پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

سرشماری آزمایشی نفوس و مسکن از 17 آبان

رئیس مرکز آمار ایران اعلام کرد : طرح آزمایشی سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 1390 از 17 آبان به مدت 10 روز با آمارگیری از 25 هزار خانوار اجرا می شود.

به گزارش واحد مرکزی خبر، محمد مدد با بیان اینکه این طرح سرشماری با 4 روش ارسال پرسشنامه و دریافت آن در مرکز آمار به وسیله پست با حضور ماموران سرشماری درب منازل ، ارسال پرسشنامه درب منازل و پر کردن آن از طریق اینترنت و پرکردن اینترنتی در نظر گرفته شده است.

رئیس مرکز آمار گفت : به 10 نفر از افرادی که پرسشنامه های طرح آزمایشی نفوس و مسکن را به صورت اینترنتی پر کنند به قید قرعه سکه تمام بهار آزادی اهداء خواهد شد.

محمد مدد درباره ویژگی های این طرح سرشماری آزمایشی گفت: نخستین باردر کشور پرسشنامه این طرح با شماره ملی افراد پر می شود تا دقت بالایی داشته باشد.

وی گفت: اقامتگاه دوم که نقصی در سرشماری 85 بود در این پرسشنامه درج شده است.

مدد ، درج دقیق تر ناتوانی افراد را برای خدمات رسانی بهتر به قشرهای ناتوان یکی دیگر از ویژگی های این طرح برشمرد و افزود: در این طرح در خصوص نیروی کار نیز سوالات بیشتری مطرح شده است.

وی افزود: در این طرح همچنین علاوه بر تحصیلات درباره آموزش فنی و حرفه ای افراد برای ارزیابی مهارت آنها پرسش هایی طراحی شده است و برای اجرای طرح های آینده کشاورزی نیز درباره بهره برداری کشاورزی سوالاتی درج شده است.

رئیس مرکز آمار گفت: دستگاه ها از مرکز آمار خواسته بودند در این طرح آزمایشی سرشماری 230 پرسش مطرح شود اما در نهایت 70 سوال تعیین شده است.

وی ویژگی های جمعیتی ، سن، میزان تحصیلات ، وضع بهداشت، توانایی های افراد و وضع مسکن را از مهمترین پرسش های مطرح شده در این طرح عنوان کرد.

رئیس مرکز آمار با بیان اینکه دفترچه راهنمایی نیز برای آموزش کامل کردن این پرسشنامه ها در نظر گرفته شده است از هموطنانی که در این طرح مشارکت دارند خواست به سوالات به طور کامل و با دقت لازم پاسخ دهند تا اشکالات احتمالی این طرح سرشماری به طور دقیق تری مشخص شود.

مدد افزود : در این طرح آزمایشی 5 نوع نظارت اعمال می شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.