پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

13 سال گل آقا در فضای مجازی قرار گرفت

 

 13 سال انتشار مجله گل آقا در وبنامه‌ای روی اینترنت قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری فارس، به نقل از روابط عمومی مؤسسه گل آقا، نوزده سال پیش در چنین روزهایی (اول آبان 1369) اولین شماره هفته نامه گل آقا منتشر و طنز معاصر ایران وارد مرحله جدیدی از تحول و ظهور و بروز استعدادهای جوانی در عرصه طنز و کاریکاتور شد.
گل آقا 13 سال هر هفته به صورت منظم روی دکه‌های روزنامه فروشی آمد و شرح اتفاق‌هایی که در این سال‌ها بر گل آقا و گل آقایی‌ها گذشت مثنوی هفتاد من کاغذ می‌شود که با توجه به شرایط و امکاناتی که این روزها به کار مطبوعاتی اختصاص دارد تهیه نیم بندش هم به زحمت امکان پذیر است!
همکاران گل آقا دست به کار شدند و در صفحه‌های مجازی و در قالب وبنامه‌ای در سایت گل آقا به نشانی golagha.ir مجموعه‌ای متنوع شامل منتخبی از آثار طنازان گل آقایی، روی جلدهای هفته نامه با موضوع سالگرد انتشار گل آقا، فیلم کوتاهی از مراحل انتشار هفته نامه گل آقا، آلبوم عکس مراسم سالگرد هفته نامه (با حضور هنرمندان و چهره های ادبی ،سیاسی و ...)، وقایع مهم سال‌های انتشار هفته نامه در قالب سال‌شمار و مطالب خواندنی و تصاویر دیدنی دیگر تهیه کردند.
پس از تعطیلی نشریات گل آقا، سایت گل آقا همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهد تا دوستداران حداقل در فضای مجازی مجالی برای خواندن و دیدن داشته باشند.
چاپ هفته نامه گل آقا در حالی در سال 1381 متوقف شد که شعار روی جلد آن، مدتی قبل از تعطیلی از «یک زبان دارم دو تا دندان لق، می‌زنم تا زنده هستم حرف حق!» به «... می‌زنم تا می‌توانم حرف حق!» تغییر پیدا کرده بود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.