پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

رییس جمهور: کرمان، جواهری آرمیده بر دامان کویر ایران

 

رئیس جمهور گفت:کرمان شاهد همه حوادث بزرگ و کوچک تاریخ در زندگی بشر بوده است و رد پای بزرگ ترین، غنی ترین و انسانی ترین تمدن های بشری در این استان کاملاً پیداست.

متن کامل سخنان رییس جمهور به شرح زیر است: 

 

آقای احمدی نژاد در جمع مردم کرمان افزود: کرمان جواهری آرمیده بر دامان کویر ایران با مردمانی سخت کوش و با همت و دیار کار و اراده های بلند است.

رئیس جمهور گفت: همت بی نظیر مردم این دیار از دل زمین سخت، بهترین ثمر و میوه ها را بر می آورد و به ملت ایران و بشر هدیه می کند.

آقای احمدی نژاد افزود: کارگران و صنعت گران کرمان از دل سخت معادن و کویر، کالاهای ارزشمند را استخراج می کنند و در خدمت پیشرفت ایران عزیز قرار می دهند و استعدادهای درخشان و اندیشه های بلند در سرتاسر این استان موج می زند.

رئیس جمهور همچنین گفت: قیام مردم برای برپایی عدالت، از اهداف اصلی رسالت پیامبران و فرستادن کتاب است.

آقای احمدی نژاد افزود: پیامبران الهی با آیات و بینات روشن فرستاده شدند تا مردم، حقانیت کلام و عمل آنان را باور کنند.

رئیس جمهور گفت: علم، اخلاق، رحمت و رفتار و معجزات پیامبران برای این بود که مردم حقانیت پیامبران و راه آنان را باور کنند و ایمان بیاورند.

آقای احمدی نژاد با اشاره به اهداف نزول کتب آسمانی افزود: خداوند به همراه برخی پیامبرانش کتاب ها را با آیات و بینات نازل کرد تا راهنمای بشر به سوی حق و حقیقت باشد.

رئیس جمهور گفت: کتاب بیان کننده معارف و علوم است و راه رستگاری، سعادت و کمال را به انسان های می آموزد.

آقای احمدی نژاد افزود: خدای متعال به همراه پیامبران و به همراه آیات و کتاب، میزان و شاخص را فرستاد تا معیاری برای شناخت حق، راه حق و حرکت در این مسیر باشد. 

 

 

*خواهان برقراری مناسبات عادلانه در جهانیم 

رئیس جمهور گفت: امروز به فضل الهی و با حرکت شما مردم، اراده عدالت خواهی در ملت ها زنده شده است و ملت های عالم یکی پس از دیگری به صف قدرتمند و پاک ملت ایران می پیوندند.
 

 آقای احمدی نژاد در ادامه سخنانش در جمع مردم کرمان افزود: خودخواهان و چپاول گران که در برابر عدالت ایستاده اند، یا باید دست از لجاجت، خودخواهی، تجاوز و زیاده خواهی بردارند و به صفوف ملت ها بپیوندند و یا این که به فضل الهی دست قدرتمند ملت ها که تجلی قدرت خداست ریشه آنها را از کره زمین برخواهد کند.

وی گفت: ملت ایران خواهان اجرای عدالت در همه عرصه های داخلی و بین المللی است.

آقای احمدی نژاد با بیان اینکه ما خواهان برقراری مناسبات عادلانه در جهانیم، گفت: ما اهل زورگویی و تجاوز نیستیم و زیربار زورگویی و تجاوز نیز نخواهیم رفت.

رئیس جمهور با بیان این که مناسبات امروز جهان را ظالمانه می دانیم، گفت:‌ این موضوع قابل قبول نیست که چند نفر در شورای امنیت بنشینند و خودشان بمب اتم داشته باشند؛ امتیاز ناحق وتو داشته باشند؛ کشورها را اشغال کنند؛ ملت ها را به کشتن دهند و از دیکتاتورترین دیکتاتورها و جریانات مقابل ملت ها حمایت کنند و در عین حال شعار آزادی، امنیت و مخالفت با بمب اتم بدهند.

وی گفت: این حرف ها مال 60 سال قبل است و باید چشم و گوش خود را باز کنند و بدانند این حرف های دروغین و مزورانه دیگر در دنیا خریداری ندارد و دست آنان برای ملت ها رو شده است.

رئیس جمهور گفت: آنان اگر می خواهند در دنیا بمانند و در مناسبات نقش داشته باشند و احترام و جایگاه داشته باشند باید از خر شیطان و اوج برج های ظلم و ستم پایین بیایند و با ملت ها یکسان و مهربان زندگی کنند و بدانند که اگر بخواهند بازی در بیاورند و با ماسک عدالت خواهی همان ظلم و استعمار و تبعیض را بر بشر تحمیل کنند، چنین چیزی هرگز اتفاق نخواهد افتاد.

 

 

*مردم پر افتخار کرمان منادی عدالت ، محبت، برادری، صلح و عشق هستند

رئیس جمهور گفت: دنیا بداند ملت عزیز ایران اجازه ظلم، تبعیض، بیدادگری و امتیازخواهی بیجا را نه در صحنه سیاست و نه در صحنه اقتصاد ، به هیچ قدرتی نخواهد داد.

 

به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر ، آقای محمود احمدی نژاد در جمع مردم کرمان افزود: باید همت کنیم دست ها را به هم دهیم ، حرکت کنیم و آرمان عدالت و پرچمدار حقیقی آن را از مظلومیت خارج کنیم تا درهای رحمت در علم ، حکمت ، رحمت و لطف خدا به روی بشریت باز و قدرت حقیقی خدا به انسان عرضه شود.

رئیس جمهور گفت : خدا را سپاسگزاریم که امروز مردم عزیز ایران و مردم استان کرمان پیشاپیش ملت ایران پرچمدار عدالت هستند و پای پرچم عدالت تا آخر خواهند ایستاد.

آقای احمدی نژاد افزود : ملت ایران ، عدالت را از خودش آغاز کرده است و به فضل الهی پرچم عدالت را بر بالاترین قله های بشری به اهتزاز درخواهد آورد و دنیا بداند این مردم استان کرمان و شهر کرمان به نمایندگی از همه ملت ایران اظهار نظر می کنند و دیدگاه و اراده خود را آشکار می کنند.

رئیس جمهور اضافه کرد : دنیا بداند ملت ایران قیام کرده است و همه بی عدالتی ها و مخالفان عدالت را که چپاولگران قدرت، سیاست، اقتصاد، فرهنگ و همه ارزش های انسانی هستند پشت سر خواهد گذاشت و همه قدرت های ضد عدالت را سر جایشان خواهد نشاند.

آقای احمدی نژاد گفت : مردم عزیز ایران و مردم پر افتخار کرمان منادی عدالت ، محبت، برادری، صلح و عشق هستند.

 

 *عدالت؛ کلید همه خوبی ها 

رئیس جمهور در جمع مردم کرمان گفت : اگر روزی ملت ها برای برپایی عدالت حرکت، اقدام و مقاومت کنند، حتماً عدالت جهانی برپا خواهد شد. 

آقای احمدی نژاد افزود : عدالت یک امر منطقه ای، قومی و جغرافیایی نیست.

وی گفت : عدالت امری انسانی و جهانی است و باید مقصد ما برپایی عدالت در همه جهان باشد.

رئیس جمهور افزود: اگر هدف را برپایی عدالت در همه جهان قرار دهیم بدون تردید به فضل الهی و با هدایت های مولایمان حضرت ولی عصر (عج) از همه موانع و سختی ها عبور خواهیم کرد.

آقای احمدی نژاد گفت: عدالت، قله ای است که اگر فتح شود همه خوبی ها و زیبایی های عالم در سرازیری قرار می گیرد.

وی افزود: عدالت، کلید همه خوبی هاست و بدون عدالت، اقتصاد، سیاست، فرهنگ، دینداری و حتی خداپرستی برپا نخواهد شد.

رئیس جمهور گفت: حتی تدابیر، عقل و فعالیت های بشر به نتیجه مطلوب نخواهد رسید و حتی مجاهدت مجاهدان، عرفان عارفان، معنویت مؤمنان و ایمان انسان های برجسته ثمری نخواهد داد.

آقای احمدی نژاد افزود: ثمردهی همه اینها منوط به تلاش برای برپایی عدالت است و اگر در جهت عدالت حرکت نکنیم حتی عبادت های ما هم ثمری نخواهد داد و کمالی ایجاد نخواهد کرد.

وی گفت: عدالت؛ اولین و اصلی ترین سکو برای پرواز انسان و جامعه انسانی است.

رئیس جمهور افزود: عدالت؛ ارزشمندترین گوهرها و ثمره درخت ایمان و توحید است.

آقای احمدی نژاد گفت: البته بزرگ ترین دشمنی ها، رذالت ها و خباثت ها در طول تاریخ علیه عدالت و پرچم عدالت سازماندهی شده و عدالت مظلوم ترین ارزش تاریخ بشری است.

وی افزود: شیطان نقطه تمرکز شیطنت خود را بر محو عدالت، جلوگیری از اجرای عدالت، به فراموشی سپردن عدالت، ممانعت انسان ها از اندیشیدن و تلاش برای عدالت، اختصاص داده است.

رئیس جمهور گفت: برای اینکه اندیشیدن به عدالت یعنی اندیشیدن به ظهور، حاکمیت جهانی، انسان کامل و برپا کننده عدالت و شیطان دشمن اصلی ارتباط انسان ها با انسان کامل و امام حق و قطب عالم است.

رئیس جمهور گفت: خدای متعال، پیامبران، معجزات، بینات، ‌کتاب و میزان را فرستاد برای این که مردم به عدالت و برپایی عدالت قیام کنند.

آقای احمدی نژاد در ادامه سخنانش در جمع مردم کرمان افزود: پیامبران و اولیاء الهی شاخص بودند و همه برای این است که جامعه بشری به سوی عدالت و برپایی عدالت حرکت کند و در زمین حق برقرار و حاکم بشود و عدالت در سراسر کره زمین مستقر بشود.

رئیس جمهور ادامه داد: همه زحمت ها، تلاش ها و مجاهدت های پیامبران و اولیای الهی برای برپایی عدالت بوده است و تا عدالت در زمین برپا نشود مقصد اصلی خلق انسان و خلق آفرینش محقق نخواهد شد.

آقای احمدی نژاد اضافه کرد: گام اول و پایه و پی برای برپایی جامعه سعادتمند، برای کمال انسان و برای خدایی شدن انسان برپایی عدالت است.

آقای احمدی نژاد افزود: اگر عدالت محقق نشود انسان به آرامش و امنیت نخواهد رسید و اگر به آرامش و امنیت نرسد مسیر برای کمال انسان هموار نخواهد شد.

رئیس جمهور ادامه داد: عدالت مطالبه خود خداست، خود خدا عدالت را طلب می کند و خدا فرمان داده است که عدالت را برپا کنید.

آقای احمدی نژاد اضافه کرد: عدالت گام اول و لازمه شکوفایی انسان و لازمه تحقق آلام بشر و لازمه رفع همه مشکلات بشر است.

رئیس جمهور گفت: اول مطالبه کننده عدالت خود خداست که به قسط و عدالت فرمان داده است.

وی افزود: پیامبران الهی همه عدالت را مطالبه کردند و اولیای الهی و اهل بیت گرامی اسلام (ع) از پیشگامان مطالبه عدالت بودند.

آقای احمدی نژاد گفت: عدالت مطالبه همه فطرت های پاک بشری و مطالبه تاریخ و انسانیت است.

رئیس جمهور ادامه داد: همه تلاش ها مقدمه بر پایی عدالت و عدالت مقدمه کمال انسان، رهایی انسان، شکوفایی و رسیدن انسان به اوج قله های کرامت و عزت و ایمان است.

آقای احمدی نژاد افزود: ایمان به خدا حتی ایمان به قیامت و ائمه اطهار (ع) از لوازم برپایی عدالت است و عدالت مقدمه بر پایی حیات طیبه انسانی است.

رئیس جمهور اضافه کرد: عدالت مطالبه همه انسان ها در طول تاریخ بوده است و امروز و فردا هم عدالت از اصلی ترین مطالبات جامعه بشری است که همه ابناء بشر باید به برپایی آن قیام کنند.

آقای احمدی نژاد گفت: عدالت امری نیست که عده ای محدود و خاص برای آن قیام کنند مثلاً رهبران، مسئولان، دولت ها و عده ای از ملت ها برای عدالت قیام کنند.

رئیس جمهور افزود: همه مردم باید برای برپایی عدالت قیام کنند و البته پیام برای عدالت، اجرای عدالت و تحقق عدالت از خود انسان شروع می شود.

آقای احمدی نژاد اضافه کرد: هر کس باید مطالبه عدالت را از خودش و اجرای عدالت را از خودش آغاز کند.

وی خطاب به مردم کرمان گفت: شما جزء آن ملت برجسته ای هستید که در انتظار فرج و قیام جهانی هستید.

رئیس جمهور گفت: انتظار فرج یعنی پوشش همگانی برای برپایی عدالت، یعنی آماده بودن برای اجرای عدالت و عمل به عدالت و تن دادن به عدالت.  

 

*رئیس جمهور روند مذاکرات مبادله سوخت تشریح کرد 

رئیس جمهور در ادامه سخنان خود در جمع مردم کرمان با اشاره به مذاکرات اخیر در نشست سه جانبه تهران گفت: ما راکتوری در تهران داریم که رادیو دارو تولید می کند.

 

 آقای احمدی نژاد افزود: سالانه حدود 800 هزار نفر در ایران و کسانی که از خارج برای درمان به کشور می آیند از این رادیو داروها استفاده می کنند.

رئیس جمهور گفت: 25 سال قبل سوخت 20 درصد یعنی اورانیومی که 20 درصد غنی شده است با کمک آژانس از آرژانتین خریداری شد و در این رآکتور قرار گرفت.

آقای احمدی نژاد افزود: سوخت راکتور تهران در حال پایان است به همین علت سال گذشته طبق مقررات نامه ای به آژانس نوشتیم و خواستیم سوخت را تامین کنند.

رئیس جمهور گفت: براساس ماده 4 ان پی تی همه اعضا بویژه آژانس موظفند بدون هیچ شرط و تحمیلی سوخت مورد نیاز ملت ها را تامین کنند اما آژانس بدون آنکه نامه را برای همه اعضا بفرستد به دو کشور فرستاد.

آقای احمدی نژاد افزود: آن دو کشور ابتدا پاسخ دادند که حاضرند سوخت را تامین کنند، بعد نامه بدون امضایی دادند و گفتند سوخت را تامین می کنند اما معادل آن سوخت با غنای 3 و نیم درصد به جای آن می گیرند.

رئیس جمهور گفت: ما گفتیم، بسیار خوب، گرچه خواسته شما خلاف قانون است اما سوخت 3 و نیم درصد برای ما خیلی مهم نیست ما از تولید کنندگان سوخت 3 و نیم درصدیم.

آقای احمدی نژاد افزود: بعد در مذاکرات بحث های خوبی مطرح شد اما شرایطی گذاشتند که برای ما قابل قبول نبود، عده ای تحریک کردند حرف های بدی زدند، فضا را آلوده کردند و مسیر تعامل و گفت و گو را به سمتی بردند که احساس کردیم قرار است به ملت ما چیزی تحمیل شود.

رئیس جمهور گفت: متوجه شدیم که می خواهند به قول خودشان امتیاز بگیرند، به همین علت پیغام دادیم که این خروج از تعهدات و قول و قرارهاست، قرار نبود کسی در پی امتیاز، زورگویی و تحمیل باشد.

آقای احمدی نژاد افزود: به آنان گفتیم تا زمانی که در پی زورگویی و تحمیل هستید، بدانید از طرف ملت ایران هیچ حرکتی به سمت شما انجام نخواهد شد، مگر آنکه براساس عدالت و احترام بنشنید با حقوق مساوی گفتگو و همکاری کنیم.

رئیس جمهور گفت: آن دوره موضوع منتفی شد و رفتند قطعنامه صادر کردند، فریاد زدند، شعار دادند و امری را که حق مسلم ما بود بهانه کردند که چرا ایران زودتر مواد 3 و نیم درصد غنی شده خود را به خارج نفرستاد.

آقای احمدی نژاد افزود: آنان گفتند چرا ایران شرایط ما را برای همکاری معمولی هسته ای نپذیرفت و براین اساس قطعنامه صادر کردند.

رئیس جمهور گفت: در پاسخ گفتیم زبان عدالت و احترام سرتان نمی شود باید با شما مانند خودتان گفتگو کرد، راه را بستیم؛ به دست و پا افتادند این طر ف و آن طرف تلاش و سخنرانی کردند.

آقای احمدی نژاد افزود: وقتی متوجه شدیم برخی از آنها از کردار گذشته پشیمان شدند و می خواهند براساس عدالت کار را جلو ببرند، گفتیم آماده هستیم، دو کشور ترکیه و برزیل که از دوستان ما هستند طی مذاکراتی از ما خواستند مواد غنی شده را در کشور ترکیه به امانت بگذاریم.

رئیس جمهور اضافه کرد: در پاسخ گفتیم بسیار خوب ما به دولت و ملت ترکیه اعتماد داریم، مشروط بر اینکه مسیر به سمت عدالت، احترام، برادری، همکاری و استفاده همه ملت ها از انرژی هسته ای باشد. 

 

*شتاب توسعه کرمان با مصوبات امروز هیئت دولت  

رئیس جمهور گفت: در سفر اول و دوم هیئت دولت به استان کرمان کارهایی در شبکه بهداشت، آموزش، راه ها، صنعت، کشاورزی، معدن و عمران شهری و روستایی انجام شد.

 

به گزارش واحد مرکزی خبر ؛ آقای احمدی نژاد در ادامه سخنانش در جمع مردم کرمان افزود: به طور مثال در جنوب کرمان نزدیک به 60 هزار مردم و خانواده در کپرها زندگی می کردند که بخش وسیعی از آنها اصلاح شد.

وی گفت: اما همه این فعالیت ها مقدمه ای برای حرکت، پیشرفت و عمران کرمان است.

رئیس جمهور افزود: در جلسه امروز هیئت دولت موضوعات بسیار مهمی در دستور کار قرار دارد و به فضل الهی تصویب خواهد شد و شتاب حرکت رو به جلو و توسعه استان کرمان را چند برابر خواهد کرد.

آقای احمدی نژاد با بیان این که یکی از موضوعات، موضوع آب است، گفت: از امام جمعه، رسانه ها و مسئولان محلی می خواهم که موضوع آب را در رسانه ها مطرح نکنند.

وی افزود: علت نیز اینست که آب مسئله بسیار حساسی است و ما از دو مسیر، تأمین آب کرمان را پیگیری می کنیم.

رئیس جمهور گفت: وقتی که شما در این باره به ما فشار می آورید، ما مجبوریم، توضیح دهیم و هنگامی که توضیح می دهیم حساسیت هایی ایجاد و مخالفت ها برپا و در مسیر اجرای طرح، وقفه ایجاد می شود.

آقای احمدی نژاد افزود: دولت با تدبیر، دقت، برنامه و همچنین حساب شده در مسیر تأمین آب برای کرمان از دو ناحیه در حال اقدام است.

وی گفت: امیدواریم تا پایان دولت دهم، اولین جویبارهای آب به استان کرمان برسد.

رئیس جمهور افزود: کار دومی که باید انجام دهیم رسیدگی به امور کشاورزی است.

آقای احمدی نژاد گفت: این استان کم آب است و از همین آب موجود باید به خوبی استفاده کنیم.

وی افزود: امسال دولت بودجه بسیار خوبی برای اصلاح شیوه های آبیاری، کاهش مصرف و صرفه جویی در آب اختصاص داده است.

رئیس جمهور گفت: کشاورزان و مسئولان استان تلاش کنند تا از این بودجه استفاده کنند و در مدت سه چهار سال، کشاورزی استان به آبیاری های مدرن و پیشرفته تبدیل شود.

 

 *بیانیه تهران بهترین فرصت است

رئیس جمهور گفت: بیانیه تهران بالاترین فرصت است و دیگر بهانه ای وجود ندارد.

 

به گزارش واحد مرکزی خبر، آقای احمدی نژاد در ادامه سخنانش در جمع مردم کرمان خطاب به رئیس جمهور روسیه تاکید کرد: اگر قبلا به ما می گفتید که غربی ها فشار می آورند، شما کاری انجام دهید و حرفی بزنید، بسم الله، ما کار مهمی انجام داده ایم و حرف بسیار مهمی زده ایم، دیگر بهانه ای وجود ندارد.

احمدی نژاد گفت: نگویند که ما تحت فشاریم، ما هم تحت فشاریم، آیا ما می توانیم به علت آنکه تحت فشاریم برضد منافع ملت روسیه اقدام کنیم.

وی افزود: این پذیرفته نیست به علت آنکه تحت فشاریم کارهایی انجام شود که ملت ایران به این باور و احساس برسد که ظاهر مسائل دوستی است و باطن ممکن است چیز دیگری باشد.

رئیس جمهور گفت: من امیدوارم رهبران و مسئولان روسیه به این کلام که از سر دلسوزی است توجه و اصلاح کنند و اجازه ندهند که ملت ایران آنان را در صف دشمنان تاریخی خودش به حساب بیاورد.

احمدی نژاد در ادامه به موضوع عمران و سازندگی در استان کرمان اشاره کرد و گفت: باید ایران را برپایه عدالت بسازیم، عدالت در همه در قانونگذاری، قضاوت، اجرا، توزیع بودجه ها و رسیدگی به مناطق مختلف، به گونه ای که مردم در هرجای ایران احساس کنند در نظر حکومت و دولت با بقیه آحاد مردم برابرند و فاصله، تبعیض و بی توجهی وجود ندارد.

وی با بیان این که دیدید 10 دقیقه صحبت در باره عدالت در تلویزیون شیاطین را به چه سر و صدا و واهمه ای واداشت، افزود: البته اجرای عدالت سخت است.

رئیس جمهور گفت: دیدید چه کردند، چه آتشی افروختند و چقدر شیطنت کردند.

آقای احمدی نژاد افزود: اما شما و ما مصمم هستیم به فضل الهی با همه توان، عدالت را در همه زمینه ها اجرا کنیم.

رئیس جمهور با تأکید بر اجرای عدالت در قانونگذاری گفت: قانون نباید برای عده ای حقوق استثنایی قائل شود و به طور مثال نباید قانونی تصویب شود که اجازه دهد کسانی که با سو‌ء‌ استفاده و ظلم زمین های دولتی، باغ ها و ساختمان های عمومی دولتی را در سال های گذشته به زور تصاحب کردند و نوعاً به باندهای ثروت و قدرت متصلند، به آنها اجازه داده شود از مرحله اشغال به مرحله تثبیت برسند.

احمدی نژاد افزود: نباید قانونی تصویب و در آن دولت موظف شود به گردن کلفت هایی که رابطه دارند و کسانی که پارتی دارند، سند دهد.

وی گفت: کسی در اطراف تهران 300 هکتار از بهترین زمین های دولت را تصرف کرده است و وزیر قبلی جهاد کشاورزی زورش نرسید آنها را رفع تصرف کند و وزیر کنونی هم تا الان زورش نرسیده است.

احمدی نژاد گفت: اگر دولت موظف شود، سند دهد و اگر استنکاف کرد ثبت اسناد خودش رأساً سند بدهد، به معنای تبعیض و بی عدالتی است.

وی افزود: اگر بناست به کسانی که اموال عمومی را تصرف کرده اند، جایزه بدهیم چیزی از این اموال باقی نمی ماند و مثل این است که به قداره بندها و آدمکش های برخی مناطق جایزه بدهیم.

رئیس جمهور تصریح کرد: قانون نباید برای هیچ کس حتی برای نماینده، رئیس جمهور و رئیس قوه قضاییه خارج از قانون اساسی، اختیار، وظیفه و حقی ایجاد کند.

رئیس جمهور گفت: قانون باید عادلانه باشد و دستگاه قضایی هم باید بر اساس عدالت قضاوت کند و همه قضات در سراسر کشور جز در برابر عدالت، قانون و حق در برابر هیچ چیز تمکین نکنند.

احمدی نژاد افزود: در اجرا هم همه مجریان از رئیس جمهور گرفته تا معاونان، وزراء، استانداران و مدیران همه باید در چارچوب عدالت حرکت کنند.

آقای احمدی نژاد گفت: باید عدالت را برپا کنیم البته مقاومت ها در برابر آن زیاد است.

رئیس جمهور اضافه کرد: عده ای ضد قسط هستند، بردند، حساب ها و جیب ها را پر کردند و انتظار دارند امروز هم در دولت عدالت شیر بیت المال به سمت جیب های آنها جاری شود.

احمدی نژاد گفت: من به آنها نصیحت می کنم با ملت همراه شوید، یا اینکه مردم عدالتخواه دست شما را از بیت المال کوتاه خواهند کرد.

وی در ادامه با اشاره به شرایط استان کرمان افزود: استان کرمان از بزرگ ترین، قدیمی ترین و اصیل ترین استان های کشور با بهترین مردم است.

رئیس جمهور گفت: مردم این استان در طول تاریخ در مبارزات ضداستعماری، انقلاب و دفاع مقدس موجب افتخار، عزت و پیشگام ملت ایران بوده اند.

احمدی نژاد افزود: کرمان را باید ساخت، گرچه در این چهارسال اخیر دولت نهم و در گذشته هم کارهای فروانی صورت گرفته است البته در دولت نهم شتاب چندبرابری داشت اما هنوز کرمان عزیز ما از مشکلات فراوان و محدودیت های شدید رنج می برد.

وی گفت: بسیاری از این محرومیت ها حاصل برخی از بی عدالتی هاست که در حق مردم کرمان اعمال شده است.

 

*تصمیم گیری درباره اشتغال استان کرمان 

رئیس جمهور در ادامه سخنان خود در جمع مردم کرمان گفت: موضوع دیگری که باید دراین استان دنبال کنیم، بحث ایجاد اشتغال است.

 

به گزارش واحد مرکزی خبر، آقای احمدی نژاد افزود: گرچه با سرمایه گذاری ها، نرخ بیکاری حدود 4 درصد کاهش یافته است اما همچنان بالاست و نرخ بیکاری 10 و 6 دهم و 10 و نیم درصد خیلی بالاست، بخصوص برای کرمان که جوانانش مومن، غیرتمند، هوشمند و با استعداد بسیار بالا هستند.

وی اضافه کرد: در جلسه امروز هیئت دولت دو سه تصمیم انقلابی گرفته خواهد شد تا به فضل الهی به سرعت اشتغال مورد نیاز استان ایجاد شود و این جوان های عزیز همه مشغول به کاری شرافتمندانه شوند.

احمدی نژاد گفت: مورد دیگری که در مسیر به من گفتند این بود که هنوز در کرمان بسیاری از کارمندان از طریق شرکت های خدماتی در ادارت کار می کنند.

وی افزود: من به استادار گفتم و همین جا نیز می گویم که رسیدم تهران خبرش را از شما بگیرم که دیگر بساط شرکت های نیروی انسانی را از کرمان جمع کردید و همه کسانی که در اداره کار می کنند با اداره باید قرارداد ببندند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.