پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

امام جمعه کرمان: دهه فجر فرصت زدودن شبهات از اذهان است

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان ضمن بیان این مطلب که دشمن با استفاده از سایتها،رسانه های غربی، ماهواره ها و اینترنت برای ایجاد شبهه در جامعه به خصوص نسل جوان تلاش می کند، گفت: باید از فرصت دهه فجر برای پاسخگویی به شبهه های مطرح شده استفاده شود.

حجت الاسلام سید "یحیی جعفری" روز یکشنبه در همایش استانی مسوولان ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی استان کرمان افزود: لازم است در دهه فجر همان شور و نشاط ابتدای انقلاب را در جامعه زنده کنیم.
وی ادامه داد: از روز نخست که امام خمینی (ره) حرکت انقلابی خود را آغاز کرد، علاوه بر آنکه جمع زیادی از طلاب، روحانیت و مراجع با ایشان همکاری کردند و در روزهای نخست خیلی ها فکر می کردند حرکت و مبارزه امام با شاه وقت و کسانی است که از طرف شاه به امور کشور می پردازند، ولی خیلی زود معلوم شد هدف امام (ره) اصلاح مملکت به صورت ریشه ای بوده است.
وی ادامه داد: امام راحل معتقد بودند تا زمانی که شاه در کشور باشد امکان اصلاحات به معنای صحیح کلمه وجود ندارد.
حجت الاسلام جعفری علم و دانش، بصیرت، تقوا و شجاعت را از ویژگی های امام خمینی (ره) برشمرد و خاطرنشان کرد: از همان لحظه نخست پیروزی انقلاب اسلامی ایران دشمنی های دشمنان، عوامل شرق و غرب و مستکبرین بر علیه انقلاب آغاز شد.
نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان با اشاره به این مطلب که دشمنان در طول سالهای پس انقلاب اسلامی ایران، علیه اسلام، انقلاب اسلامی، امام راحل، مقام معظم رهبری، دستاوردهای انقلاب و مسوولان کشور همواره هر چه خواسته اند گفته اند و می گویند و به این کار خود ادامه میدهند، اظهار داشت: باید در ایام الله دهه فجر برنامه ها به گونه ای طراحی و اجرا شود که شبهه های احتمالی از ذهن مردم خارج شود.
وی بیان کرد: در دوران دهه فجر باید آگاهی های مردم در ابعاد مختلف را افزایش داد و مردم بدانند که در حال حاضر ،دشمن از مبارزه سخت، ناامید شده و می داند که بهره ای از آن نخواهد برد و جنگ نرم را آغاز کرده تا از درون انقلاب را بپوساند و مردم را منحرف نماید.
حجت الاسلام جعفری یادآور شد: البته جنگ نرم نیز باید به عنوان گزینه ضعیف مورد نظر تمامی مسوولان به خصوص مسوولان نظامی و انتظامی باشد.
به گفته وی، پس از انتخابات توطئه های خطرناکی شروع شده و هنوز هم کمی ادامه دارد و برخی افراد فریب خورده با سردادن شعارهای "نه شرقی نه غربی جمهوری ایرانی" و "نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران"، توهین به عکس امام و توهین به رهبری سعی انحراف در مسیر انقلاب داشته اند.
وی تاکید کرد : خواص و نخبگان علمی، فرهنگی، سیاسی، و مذهبی باید شفاف و واضح خود را در مقابل دشمنان مشخص کنند و دو پهلو صحبت کردن خیلی خطرناک است.
وی ضمن تاکید بر این نکته که در عرصه کنونی باید از هر گونه افراط و تفریط بپرهیزیم، افزود: در حال حاضر جمعیتی به نام طرفداران رهبر در کشور ظهور پیدا کرده و خود سرانه دست به کارهایی می زنند و من به این ها شک دارم و خیلی خوشبین باشم می گویم افراطی هستند.
حجت الاسلام جعفری تاکید کرد: باید در خط مستقیم اسلام و انقلاب با هدایت های رهبری حرکت کنیم و اما اگر گروه هایی از جاههای مختلف برای خود اقدام کنند جامعه گرفتار تفرقه و پراکندگی می شود و دشمن همین را می خواهد.
وی ضمن تاکید بر این نکته که امروز بیش از هر زمان دیگری حفظ وحدت، انسجام و یکپارچگی واجب تر است، افزود: این بدان معنی نیست که انتقاد نباشد اما تخریب دیگران نباید انجام شود.
امام جمعه کرمان همچنین عنوان کرد: امروز لازم است حرکات مشکوک دشمن و عوامل داخلی را زیر نظر بگیریم و هر جا حرکت مشکوک دیدیم به مقامات امنیتی، اطلاعاتی و انتظامی خبر دهیم .
وی بیان کرد: اگر خدای ناکرده دشمن از راه جنگ نرم ماه به ماه و سال به سال موفق شود پایه های نظام را سست کند و خدای ناکرده این نظام متلاشی شود میدانید چه بر سر ملت خواهد آمد؟
وی در ادامه گفت: آمریکای پلید به رغم همه ادعاهای دروغین خود به صغیر و کبیر رحم نخواهد کرد و در افغانستان، پاکستان و عراق این موضوع قابل مشاهده است.
وی تصریح کرد: ما اگر در قالب تهاجمات سخت دشمنان خسارت دیدیم اما شرف دین و ارزشهای خود را حفظ کردیم و در مقابل بزرگترین قدرت های سلطه طلب ایستاده ایم و عزیز و محترم هستیم.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان عنوان کرد: امروز بهانه ای به دست آمریکایی ها و قدرت های زورگو افتاده و آنها به هرجا دلشان می خواهد به بهانه از بین بردن طالبان و القاعده حمله می کند و مسلمانا ن را می کشند.
وی یادآور شد: عربستان سعودی دلارهای نفتی خود را علیه مسلمان صرف می کند و این جای غصه و نگرانی دارد که مقدس ترین اماکن مانند مدینه و مکه در اختیار فاسد ترین، وابسته ترین و خیانتکارترین انسانها قرار گرفته است.
امام جمعه کرمان گفت: من از طرف خودم می گویم که خیانتکارترین مسوولان در دنیای امروز مسوولان عربستان سعودی هستند و البته افرادی مانند رییس جمهوری مصر خطرناک و پادشاه اردن نیز مزدور است.
وی عنوان کرد: به گفته امام خمینی (ره) راه عناد و چاره این شرایط بغرنج شکل گیری بسیجی های جهان اسلام در همه کشورها است که تحقق این امر نیازمند کار، هدایت و تبلیغ بسیاری است.
نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان ضمن بیان این مطلب که امروز مساله ولایت فقیه بیشتر مورد هجمه قرار دارد، عنوان کرد: صهیونیست ها، متحجرین و روشنفکر نمایان و نیز گروهک های محارب و ضد انقلاب سلطنت طلب ها و ملی گرایان دشمنان اساسی جمهوری اسلامی هستند.
مسوول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان نیز با اشاره به تدوین حدود یک هزار برنامه برای گرامیداشت سی و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران عنوان کرد: در استان کرمان 20 ستاد شهرستانی، 48 ستاد در بخشها، 60 ستاد شهری و پنج هزار ستاد روستایی در راستای طراحی و اجرای برنامه های ایام الله دهه فجر فعالیت دارند.
"مهدی صدفی" بیان کرد: برنامه های ستاد گرامیداشت سی و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در قالب های فرهنگی، هنری، آموزشی، علمی، مراسو نمایشگاهی تدوین شده است.
وی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در دیدار اخیر خود با مسوولان شورای هماهنگی سراسر کشور بر شفاف سازی هر چه بیشتر فتنه های اخیر و رفع ابهامات و شبهات مطرح شده از سوی دشمنان و نیز ضرورت دشمن شناسی در راستای افزایش بصیرت و آگاهی در جامعه تاکید فرمودند.
مسوول ستاد گرامیداشت سی و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در استان کرمان اظهار داشت: مقام معظم رهبری همچنین بر گرامیداشت هر چه بهتر 12 بهمن ماه سالروز ورود تاریخی امام (ره) به کشور و نیز برگزاری باشکوهتر راهپیمایی 22 بهمن ماه تاکید فرموده اند.
وی اتکا به خداوند و ایمان راسخ مردم، رهبری های پیامبرگونه امام راحل و وحدت کلمه را از عناصر مهم پیروزی انقلاب اسلامی ایران برشمرد و تصریح کرد: ایام الله دهه فجر مقطعی درخشان و سرنوشت ساز در تاریخ کشور است.
مسوول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان مردم را صاحبان اصلی انقلاب اسلامی برشمرد و ضمن تاکید بر برگزاری مردمی آیینهای گرامیداشت سی و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران عنوان کرد: در سال جاری با همکاری 300 تشکل مردمی اعم از هیات های مذهبی، اعضای کانون های فرهنگی مساجد، سمن (سازمانهای مردم نهاد) و نیز مساجد در راستای برگزاری مردمی آیینهای گرامیداشت ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی اقدام شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.