پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

۱۵ درصد از جمعیت کارگری استان کرمان را افاغنه تشکیل می دهند

مدیرکل کار و امور اجتماعی کرمان با اشاره به حضور افاغنه در کرمان و تاثیر ان بر اشتغال استان گفت: 80 هزار فرصت شغلی استان کرمان توسط افاغنه اشغال شده است.

سیدجواد منصوری در گفتگو با خبرنگار مهر در کرمان، اظهار داشت: طبق آمار 15 درصد از جمعیت کارگری استان کرمان را افاغنه تشکیل می دهند و در مجموع در استان کرمان 80 هزار فرصت شغلی توسط اتباع بیگانه غیر مجاز اشغال شده است.

مدیرکل کار و امور اجتماعی استان کرمان تصریح کرد: این افراد بیشتر در کارهای سخت همچون کا در در کوره، مرغداریهای و گاوداریها و یا جمع آوری مواد ضایعاتی مشغول بکار هستند که اکثرا از درآمد مطلوبی نیز برخوردارند، این درحالی است که طبق قانون کار استفاده از نیروی کار خارجی غیر مجاز خلاف قانون است و پیگرد قانونی دارد.

منصوری گفت: در کل کشور طبق آمار یک میلیون و 800 فرصت شغلی توسط افاغنه اشغال شده است.

وی گفت: در سال جاری تا آذر ماه از دو هزار و 858 کارگاه بازرسی انجام شده است که در این مراکز هزار و 249 کارگر افغانی غیر مجاز شناسایی شده است که در این راستا 356 کارفرمای متخلف به مراجع قضایی معرفی شده اند.

منصوری گفت: با اقدامات صورت گرفته از ابتدای سال جاری تاکنون دو هزار نیروی کار داخلی جایگزین اتباع بیگانه شده اند.

وی تعداد افاغنه دارای کارت اقامت در کرمان را 72 هزار نفر اعلام کرد و گفت: که 16 هزار و 800 نفر از این افراد دارای مجوز کار می باشند که از این تعداد نیز 12 هزار و 700 نفر در کارهای سخت مشغول فعالیت هستند

منصوری گفت: نیروی کار داخلی باید با ورود به این مشاغل سخت که از درآمد بالایی نیز برخوردار است این زمینه کاری را اشغال کند و در مقابل کار فرمایان نیز باید از بکار گیری اتباع بیگانه جلوگیری و از نیروی کار داخلی استفاده نمایند.

وی بر نظارت جدی بازرسان اداره کار در راستای شناسایی افاغنه فاقد مجوز کار تاکید کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.