پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

بالا آمدن سطح آبهای زیرزمینی کرمان همچنان ادامه دارد

معاون عمرانی استاندار کرمان با اشاره به بالا آمدن سطح آبهای زیر زمینی در کرمان گفت: به دلیل کمبود بودجه پس از گذشت 17 سال از آغاز طرح مطالعاتی فاضلاب کرمان، این طرح تنها 20 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

محمد جواد کامیاب در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد طرح فاضلاب شهری کرمان اظهار داشت: یکی از مهمترین دلایل بروز پدیده بالا آمدن سطح آبهای زیرزمینی ساختار طبیعی سطوح زیرزمینی شهر کرمان است که مانند یک سد جلو آب را گرفته است.

وی افزود: اقدامات فراوانی برای کاهش اثرات این پدیده از جمله حفر چاه در مناطق مختلف شهر به خصوص در بافت قدیمی و انتقال آب به وسیله پمپ به سایر مناطق صورت گرفته است اما در نهایت تنها راه حل این مسئله راه اندازی شبکه فاضلاب کرمان بوده که هم اکنون این طرح با کمبود اعتبار مواجه است.

وی افزود: طرح مطالعاتی فاضلاب شهری کرمان از سال 71 شروع شده است و عملا اجرای این طرح نیز از سال 76 آغاز شده اما به دلیل کمبود بودجه پس از گذشته سالها، طرح فاضلاب شهری کرمان تنها 20 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

معاون عمرانی استاندار کرمان خاطرنشان کرد: برای اجرای این طرح تاکنون 240 میلیارد ریال هزینه شده اما برای تکمیل این طرح طی سه سال آینده، نیاز به بودجه سالانه 300 میلیارد ریال است.

کامیاب با اشاره به عدم صرفه جویی مناسب در امر استفاده از آب و تبدیل به فاضلاب گفت: برای تامین آب شرب شهر کرمان در هر ثانیه هزار و 800 لیتر آب تولید می شود که هزار و 400 لیتر آب هدر می رود و وارد شبکه فاضلاب شهری می شود که علاوه بر تشدید بحران کم آبی و موجب بالا آمدن سطح آبهای زیرزمینی نیز می شود.

وی بر لزوم تکمیل شبکه فاضلاب شهر کرمان تاکید کرد و گفت: سرعت بخشیدن به اجرای این طرح در سطح شهر کرمان ضروری است اما نیاز به تامین بودجه دارد.

کامیاب افزود: در سال جاری دو هزار و 500 میلیارد ریال برای طرحهای عمرانی کرمان در نظر گرفته شده است که در دو هزار و 694 طرح در زمینه های مختلف از جمله فاضلاب شهری هزینه می شود.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.