پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

خط هوایی کرمان - شیراز دهه فجر امسال راه اندازی می شود

 
مدیر شرکت خدمات مسافرتی جنوب شرق کرمان گفت: خط هوایی کرمان - شیراز دهه فجر امسال به مناسبت سی و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی راه اندازی می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا مسعود دهقانی در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این پرواز با مشارکت شرکتهای خدمات مسافرتی "جنوب شرق" و "کرمان بالان" کرمان، برای نخستین بار پس از پیروزی انقلاب اسلامی برقرار می شود.
وی اضافه کرد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی پرواز تهران - شیراز - کرمان وجود داشته که بنا به دلایلی استمرار نیافته است.
وی هدف از برقراری این پرواز را ایجاد ارتباط هوایی بین دو استان گردشگری فارس و کرمان ذکر کرد و افزود: با این اقدام بسیاری از مشکلات حوزه گردشگری در بحث پروازهای هوایی مرتفع می شود و گردشگران خارجی که از شیراز دیدن می کنند می توانند از جاذبه های گردشگری استان کرمان نیز بازدید کنند.
دهقانی گفت: صدها دانشجو در استانهای کرمان و فارس ، تجار، ورزشکاران و علاقمندان به سفرهای سیاحتی و زیارتی می توانند با استفاده از این خط هوایی سفر مناسبی داشته باشند.
مدیر شرکت خدمات مسافرتی جنوب شرق کرمان برقراری این پرواز را نقطه عطفی در وضعیت گردشگری استان کرمان دانست و اظهار داشت: مسیر زمینی کنونی مسیری پرخطر و دارای مشکلات زیادی برای مردم است .
وی گفت: برقراری پرواز در مسیر کرمان - شیراز علاوه بر صرفه جویی صدها لیتر بنزین از سفرهای خسته کننده زمینی جلوگیری می کند.
دهقانی طول مسیر زمینی کرمان - شیراز را 8 ساعت و مسیر هوایی آن را 50 دقیقه ذکر کرد.
مدیر شرکت خدمات مسافرتی جنوب شرق کرمان افزود: قیمت بلیت این پرواز 352 هزار ریال و پروازها به صورت چارتر است.
وی اتصال مثلث طلایی تهران - شیراز - کرمان را از آرزوهای گردشگران دانست و افزود: با این اقدام گام موثری در رونق و توسعه گردشگری در استان کرمان برداشته خواهد شد.
دهقانی استقبال مردم از این مسیر هوایی و همکاری مسوولان را در تداوم این پروازها تاثیرگذار دانست و اظهار داشت: استان های کرمان و فارس به عنوان دو قطب گردشگری در کشور مطرح هستند لذا برقراری این پرواز و استمرار آن در توسعه صنعت گردشگری موثر خواهد بود.
وی اضافه کرد: بدلیل نبود پرواز بین کرمان و شیراز در طول پس از انقلاب اسلامی سهم استان کرمان از گرشگران خارجی بسیبار اندک بود که امید است با راه اندازی این پرواز گردشگران خارجی استان کرمان را نیز در برنامه سفر خود قرار دهند و برای حضور در کرمان تمایل داشته باشند.
دهقانی اضافه کرد: نخستین پرواز شیراز - کرمان ساعت 22 شب 19 بهمن از شیراز به کرمان انجام می شود و ساعت 5/6 صبح 20 بهمن از کرمان به سوی شیراز پرواز خواهد کرد.
وی افزود: این پرواز روزهای چهارشنبه و شنبه ساعت 5/6 صبح از کرمان به شیراز و ساعت 10 جمعه شب و سه شنبه شب از شیراز با هواپیمایی آسمان به کرمان انجام می شود.
وی اضافه کرد: تمام دفاتر خدمات مسافرتی در استان و کشور آماده ارایه بلیت این پرواز به مسافران هستند.
به گزارش ایرنا مدیر شرکت مسافرتی کرمان بالان نیز در این گفت و گو خواستار همکاری مسوولان برای تداوم این پرواز شد و گفت: برقراری پروازهای چارتر برای شرکتهای مسافرتی بسیار هزینه بر است و در صورتی که استقبال مردم و همکاری مسوولین نباشد این شرکتها دچار خسارت های فراوان خواهند شد.
محمد شیبانی افزود: پرواز کرمان - شیراز توسط هواپیمای فوکر 100 و با گنجایش 100 نفر انجام خواهد شد.
وی افزود: برای ترویج سفر و گردشگری تسهیلات مناسبی برای مردم و به ویژه کارکنان ادارات و دستگاههای دولتی در نظر گرفته شده است.
وی فعالیت شرکتهای خدمات مسافرتی خارج از استان را ضربه ای به شرکتهای مسافرتی داخل استان دانست و گفت: مسوولان باید ضمن جلوگیری از فعالیت چنین شرکتهایی، از شرکتهای خدمات مسافرتی داخل استان حمایت کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.