پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

30 هزار کودک کرمانی در 682 مهدکودک کرمان

مدیرکل بهزیستی استان کرمان گفت: 682 مهدکودک کرمان با ظرفیت پذیرش 30 هزار کودک فعالیت می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، عباس صادق‌زاده صبح امروز به مناسبت آغاز سال تحصیلی در جمع کودکان، اولیا، مربیان و مدیران مهدهای‌کودک اظهار داشت: دوره کودکی و پیش‌دبستانی در شکل‌گیری هر انسانی دوره‌ای طلایی محسوب می‌شود و سازمان بهزیستی این افتخار را دارد که در این سن طلایی پذیرای خیل عظیم کودکان اجتماع باشد.
وی افزود: هر چند که مهدهای کودک در تمام طول سال فعال هستند، اما این واحدهای آموزشی ـ نگهداری به شکل نمادین این روز زیبا را گرامی داشته تا کودکان اهمیت این روز را از همان دوران کودکی درک کنند و در سال‌های آتی با اشتیاق فراوان به استقبال آموزش رسمی خود بروند.
صادق‌زاده با اشاره به اهمیت حضور کودکان در مهدهای کودک تصریح کرد: اگر ویژگی‌های فیزیکی مهدهای کودک استاندارد و ویژگی‌های مربیان در حد مطلوب باشند، کودکان در ارزیابی‌های هوش، زبان و رشد اجتماعی بهتر عمل می‌کنند.
وی خاطرنشان کرد: این سازمان همواره تلاش می‌کند تا با انجام طرح‌های مختلف مهدهای کودک را برای این مهم توانمند سازد.
صادق‌زاده اظهار داشت: در این راستا اجرای طرح اعطای یک وعده غذای گرم به کودکان مهدهای کودک در مناطق محروم و آسیب‌زا، اعطای یارانه آموزش به کودکان سه دهک پایین درآمدی خاص کودکان بی‌بضاعت، اجرای طرح بهداشت دهان و دندان، اجرای طرح آمبلیوپی و گسترش روستا مهدها و چند پروژه دیگر از این جمله برنامه‌ها است.
شایان ذکر است؛ مدیرکل بهزیستی کرمان در گذشته تعداد 583 مهد کودک شهری و روستایی 27 هزار کودک را تحت تعلیم قرار داده است که تا ابتدای مهرماه جاری تعداد 99 مهد کودک دیگر به آنها افزوده شده و انتظار می‌رود، تعداد مهدهای کودک فعال در دوره جدید با ظرفیت پذیرش 30 هزار کودک به 682 واحد برسد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.