پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

ارتقاء سامانه ماجد پیام در فرودگاه کرمان

مدیر کل فرودگاه های استان کرمان گفت: ارتقاء سامانه ماجد پیام (تبادل پیام های هوانوردی) در فرودگاه بین المللی کرمان ایمنی پروازها را افزایش داده است.

سید" عبدالمجید روح الامینی"  در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به اهمیت ویژه و حساس انتقال پیام های هوانوردی به اقصی نقاط جهان و کشور به منظور هماهنگی های لازم برای سرویس دهی و پذیرش تمامی پروزاها در بخش های داخلی و بین الملی و نیز تسریع عملیات و عکس العمل در مواقع اضطراری و ویژه ، طرح ارتقاء سیستم ماجد پیام از سامانه انتقال تلکس به سامانه نوین دیتا تحقق یافت. 
وی ادامه داد: سیستم ارسال پیام در خطوط دیتا به صورت بسته ای است که اساسی ترین مزیت آن احتمال تاثیر اختلال و خرابی در متن پیام را به حداقل می رساند. 
وی اظهار داشت: این در حالی بود که که قبلا سیستم قدیمی تلکس بصورت خط بر خط بود و امکان اختلال و خرابی در متن پیام را به دنبال داشت و از این پس با ارتقاء این سیستم گام مهم دیگری در تامین ایمنی پیام ها و پروازها در این راستا حاصل می شود. 
روح الامینی، بیان داشت: این سامانه قادر است ظرف مدت سه ثانیه درخواست را ارسال و پاسخ را از مرکز استعلام نماید در حالیکه در سامانه تلکس به مدت زمانی برابر با 30 ثانیه نیاز داشت که این سامانه نوین در مواقع اضطراری و خاص سرعت عمل مضاعف و کارایی اپراتور مربوطه را به نحو چشمگیری ارتقاء بخشیده است. 
وی با اشاره به تحقق کامل اصل اصلاح الگوی مصرف در این سامانه، گفت: تعمیر، نگهداری و عیب یابی خطوط دیتا در مقایسه با تلکس راحت، سریع تر و از نظر اقتصادی نیز به صرفه می باشد. 
مدیر کل فرودگاههای استان کرمان سرعت عملیات اجرایی این پروژه را که مدت 15 روز توسط کارشناسان واحد پیام های هوانوردی فرودگاههای استان به انجام رسید از دیگر ویژگیهای این سامانه عنوان کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.