پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

برگزاری دومین گردهمایی کارشناسان مطبوعات استان های کشور

معاون سیاسی و امنیتی استانداری کرمان با ضروری دانستن ایجاد پدافند فرهنگی و مطبوعات گفت: برای مقابله با تهاجم دشمنان تشکیل این پدافند فرهنگی از سوی مطبوعات و کارشناسان مطبوعاتی ضروری است و باید برای آن برنامه ریزی شود.

به گزارش ایرنا، "جواد کمالی" چهارشنبه در دومین گردهمایی کارشناسان مطبوعات استان های کشور در محل هتل پارس کرمان با اشاره به افزایش کانال های تبلیغاتی در دنیا بر استفاده کارشناسان مطبوعاتی کشور از فناوری های جدید برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان تاکید کرد. 
وی توجه به اخلاق فرهنگی مطبوعاتی و اسلامی را از دیگر وظایف کارشناسان فعال در امر مطبوعات دانست و افزود: اگر بخواهیم جامعه پیشرفت کند باید حاکمیت اخلاقی در جامعه گسترش و اخلاق مطبوعاتی در جامعه ترویج یابد. 
وی با تاکید بر اینکه کارشناسان امور مطبوعاتی باید مشکلات جامعه مطبوعاتی را خوب بشناسند ادامه داد: شنیدن همه مسائل و داشتن سعه صدر از دیگر ویژگی های این کارشناسان به شمار می رود. 
کمالی در ادامه توجه به نکات قرآنی را ضروری دانست و گفت: بر اساس دستورات قرآن باید نظاممان را تدوین کنیم و اگر این راه و روش را مورد توجه قرار داده شوند برکات آن نیز جاری و ساری می شود. 
معاون سیاسی امنیتی استانداری کرمان با اشاره به اهمیت و جایگاه قلم در قرآن افزود: انتشار و ترویج اخبار صحیح و جلوگیری از گسترش اخبار بی هویت از دیگر رسالت های فعالان عرصه مطبوعات به شمار می رود. 
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان نیز در این گردهمایی با اشاره به افزایش صدور مجوز مطبوعات در دولت نهم گفت: از ابتدای انقلاب تا دولت نهم در این استان هر دوسال یک نشریه مجوز اهدا می شد در حالی که در دولت نهم هر 29 روز یک مجوز انتشار نشریه صادر می شد. 
"مهدی محبان" اظهار امیدواری کرد: آنچه در این گردهمایی مورد بحث و بررسی قرار می گیرد به عنوان پیشنهاد ارائه شود. 
وی اضافه کرد: اگر اختیارات ادارات کل مطبوعات استان ها در بحث مطبوعات بیشتر شود قطعا مشکلات وزارتخانه بسیار کم و کارهای سریعتر انجام شود. 
به گزارش ایرنا در این گردهمایی پیام معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از سوی مدیر کل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی وزارت ارشاد قرائت شد. 
در این پیام "علیرضا ملکیان"رسالت مطبوعات در این برهه از زمان را تلاش در جهت اعتلاء و پیشرفت فرهنگ جامعه دانست و گفت: اطلاع رسانی صحیح، تبلیغ و ترویج جهانی فرهنگ اسلامی و گسترش فضائل اخلاقی از دیگر رسالت های فعالان مطبوعات به شمار می رود. 
وی حراست و پاسداشت ارزش های نظام مقدس، جلوگیری از تنش زدایی، کمک به ایجاد امنیت عمومی، سلامت و آرامش روانی جامعه و دفاع از مصالح همگانی را از مهمترین وظایف ارباب جراید عنوان کرد. 
به گزارش ایرنا، دومین گردهمایی کارشناسان مطبوعات استان های کشور تا 9 مهر ماه در هتل بین المللی پارس کرمان ادامه دارد.


*تصاویر

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.