پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

بحرانی‌ترین ساعت تصادف جاده‌ای 16 تا 20 است

رئیس پلیس راه استان کرمان گفت: بحرانی‌ترین ساعت که 29 درصد از حوادث را به خود اختصاص داده، از ساعت 16 تا 20 است.

مسعود غفوریان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان با اشاره به اینکه 46 درصد جراحات تصادفات سال گذشته در جاده‌های روستایی و فرعی رخ داده است، اظهار داشت: طی سال گذشته در شهرهای فاقد راهنمایی و رانندگی 197 فقره تصادف را بازدید کردیم.
وی افزود: 68 درصد این تصادفات یک طرف موتورسیکلت بود و در 37 درصد از کل تصادفات جاده‌های اصلی و روستایی استان، واژگونی خودرو رخ داده است.
غفوریان تصریح کرد: عدم وجود استراحتگاه‌های بین‌راهی و مجتمع‌های خدمات رفاهی، فاصله زیاد میان شهرها و ... از جمله علل تصادفات جاده‌ای است.
وی خاطرنشان کرد: خستگی و خواب‌آلودگی بیشترین علت تصادفات جاده‌ای در استان کرمان است. غفوریان گفت: 54 درصد از کل حوادث جرحی و فوتی برخورد بین وسایل نقلیه و هشت درصد برخورد با عابران پیاده صورت گرفته.
وی اظهار داشت: 70 درصد حوادث جاده‌ای در نیمه دوم شبانه‌روز از 12 ظهر تا 12 شب رخ می‌دهد.
غفوریان افزود: بحرانی‌ترین ساعت که 29 درصد از حوادث را به خود اختصاص داده، از ساعت 16 تا 20 است.
رئیس پلیس راه استان کرمان تصریح کرد: دومین زمان پرحادثه از ساعت 12 تا 16 است و سومین زمان را می‌توان از ساعت 20 تا 24 در شبانه‌روز اشاره کرد.
وی خاطرنشان کرد: مهم‌ترین علت وقوع تصادفات عدم توجه به جلو است، همچنین انحراف به چپ، عدم رعایت حق تقدم، تخطی از سرعت مطمئنه از دیگر علل وقوع تصادفات در جاده‌های استان کرمان است.
رئیس پلیس راه استان کرمان گفت: 29 درصد تصادفات به دلیل عدم توجه به جلو، 19 درصد تصادفات به دلیل انحراف به چپ، 17 درصد آنها به دلیل عدم رعایت حق تقدم و 16 درصد مربوط به تخطی از سرعت مطمئنه در جاده‌های استان است.
غفوریان گفت: بیشترین تصادفات فوتی و جرحی در راه‌های بین شهری شهرستان‌های کرمان، رفسنجان و سیرجان است که به ترتیب هر کدام با 20، 11 و هشت درصد رتبه اول تا سوم را به خود اختصاص می‌دهند.
وی اظهار داشت: حادثه‌خیز‌ترین جاده‌های استان طی سال گذشته مسیر کرمان ـ بم، سه راهی راین ـ بم، کرمان ـ سیرجان، انار ـ رفسنجان، کرمان ـ رفسنجان و جیرفت ـ کهنوج اعلام شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.