پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

همه ظرفیت های ایرنا باید فعال شود

 
رییس جمهور با اشاره به اهمیت بسیار بالای خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) تاکید کرد: این خبرگزاری نه تنها در کشور بلکه در سراسر جهان باید حرفی برای گفتن داشته باشد تا جایی که بهترین و حقیقی‌ترین خبرها از این خبرگزاری برداشت شود.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، دکتر محمود احمدی نژاد که ظهر امروز (سه‌شنبه) در مراسم تودیع و معارفه رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) سخن می گفت،افزود: همه ظرفیت های موجود در خبرگزاری ایرنا چه در بخش داخلی و چه در بخش خارجی باید فعال شود تا اینکه قوی ترین تحلیلها و گزارش ها در همه زمینه ها در دسترس افکار عمومی قرار گیرد.
رییس جمهور در ادامه با بیان اینکه بعضی کشورهای سلطه‌گر به بهانه پوشش خبری از وقوع زلزله یک کشور به دنبال اشغال و چپاول آن هستند گفت: عده‌ای در دنیا از خبر و خبررسانی برای تحمیق و تخریب شخصیت انسانها و ملت‌ها و تسلط خود بر افکار عمومی جهان استفاده می کنند.
دکتر احمدی نژاد خبر را از عوامل اساسی و کلیدی در تنظیم روابط اجتماعی خواند و تاکید کرد: خبر هر چه صریح‌تر، پایدارتر، مثبت و سازنده تر باشد روابط اجتماعی هم به همین نسبت انسانی‌تر خواهد بود.
رییس جمهور با اشاره به اینکه یکی از مهمترین مسوولیت های پیامبران الهی خبر رسانی دقیق بوده است، افزود: خبررسانی از کارهایی است که مستقیماً با روابط بین انسانها سروکار دارد.
وی ادامه داد: متاسفانه امروز آدم‌کش‌ترین افراد در دنیا به وسیله اخبار دروغ و با شخصیت پردازی رسانه‌ای به عنوان قهرمان صلح معرفی می‌شوند و جایزه جهانی دریافت می‌کنند.
رییس جمهور همچنین افزود: کشورهای سلطه گر و زورگو به وسیله شبکه های خبری خود سعی دارند اولویت های زندگی مردم را سازماندهی و به آنها تحمیل کنند که به چه چیز باید فکر کنند و به چه چیزی فکر نکنند.
دکتر احمدی نژاد با اشاره به اینکه ما به دنبال پاکی، صداقت ، صلح و یگانه پرستی هستیم و اساس کار ما با کشورهای زورگو متفاوت است اظهار داشت: ما به خود اجازه نمی‌دهیم که برای محکوم کردن دشمن، مطلبی غیرواقعی و یا اتهام غیر اخلاقی علیه او منتشر کنیم.
رییس جمهور اساس خبررسانی در جمهوری اسلامی ایران را الهام بخش، ‌نشاط‌آور، دوستی‌ساز و دفاع از مظلوم عنوان کرد و گفت: رسانه‌های ما با پرهیز از بداخلاقی‌ها و خبرسازی نظام سلطه در انتشار حقیقت و آگاهی مردم می‌کوشند.
دکتر احمدی نژاد با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران هم اکنون در حال شکوفایی در همه زمینه‌های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی است خاطر نشان کرد: ایران کشوری حادثه دیده و بزرگ است که در طول تاریخ 30 ساله خود فراز و نشیب های بسیاری را از سرگذرانده است.

رییس جمهور با تاکید بر اینکه رسانه‌ها باید حق این را داشته باشند که افراد را در جهت اصلاح مورد انتقاد قرار دهند اظهار داشت: در جامعه همه مسائل باید براساسی شکل بگیرد و اهالی فکر و قلم باید در جهت سازندگی جامعه و مسئولان بکوشند چرا که همه آحاد ملت در برابر قانون یکسان هستند.
رییس جمهور در پایان سخنان خود با بیان اینکه اندیشه الهی و انسانی در دنیا در حال پیشرفت است اظهار داشت: اندیشه‌های اومانیسم و لیبرالیسم در دنیا به پایان راه خود رسیده است.
در این مراسم همچنین محمد جعفر بهداد مدیر عامل سابق خبرگزاری جمهوری اسلامی در سخنانی کوتاه به تشریح فعالیت های انجام شده در دوره مسوولیت خود در خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا) پرداخت.
علی اکبر جوانفکر نیز در پایان این مراسم مسوولیت های کشور را امانتی سپرده شده از سوی مردم دانست و اظهار امیدواری کرد با برنامه ریزی دقیق بتواند اطلاع رسانی خبرگزاری جمهوری اسلامی را در جهت نیل به اهداف جمهوری اسلامی ایران ارتقاء دهد.
سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که در این مراسم حضور داشت ، در سخنانی ضمن قدردانی از زحمات محمدجعفر بهداد و اهدای لوح تقدیر به وی حکم مسوولیت جدید علی اکبر جوانفکر را نیز به او تقدیم کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.