پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

فسیلها در کرمان می ماند

معاون سازمان زمین شناسی کرمان در خصوص تخته سنگ شامل ردپای چندین دایناسور گفت: این تخته سنگ منحصر بفرد جزو اموال دولت محسوب می شود اما به طور قطع در کرمان حفظ خواهد شد و به هیچ عنوان اجازه خروج آن را از کرمان نمی دهیم.

علی رشیدی در گفتگو با خبرنگار مهر در کرمان اظهار داشت: تخته سنگ حاوی رد پای چندین دایناسور که به نظر می رسد رد پای یک خانواده دایناسور مربوط به میلیونها سال پیش است، چند ماه قبل توسط کارشناسان زمین شناسی کرمان در دیواره حیاط یک خانه روستایی در "شدت خاک" شناسایی شده است و در همان زمان توسط یکی از اعضای این خانواده از دیواره حوض خارج و تحویل مسئولان سازمان زمین شناسی کرمان شده است.

وی افزود: این تخته سنگ منحصر بفرد است و باید مورد تحقیقات زمین شناسی و علمی قرار گیرد.

رشیدی اضافه کرد: پس از مطالعات اولیه سازمان زمین شناسی کرمان و نظر سازمان زمین شناسی کشور نسبت به اینکه این سنگ توسط مالک خانه به سازمان زمین شناسی به عنوان یک سازمان دولتی تحول شده است، این تخته سنگ جزو اموال دولت محسوب می شود و هم اکنون نیز در این سازمان نگهداری می شود.

وی در خصوص احتمال خارج شدن این تخته سنگ بی نظیر از استان کرمان گفت: این سنگ در کرمان پیدا شده است و متعلق به استان است و به هیچ جا فرستاده نمی شود.

رشیدی با اشاره به شرایط مطلوب نگهداری این سنگ عنوان کرد: این سنگ به طور قطع جزو میراث تاریخی و علمی کرمان است و در این استان نیز باقی خواهد ماند.

دهیار دشت خاک که محل کشف این تخته سنگ است، خواستار استردارد این تخته سنگ به دشت خاک و تحویل به موزه این منطقه شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.