پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

10 تیم ویژه عملیات در آگاهی کرمان تشکیل شد

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی کرمان از تشکیل 10 تیم ویژه عملیات در این مجموعه خبر داد.

MehrNews.com - Iran, Iranian, Nuclear, political, world, sport, Cultural, economic, SocialAndOccations news and headlines

سرهنگ علی قاضی زاده در گفتگو با خبرنگار مهر در کرمان اظهار داشت: 10 تیم عملیات ویژه در آگاهی کرمان شکل گرفته است که ماموریت اصلی آنها برخورد قاطع با جرائم خشن است.

وی تصریح کرد: از زبده ترین نیروهای آگاهی در این تیمها استفاده شده است و این افراد در آمادگی کامل بسر می برند و تا نتیجه نهایی عملیات به صورت شبانه روزی فعالیت می کنند.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی کرمان خاطرنشان کرد: کشف 90 درصد جرائم خشن در کرمان در شش ماهه نخست امسال نشانگر کارایی و قابلیتهای تیمهای عملیاتی ویژه آگاهی است.

قاضی زاده با تاکید بر اینکه با مرتکبان جرائم خشن مانند آدمربایی، سرقت مسلحانه، تجاوز به عنف و سرقت به عنف به شدت برخورد می شود، بیان کرد: در سال جاری برای مجرمان مذکور پرونده ویژه باز شده است.

وی از انجام 19 هزار و 783 فقره انگشت نگاری برای سوء پیشینه، پنج هزار و 685 فقره انگشت نگاری از متهمین و 9 هزار و 685 فقره انگشت نگاری زندانیان توسط آگاهی کرمان خبر داد.

وی تعداد بازسازی صحنه سرقت و بررسی صحنه قتل و فوت مشکوک در شش ماهه نخست امسال در کرمان را به ترتیب 482 و 225 مورد ذکر کرد و گفت: در این مدت 67 مورد آزمایشهای شیمی – بیولوژی، 250 مورد بررسی اسناد مشکوک و تطبیق اثرانگشت و 180 مورد چهره نگاری توسط آگاهی کرمان انجام شده است.

رئیس پلیس آگاهی کرمان اظهار داشت: وقوع آدمربایی در سال جاری نسبت به مدت مشابه پارسال در کرمان هفت درصد کاهش و کشف آن 14 درصد افزایش داشته است و جرم تجاوز به عنف نیز 48 درصد کاهش وقوع و شش درصد افزایش کشف داشته است.

قاضی زاده به 32 درصد افزایش قتل در نیمه نخست امسال در کرمان اشاره کرد و افزود: در این مدت کشف قتل 75 درصد افزایش داشته است.

وی بیان کرد: 24 درصد قتلها با سلاح گرم و 50 درصد با سلاح سرد انجام شده است و انگیزه 14 درصد قتلها موارد منکراتی، 36 درصد نزاع و اختلاف قبلی، پنج درصد انگیزه سرقت، 13 درصد اختلافات خانوادگی و یک درصد انتقام جویی بوده است و انگیزه 21 درصد قتل ها مشخص نیست.

قاضی زاده توصیه کرد: افراد پس از مشاهده صحنه جرم خونسردی خود را حفظ کنند با پلیس 110 تماس برقرار کنند، از هرگونه تردد غیرضروری در محل حادثه جلوگیری کنند، اگر وسیله ای جابجا شده است به پلیس اطلاع دهند و محل وقوع جرم را تمییز نکنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.