باید جستجو کرد لذا انتظار می رود همه ی سازمان ها و ادارات در این راستا و در زمینه ی رفع مظلومیت از این حوزه به صورت فراگیر وارد عمل شوند.

ابوالحسنی گفت : اولین روز هفته دفاع مقدس به نام روز رزمندگان و سلحشوری نام گذاری شده است که رژه نیروهای مسلح در این روز با میزبانی سپاه پاسداران در محل بلوار 22 بهمن برگزار می شود.وی در ادامه ی سخنان خود خاطر نشان کرد : تدوین نقش استان کرمان در دفاع مقدس،چاپ و تجدید چاپ 26 عنوان کتاب، افتتاح حرم مطهر شهدای گمنام در محل مسجد صاحب الزمان کرمان ، پخش مستنداتی کوتاه برای اولین بار از شبکه استانی سیما،تریبون آزاد در حوزه ی دفاع مقدس ،برگزاری شب خاطره در هفت مسجد وهفت اداره به همراه غبار روبی قبور شهدا و عطر افشانی حرم مطهر شهدای گمنام از جمله ی برنامه های این هفته محسوب می شوند.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس با اشاره به دیگر برنامه های این هفته افزود:حضور پیک های فرهنگی در ادارات، مدارس؛مغازه ها و تعامل معنوی با افراد ،برگزاری جشنواره کودکان و نوجوانان در محل موزه دفاع مقدس از دیگر برنامه های اجرایی در این ایام می باشند.

ابوالحسنی در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: اداره کل تربیت بدنی استان با همکاری باشگاه صنعت مس ،بازی مس کرمان و راه آهن را با زمینه های دفاع مقدس در تمامی ابعاد برگزار می کند.

وی در ادامه این نشست مطبوعاتی افزود:نمایشگاه عکس از طرف اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ،برگزاری همایش سنگرسازان بی سنگر، برگزاری یادواره ی شهدا و قرائت میثاق نامه ای از طرف سازمان آموزش و پرورش در روز اول مهر ماه از دیگر برنامه های اجرایی در حوزه دفاع مقدس می باشند.این یادگار دفاع مقدس گفت:با توجه به اینکه استان کرمان 100 هزار رزمنده دارد پیش بینی می شود قریب به 1 میلیون سند جمع آوری شود که تا کنون با 4 هزار رزمنده مصاحبه صورت گرفته است و استان کرمان 20 برابر دیگر استان ها در این زمینه کار انجام داده است .

  ابوالحسنی یادآور شد: به  تمامی فرماندهان گردان به بالا در زمان دفاع مقدس از طرف ستاد کل نیروهای مسلح نشان افتخار اعطا می شود و این عزیزان می تواند با مراجعه به بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس اطلاعات لازم را تکمیل نمایند.

وی در پایان با ابراز رضایت از اصحاب رسانه و خبرنگاران استان در حوزه دفاع مقدس افزود:انتظار می رود همان گونه اصحاب رسانه با تمام توان در این راستا تلاش کرده اند همه ی مجموعه ها به دور از هر گونه محوریتی این گونه عمل کنند که عدم حضور بعضی ادارات و سازمان ها در برگزاری این هفته جای گلایه مندی دارد

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.