پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

کارت ویژه تردد ناشنوایان در کرمان صادر شد

رییس هیات ورزش های ناشنوایان استان کرمان گفت: کارت ویژه تردد ناشنوایان برای ارائه به افسران و ماموران راهنمایی و رانندگی صادر شده است تا ناشنوایان با نشان دادن این کارت به ماموران راهنمایی و انتظامی برای رسیدن به مقصد با مشکلی روبرو نباشند.

به گزارش ایرنا "محمد حسین مولا" شامگاه چهارشنبه در آیینی به مناسبت 8 مهرماه مصادف با روز جهانی ناشنوایان با حضور مسوولان استانی افزود: رفت و آمد دشوار این ناشنوایان به دلیل عدم توانایی در بیان مسیر مورد نظر، آن ها را به پیاده های همیشگی تبدیل کرده بود. 
وی تاکید کرد: برای دریافت گواهینامه ورزشکاران ناشنوا نیز ضمن هماهنگی با اداره های مربوطه، صدور گواهینامه و آموزش رانندگی با کمتر از نصف مدت زمان فعلی صورت خواهد گرفت. 
مولا ادامه داد: صدور پروانه کسب برای رونق بیشتر در اشتغال معلولان، نیروی انتظامی وعده همکاری و یاری را بیش از سایر مردم به ناشنوایان، نابینایان، افراد ضایعه نخاعی و کم توان ذهنی داده است. 
رییس انجمن ضایعه نخاعی استان کرمان با اشاره به ازدواج معلولان به ویژه ناشنوایان خاطر نشان کرد: بخش ها و اصناف مختلف برای تسهیل ازدواج این افراد اقدامات ویژه ای را در نظر گرفتند. 
وی تخفیف ویژه برای خرید طلا و جواهر، اهدای شیرینی مراسم ازدواج از سوی شیرینی سرای حمید، احداث فاز نخست مسکن و ارائه نقشه ساختمان در صورت تملک زمین ناشنوایان از سوی شرکت آتیبان و کرمان بیس، تامین لباس عروس و کت و شلوار داماد از سوی پارچه سرا و مزون دباغیان از جمله این اقدامات خیرخواهانه برای تسهیل ازدواج ناشنوایان عنوان کرد. 
به گزارش ایرنا، در این آیین "جواد کمالی" معاون سیاسی و امنیتی استاندار و سید "نصراله گنجعلیخانی" هر کدام 50 میلیون ریال، "علی کارنما" رییس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی 10 میلیون ریال به زوج های ناشنوا، "ابوالقاسم سیف الهی" شهردار کرمان 20 میلیون ریال و سید "جواد منصوری" رییس کار و امور اجتماعی 5 میلیون ریال به ناشنوایان ورزشکار کمک کردند. 
همچنین "علیرضا عاطفی فر" مدیر کل شعب بانک تجارت استان کرمان ضمن اهدا لوح سپاسی به "محمد حسین مولا" رییس هیات ورزش های ناشنوایان استان کرمان، علاوه بر وام ازدواج بر دادن وام خودرو به ناشنوایان نیز وعده مساعد داد. 
در این آیین ضمن اجرای برنامه های شاد و طنز از همه مسوولان استان و خیرین برای حمایت از افراد معلول به ویژه ناشنوایان تجلیل شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.