پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

دانش‏آموز پژوهشگر کرمانی، شش اختراع به ثبت رساند

رئیس پژوهش‏سرای دانش‏آموزی ابن‏سینا گفت: «ایمان بارحم» دانش‏آموز پژوهشگر هنرستانی شهر کرمان، موفق به ثبت شش اختراع در اداره‏ی کل مالکیت صنعتی کشور شد.

به گزارش روابط عمومی پژوهش‏سرای دانش‏آموزی ابن‏سینا وابسته به آموزش و پرورش ناحیه‏ی یک شهر کرمان، مجتبی سعیدیان عناوین طرح‏های این دانش‏آموز را کیف چندکاره با قابلیت اینورتور، مدار مبدل ولتاژهای AC وDC، ربات امدادگر، کاوشگر و آتش‏نشان و ربات نمونه‏بردار چندکاره، کیف کمری با قابلیت اینورتور و شارژ گوشی تلفن همراه و مبدل ولتاژ با قابلیت اینورتور با توان بالا اعلام کرد.
وی افزود: همه‏ی مراحل اجرای طرح‏های این دانش‏آموز، در پژوهش‏سرای ابن‏سینا به انجام رسیده است.
وی از ثبت اختراع دیگری با عنوان دستگاه تهویه‏ی دود سیگار در اماکن عمومی توسط دانش‏آموز نیلوفر عبدالله‏زاده خبر داد.
سعیدیان گفت: از این دو دانش‏آموز در جشنواره‏ی شهید ایرانمنش که از سوی سازمان آموزش و پرورش استان کرمان در اسفندماه گذشته برگزار شد، تجلیل به عمل آمد.
وی همچنین از برگزیده‏شدن چهار طرح اعضای پژوهش‏سرای ابن‏سینای کرمان در جشنواره‏ی ماهانی خبر داد و گفت: دانش‏آموزان مژگان سلطانی و هانیه میرزایی با طرح تحقیقی کاهش ورود آلاینده‏ها به هوا رتبه‏ی اول، محسن افضلی و احسان امین‏زاده با طرح قرآن و فن‏آوری نانو رتبه‏ی دوم، زهره کردستانی با طرح دشمن طبیعی مگس سفید رتبه‏ی سوم، فاطمه مرادی و محدثه لشکری با طرح گوهر یکدانه‏ی کویر و سونیا وساشلی انگاسی با طرح نقش زنان در ادبیات مذهبی ایران رتبه‏ی چهارم این جشنواره‏ی استانی را به دست آوردند.
جشنواره‏ی ماهانی با گرامیداشت ابوعبدالله محمدبن عیسی ماهانی ریاضیدان، منجم و مهندس دوره‏ی سامانی و اهل ماهان کرمان در اسفند گذشته در شهر ماهان برگزار شد.
گفتنی است پژوهش‏سرای دانش‏آموزی ابن‏سینا با 600 مترمربع زیربنا، دارای بخش‏های مختلف علمی، کارگاهی، کتابخانه و آزمایشگاه می‏باشد و در حال حاضر 143 دانش‏آموز عضو این مرکز هستند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.