پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

تعویق دوباره گردهمایی شاعران ایران و جهان

همایش "تعامل شاعران ایران و جهان" که قرار بود پس فردا دوشنبه با حضور 81 شاعر جهانی در تهران آغاز به کار کند برای دومین بار به تعویق افتاد.

به گزارش خبرنگار مهر، این همایش که قرار بود در آن 81 شاعر مطرح از 37 کشور جهان گرداگرد بسیاری از شاعران وطنی بنشینند و درباره شعر ایران و جهان با یکدیگر تبادل نظر کنند برای بار دوم به تعویق افتاد.

این در حالی است که مصطفی امیدی مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی و کتابخوانی وزارت ارشاد پیش از این 27 مهرماه را زمان آغاز به کار این همایش یک هفته‌ای عنوان کرده و گفته بود: برای معرفی شاعران برجسته کشورها با تمامی سفارتخانه‌ها و رایزنان فرهنگی کشورمان در خارج از کشور مکاتبه کرده‌ایم و اسامی این شاعران متعاقباً اعلام خواهد شد.

تلاش خبرنگار مهر برای گفتگو با مسئولان این همایش و کسب اطلاع از دلایل تعویق و زمان احتمالی برگزاری این همایش به شنیدن زنگهای خاموش موبایل آنها منتهی شد.

مسئول دفتر امیدی مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی و کتابخوانی وزارت ارشاد در توضیحی یک جمله‌ای و به نقل از او گفت: درباره همایش با آقای محسن پرویز صحبت کنید.

امیدی پیشتر در مصاحبه با خبرنگار مهر درباره هزینه‌های برگزاری این همایش بین‌المللی گفته بود: از نظر هزینه مشکلی برای برگزاری همایش نداریم. البته هزینه دعوت از شاعران خارجی با توجه به محل زندگی آنها و اسکان آنها در هتلهایی در ایران متفاوت و متغیر است اما مشکلی از این جهت به وجود نمی‌آید.

قرار بود شاعران جوان و پیشکسوت برگزیده سومین جشنواره بین‌المللی شعر فجر نیز در این همایش حضور یابند و به تعامل و هم‌اندیشی درباره شعر معاصر، تحولات ادبی کشورهای مختلف و ویژگیهای شعر انقلاب اسلامی بپردازند.

همایش مذکور مصوب شورای سیاستگذاری جشنواره شعر فجر سال گذشته است و قرار بود در تهران، اصفهان و شیراز برگزار شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.