پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

استاندار: پوشش مخابراتی در کرمان قابل قبول نیست

استاندار کرمان با اشاره به اینکه سیستم ارتباط تلفنی از سیستم های موثر در امر اطلاع رسانی در زمان بحران است، گفت: پوشش مخابراتی در این استان قابل قبول نیست و مسوولان ذیربط باید با به این مهم توجه بیشتری کنند.

به گزارش ایرنا،"حبیب اله دهمرده"  در شورای عالی مدیریت بحران استان افزود: سیستم های ارتباطی باید آنقدر قوی باشند که در صورت بحران برای امداد رسانی بهتر، مدیریت استان دچار چالش نشود.
وی ادامه داد: متاسفانه هم اکنون در بعضی از نقاط استان سیستم های ارتباطی به خوبی جوابگو نیست.
وی مقاوم سازی و نظارت بر امر ساخت و ساز را از راههای کاهش خسارت در زمان بحران دانست و تاکید کرد: مسوولان باید به طرح های مسکونی در دست ساخت دقت و نظارت بیشتری داشته باشند.
دهمرده ، کرمان را از استان های زلزله خیز کشور عنوان کرد و گفت: استفاده از تجربیات و دانش دیگران برای مقابله با بحران و مقاوم سازی ضروری است.
دهمرده فعالیت های ستاد بحران استان را قابل قبول دانست و ادامه داد: افزایش پایگاه های امدادی، برگزاری مانورها و همایش های متعدد در زمینه بحران از فعالیت های قابل قبول دستگاه های اجرایی استان است.
وی ایجاد مرکزی در استان برای ثبت و ضبط تجربیات و برگزاری همایش های کشوری و بین المللی در زمینه مقابله با بحران ها را در استان ضروری دانست.
استاندار خواستار نظارت بیشتر مسوولان بر اجرای طرح های هادی روستایی شد.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان کرمان نیز در این مراسم گفت: طی 120 سال گذشته در این استان 22 زلزله بالای پنج ریشتر به وقوع پیوسته که عمده آنها نیز خسارت های فراوانی را به این استان وارد کرده اند.
"کاوس محمودی" پیش بینی، پیشگیری و آموزش را از عوامل موثر در زمینه مقابله با بحران دانست و ادامه داد: در زمینه آموزش این جمعیت طی سال گذشته 270 هزار نفر را در زمینه های مختلف آموزش داده است.
وی پیش بینی کرد: در سال جاری 350 هزار نفر در استان کرمان آموزش های لازم را در زمینه امداد و نجات فرا می گیرند.
وی ایجاد پایگاه امداد و نجات، راه اندازی سایت آموزش امدادی، طراحی بانک اطلاعاتی امدادگران و راه اندازی باشگاه امدادگران را از فعالیت های این جمعیت برای مقابله با بحران عنوان کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.