پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

کلنگ‌زنی یادمان 19 شهید دانش‌آموز کرمان‌

 یادمان 19 شهید دانش‌آموز مدرسه امام خمینی(ره) کرمان کلنگ‌زنی شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محمدمهدی ابوالحسنی مسئول بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان پیش از ظهر امروز در این مراسم با اشاره جنگ تحمیلی اظهار داشت: شجاعت غیورمردان ایرانی عرصه را بر غاصبان ستمگر تنگ کرد و سرانجام در مرداد ماه ‌سال 67 جنگ پایان یافت.
وی با اشاره به اینکه جنگ تحمیلی تنها جنگی بود که به واسطه آن چیزی از خاک کشورمان اشغال نشد، تصریح کرد: در لحظه، لحظه این جنگ ایثار جوانان، نوجوانان و حتی سالمندان این مرز و بوم اجازه نفس کشیدن راحت را به دشمن ندادند.
ابوالحسنی با بیان اینکه از مدرسه فعلی حضرت امام خمینی(ره) نوجوانان زیادی در دوران جنگ تحمیلی حضور داشتند، خاطرنشان کرد: شهادت 19 دانش‌آموز این مدرسه دلیل گویایی از ایثارگری‌های نوجوانان دیروز است.
در ادامه حجت‌الله چناریان مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان کرمان اظهار داشت: طرح یادمان 19 شهید دانش‌آموز مدرسه حضرت امام خمینی(ره) به پیشنهاد اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان و همراهی بنیاد شهید استان کرمان طراحی شده است.
وی با اشاره به اینکه دبیرستان حضرت امام(ره) بیشترین تعداد شهید را بین مدارس استان کرمان دارد، تصریح کرد: بر این اساس مقرر شد، این یادمان در این مدرسه بنا شود.
چناریان با بیان اینکه این امر موجب ایجاد فضای معنوی در مدرسه می‌شود، خاطرنشان کرد: با این یادمان یاد دانش‌آموزان شهید بیش از پیش زنده نگه داشته می‌شود.
وی اعتبار مورد نیاز برای این طرح را 3 میلیون و 400 هزار تومان عنوان کرد و افزود: این میزان اعتبار با همکاری سازمان بنیاد شهید و سازمان آموزش و پرورش استان کرمان تامین می‌شود.
وی اظهار داشت: این طرح تا دو ماه آینده پایان می‌پذیرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.