پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

افزایش آلودگی هوا در کرمان/ روند صعودی بیماریهای قلبی و تنفس

معاون محیط زیست کرمان با اشاره به اینکه میزان آلودگی هوا در کرمان به سمت شرایط حاد پیش می رود، گفت: طبق آمار میزان موارد ابتلا به بیماری قلبی و تنفسی و مرگ و میر ناشی از آلودگی هوا درحال افزایش است.

به گزارش خبرنگار مهر در کرمان، حسن عابدی نژاد سه شنبه در مراسم هوای پاک در کرمان اظهار داشت: روند افزایش ترافیک در کرمان همچنان ادامه دارد و به همین دلیل و بروز ترافیک در برخی از خیابانهای شهر کرمان در ساعات اوج ترافیک شاهد افزایش آلودگی هوا هستیم به طوریکه شاخص های آلایندگی در این ساعات بالاتر از حد استاندارد است.

وی افزود: در مجموع شرایط آلایندگی هوا در شهر کرمان به سمت شرایط حاد پیش می رود که باید برای جلوگیری از ادامه این روند برنامه ریزی صورت گیرد.

عابدی ادامه داد: طبق تحقیقات صورت گرفته میزان ابتلا به برخی بیماری های مرتبط با آلایندگی هوا از جمله سکته قلبی و بیماری های تنفسی که منجر به فوت می شوند در کرمان رو به افزایش است.

معاون محیط زیست کرمان با تاکید بر لزوم کاهش موارد آلایندگی محیط زیست افزود: مهمترین دلایل آلایندگی هوا در کرمان شامل آلایندگی ناشی از وسایل نقلیه، صنایع مختلف و لوازم خانگی است و طبق استاندارد وضعیت آلایندگی هوای استان کرمان و شهر کرمان از شرایط مطلوبی برخوردار نیست.

وی اضافه کرد: باید بگونه ای برنامه ریزی بکنیم که محیط زندگی از جمله هوا، آب و خاک از هرگونه آلودگی دور شود.

عابدی با اشاره به اهمیت ملاحظات زیست محیطی در کشورهای پیشرفته افزود: امروزه توسعه را به گونه ای تعریف می کنند که هیچگونه تاثیر منفی بر محیط زیست نگذارد زیرا آلودگی هوا به صورت مستقیم بر سلامتی جامعه اثر می گذارد.

وی تاکید کرد: باید وضعیت آلایندگی شهرهای در معرض آلایندگی با دقت بیشتری بررسی شود.

وی افزود: هم اکنون هشت شهر کشور از وضعیت خوبی برخوردار نیستند و این شرایط در استان تهران بدتر است طوریکه هم اکنون 50 درصد مرگ و میر در این شهر ناشی از آلودگی هواست.

معاون محیط زیست کرمان از کنترل شدید این اداره کل در استان کرمان درخصوص صنایع خبر داد و گفت: با صنایع آلاینده طبق قانون برخورد می شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.