پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

نگاهی به فعالیتهای بخش خصوصی در رونق صنعت گردشگری استان کرمان

سفر به عنوان دوری جستن از محل زندگی و گریز از قید و بندهای روزمره به پرطرفدارترین راه گذراندن اوقات فراغت تبدیل شده است.

نقش سفر و مسافرت و تاثیرگذاری مثبت آْن بر میزان شور و نشاط مردم و ایجاد روحیه شادابی در جامعه بر کسی پوشیده نیست و همین روحیه مثبت باعث کاهش میزان ناهنجاری ها در روابط اجتماعی و خانوادگی می شود. 
از جمله مهمترین مسایل و مشکلاتی که صنعت گردشگری استان کرمان با آن دست به گریبان است، نبود پروازهای منظم از کرمان به سایر نقاط کشور و بر عکس می باشد. 
برای رفع این مشکل تاکنون از سوی آژانس هواپیمایی جنوب شرق کرمان اقدامات بسیار موثری صورت گرفته و با راه اندازی پروازهای متنوع در راستای رونق بخشی به گردشگری داخلی و خارجی گامهای بلندی برداشته شده است. 
مدیر عامل این آژانس هواپیمایی به مناسبت هفته گردشگری و روز جهانی جهانگردی در این مورد گفت: این آژانس تاکنون با بیش از هزار سورتی پرواز خارجی و 1500 سورتی پرواز داخلی به صورت چارتر از فرودگاه کرمان به مقاصد مختلف توانسته است گام مهمی در راستای توسعه صنعت گردشگری استان کرمان بردارد. 
مسعود دهقانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: در اسفند ما سال 86 بعد از یک دوره دو ساله وقفه در پروازهای کرمان - کیش موفق به راه اندازی مجدد خط پروازی کرمان - کیش به صورت دایمی شدیم. 
وی گفت: برقراری این پرواز علاوه بر اینکه شرایط سفر را برای هم استانی ها آسان می سازد، از نظر کاهش هزینه ها و صرفه جویی در زمان و انرژی نیز تاثیر بسزایی دارد. 
مدیر عامل آژانس هواپیمایی جنوب شرق کرمان گفت: این آژانس با راه اندازی خط کرمان - کیش هفته ای دو پرواز در روزهای دوشنبه و پنجشنبه دایر کرده که استقبال شهروندان را به دنبال داشته است. 
وی با بیان اینکه سفر و سیر و سیاحت تاثیر بسیار مثبتی در افزایش روحیه نشاط و شادابی جامعه دارد گفت: مهر و آبان ماه بهترین ماههای سفر به جزیره زیبای کیش هستند و این آژانس تسهیلات بسیار خوبی برای علاقمندان سفر به این جزیره فراهم کرده است. 
دهقانی افزود: این آژانس همچنین آمادگی دارد تا با بستن قرارداد با ادارات و دستگاههای دولتی تسهیلات مناسبی را در اختیار کارکنان دولت و خانواده های آنان قرار دهد. 
وی برقراری ارتباط اقتصادی بین جزیره کیش و استان کرمان را از نتایج راه اندازی این پروازها برشمرد و گفت: این امر همچنین در راستای توسعه گردشگری و تجاری بین استانهای کرمان و هرمزگان بسیار موثر بوده است. 
مدیر عامل آژانس هواپیمایی جنوب شرق افزود: با برقرای این پرواز ، خط پروازی کرمان - کیش - دبی نیز راه اندازی شده و مسافران دبی می توانند از طریق این خط سفر کنند که هیچ هزینه اضافی برای آنها نخواهد داشت. 
دهقانی هزینه بلیت رفت و برگشت کرمان - کیش را 850 هزار ریال و هزینه رفت و برگشت کرمان - کیش - دبی را یک میلیون و 590 هزار ریال اعلام کرد. 
وی نرخهای سفر به کیش در ماههای مهر و آبان را بسیار مناسب ارزیابی کرد و گفت: هم استانی ها می توانند با شرایط ویژه ای که در نظر گرفته شده است از این نرخها استفاده کنند. 
دهقانی پرداخت هزینه سفر به کیش به صورت اقساط 5 ماهه بدون در نظر گرفتن کارمزد برای کارکنان دولت را از جمله این تسهیلات برشمرد. 
وی تاکیدکرد: پروازهای کرمان - کیش با هواپیماهای بویینگ ام - دی که سطح ایمنی آنها بسیار بالاست انجام می شود. 
وی به ارایه بلیت کرمان - مشهد و بالعکس با تخفیف 50 درصدی در ماههای مهر و آبان اشاره کرد و افزود: به مناسبت هجدهمین سال تاسیس این آژانس پروازهای فوق العاده از کرمان به مشهد در تاریخهای 18 مهر و دوم ، نهم و شانزدهم آبان ماه و پرواز های برگشت از مشهد به کرمان در تاریخهای 25 مهر ، دوم و نهم آبان ماه با تخفیف 50 درصد دایر شده است. 
وی در مورد تورهای مشهد نیز گفت: نرخ تور مشهد برای سه شب اقامت با یک مسیر هوایی و یک مسیر زمینی برای هر نفر یک میلیون ریال در نظر گرفته شده است. 
دهقانی به فراهم شدن شرایط ویژه سفر به سوریه در ماههای مهر و آبان توسط آژانس هواپیمایی جنوب شرق اشاره کرد و گفت: این پروازها در روزهای 25 مهر و دوم، نهم و شانزدهم آبان ماه از کرمان به مقصد دمشق برقرار خواهند بود. 
وی هزینه سفر یک هفته به سوریه در هتل سه ستاره در مرکز شهر را 5 میلیون و 600 هزار ریال و در هتل 4 ستاره در زینبیه به مبلغ 4 میلیون و 850 هزار ریال اعلام کرد. 
مدیرعامل آژانس هواپیمایی جنوب شرق کرمان افزود : تورها با شرایط ویژه و برای رفاه حال مسافران به صورت نقد و اقساط دایر شده اند. 
وی گفت: به فرزندان شهیدی که در کاروان های سوریه حضور داشته باشند نیز یک فقره بلیت رفت و برگشت رایگان به مشهد مقدس اهداء می شود. 
وی دعوت از مدیران بازارها و مراکز تجاری و فعالان عرصه تجارت در کیش برای بازدید از استان کرمان را از جمله برنامه های آژانس هواپیمایی جنوب شرق برشمرد. 
دهقانی گفت: همزمان با برگزاری دومین همایش فرصتهای سرمایه گذاری در استان کرمان طی آبان ماه امسال تعدادی از فعالان عرصه اقتصادی کیش ضمن سفر به استان کرمان از نزدیک با جاذبه های گردشگری این استان آشنا خواهند شد. 
وی اضافه کرد:همچنین با همکاری سازمان سیاحتی کیش اواخر مهر ماه جاری دو دو چرخه سوار و یک دستگاه خودرو از کیش به کرمان عزیمت و در میادین این شهر 5 هزار بسته بروشور آشنایی با مناطق گردشگری این جزیره را بین مردم توزیع می کنند. 
وی اظهار امیدواری کرد مردم استان کرمان ضمن استفاده از تسهیلات و امکانات فراهم شده هر چه بیشتر نسبت به سفر و مسافرت ترغیب شوند و در راستای بالا بردن روحیه شادی و نشاط خود تلاش کنند. 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.