پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

89 آسیب مختلف در مدارس کشور شناسایی شده است

معاون پرورشی آموزش و پرورش کرمان با تاکید بر لزوم آسیب زدایی در مدارس از شناسایی 89 نوع آسیب اجتماعی در مدارس کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر در کرمان، حسین خاکساری ظهر پنجشنبه در جمع مدیران آموزش و پرورش کرمان اظهار داشت: یکی از مهمترین اقداماتی که باید در آموزش و پرورش و مدارس انجام شود بخش شناسایی آسیبهای اجتماعی و آسیب زدایی در مدارس است که طبق تحقیقات صورت گرفته 89 آسیب اجتماعی، اعتقادی و در زمینه فناوری که دانش آموزان را تهدید می کند شناسایی شده است.

خاکساری افزود: از این تعداد شش آسیب ویژه در اولویت قرار گرفته اند و اقدامات لازم در خصوص کنترل این موارد انجام شده است که می تواند به چاپ 50 جلد کتاب با تیراژ 300 هزار جلد در این زمینه اشاره کرد.

وی عنوان کرد: آسیبها به آسیبهای اعتقادی، اجتماعی و فناوری تقسیم بندی می شوند که در این میان مهمترین مشکل دانش آموزان سئوالهایی است که به آنها پاسخ داده نمی شود و موجب بروز شبهات در این قشر می شود.

وی خاطرنشان کرد: در همین زمینه و در راستای بازسازی تفکرات نسل جدید جامعه 30 جلد کتاب در کرمان منتشر شده است و اقدام به استخدام روحانیون در بخش پرورشی و همچنین برگزاری دوره های آموزشی برای معلمان شده است.

خاکساری افزود: در بحث آسیبهای اجتماعی نیز بی هویتی جوانان و نوجوانان از معضلات اصلی محسوب می شود.

معاون پرورشی آموزش و پرورش کرمان حجاب و عفاف، مسائل جنسی و همچنین اعتیاد را به عنوان دیگر آسیب هایی یاد کرد که این قشر را تهدید می کند.

وی در زمینه آسیب های فناوری نیز گفت: مهمترین آسیبی که از سوی این بخش دانش آموزان را تهدید می کند عدم استفاده صحیح از تلفن همراه است که در این زمینه باید فرهنگسازی لازم در جامعه انجام شود.

خاکساری افزود: پخش برنامه های ضد فرهنگی در شبکه های ماهواره نیز موجب بروز آسیب در جامعه می شود.

وی با اشاره به اجرای طرح طوبی در مدارس استان گفت: در تابستان سال جاری 20 هزار دانش آموز به جمکران اعزام شدند که این افراد پس از آموزش سه روزه در اردوگاه های آموزش و پرورش به بازوی مهم فرهنگی و پرورشی در آموزش و پرورش تبدیل شده اند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.