پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

دیدار روزنامه نگاران کرمانی با معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد

 

معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: رسانه ها باید به دنبال تبیین آرمان های اصیل انقلاب باشند.

به گزارش ایرنا،"محمد علی رامین" امروز چهارشنبه در نشست با جمعی از مدیران خبرگزاریها، نشریات و اصحاب رسانه استان کرمان ، تاکید کرد: رسانه ها باید حرف های اساسی و مبنایی ولایت را مورد توجه قرار دهند و در صورت توجه به این امر ابزار حیات مادی در اختیار شما قرار می گیرد.
وی با تاکید بر اینکه اهل رسانه باید مراقب باشند که برخی از انحطاط ها یک لحظه ای پیش نمی آید، گفت: در تاریخ اسلام نیز در کنار ایجاد هر شجره طیبه یک شجره خبیثه نیز رشد می کرد.
وی ادامه داد: شجره خبیثه نیز که در زمان اسلام و در کنار اهل بیت رشد کرد هدفش این بود تا اساس اسلام را به انحراف بکشاند و این موضوع نیز اختصاص به شهر مدینه و 1400 سال پیش ندارد و نباید تصور کنیم که امروز از این امر معاف هستیم.
وی تاکید کرد: اهل رسانه باید رسولان رسالت مدار و مسوولیت شناس زمان خودشان باشند.
معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد گفت: در نخستین بخش از قانون مطبوعات که به رسالت مطبوعات و رسانه ها اشاره کرده آمده اگر رسانه ای رسالت مطبوعاتی خودش را انجام ندهد مشروعیت ندارد و باید حذف شود چه تیراژ 200 عدد باشد و چه 200 هزار و یا دو میلیون، فرقی نمی کند.
رامین با اشاره به اینکه بسیاری از مطبوعات برای عوام الناس منتشر نمی شود و به تعداد خوانندگانش هم اتکا ندارد و فقط ابزاری برای پخش شایعات است، اضافه کرد: اینگونه رسانه ها ابزاری هستند برای آنکه دیدگاه هایی که توسط دشمنان اسلام و جمهوری اسلامی پیگیری می شود را از طریق رسانه هایی که مشروعیت دارند در نظام جایگاه و اعتبار بدهند.
وی ادامه داد: تعداد این روزنامه ها مهم نیست ، مهم این است به استناد همان نشریه ای که مجوز ارشاد دارد مجددا رسانه های بیگانه بگویند که رسانه های نظام جمهوری اسلامی نیز این را هم مطرح کرده است.
معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: باید مراقب باشید اگر مسوولی در جمهوری اسلامی قانون را جدی گرفت و برای جاری کردن آن با هیچ کس مماشات نکرد، مبادا از هر دو جانبه مورد تهاجم قرار بگیرد.
رامین، در بخش دیگری با تاکید بر اینکه اصولگرایی به اسم نیست بلکه به محتوا آن است گفت: باید شاخص ها و ملاک هایی را که یک اصولگرا باید دارا باشد را بشناسیم.
وی ادامه داد: اگر اصولگرایی را اول یک شعار سیاسی تلقی نماییم و بعد یک مبنای دینی و ارزشی داشته باشد این امر اشتباه است.
وی اظهار داشت: انسان های موحد باید به دنبال وحدت عمل باشند که این نیز دو ویژگی محور وحدت و ملاک های وحدت ما را باید سمت یک هدف واحد سوق و هدایت کند.
معاون مطبوعانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هدف واحد را به این معنی دانست که به عنوان بندگان خدا در روی زمین اهل زمین را از یوق استکبار و استبداد و تباهی نجات دهیم و بستر بندگی خدا را برای انان فراهم و برای تحقق این امر ما باید منتظر امام زمان (عج) باشیم.
وی بیان کرد: امام خمینی(ره) طرحی را در بهمن 1348 برای اداره جهان تا زمان ظهور امام زمان (عج) به عنوان ولایت فقیه مطرح کردند.
وی با اشاره به اینکه در این طرح ولایت فقیه برای ایران و ایرانیان و شیعیان نبود، گفت: این طرح برای امت اسلامی به عنوان امت وسط و امت الگو جهانیان و نهضت امام خمینی به عنوان یک هدف مطرح شد.
رامین ادامه داد: در نخستین گام این طرح، نجات ایران از دست استکبار بین المللی و داخلی بود و وحدت جهان اسلام و تشکیل جهان اسلام در گستره اسلام دومین گام در اجرای طرح به شمار می رفت.
وی سومین گام برای اجرای طرح امام خمینی را برداشتن موانع موجود در سراسر زمین از پیش پای امام زمان دانست تا زمین و زمینیان آماده پذیرای از امام زمان باشند.
رامین با تاکید بر اینکه ولایت فقیه یک هدف واحد است ، گفت: اگر این هدف را ما گم بکنیم اصولگرایی را برای چی و برای کدام آرمان می خواهیم تعریف نماییم.
وی ادامه داد: محور وحدت ما مقام امامت ولایت فقیه است، گفتمانی که امام مطرح کردند، اما سالهاست این گفتمان را از ما گرفتند.
وی اظهار داشت: کسانی که بعد از رحلت امام (ره) با طرح ادعاهایی جایگاه ولایت فقیه را تنزل دادند و ولی فقیه زمان را از پیگری آرمان های امام خمینی با همه ظرفیت هایی که در اختیار شان بود باز داشتند و یک دین ملی برای ما تعریف کردند.
وی تاکید کرد: آنها ظلم و بلکه خیانت بزرگی علیه اندیشه های امام (ره) مرتکب شدند.
معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: آنها نگاه جهان شمول و توحیدی امام خمینی(ره) را از ما گرفتند به نحوی که بعد از 21 سال از رحلت امام خمینی همان مدعیان می گویند نه غزه نه لبنان ایران برای ایرانیان!
وی با اشاره به اینکه این اولین دعوایی بود که بین امام خمینی و دولت موقت در سال 57 بوجود آمد افزود: آن دولت موقت می گفت اسلام را برای ایران می خواهیم ،امام خمینی می فرمودند ما ایران را به عنوان پایگاه برای جهان اسلام می دانیم.
وی ادامه داد: این نگاه ها را از ما گرفتند امروز ما تحلیل درست از شرایط نداریم آنچنان ما را گرفتار روزمرگی کردند که دغدغه ها ما همین ها شد که اشاره کردیم.
رامین با اشاره به اینکه کسانی نیز در آن دوران بودند که بدون داشتن هیچ پست و مقامی رسالت خود را اجرا کردند با همه توان برای تحقق اولین گام نهضت امام خمینی ایستادند و دیدگاه توحیدی را در جامعه جاری کردند.
وی با اظهار تاسف از اینکه امروز با داشتن این همه امکانات و فرصت ها و با گذشت 31 سال از حکومت ولایی و الهی هنوز در جا می زنیم، گفت: از دولت هایی عبور کردیم به دولت ارزشمدار و ولایتمدار احمدی نژاد رسیدیم اما هنوز هم داریم دور خودمان می چرخیم.
معاون وزیر ارشاد گفت: این امر شیوه اصولگرایی نیست بلکه باید از هرفرصتی برای تحقق آن آرمان ها استفاده کنیم.
وی با طرح این پرسش که امروز گنجینه اسرار الهی، آرمان ها اسلامی و شیوه علوی را چه کسی پیگیری می کند؟ گفت: پاسخ طرح اسلام و شیعه برای ادامه جهان چیست ؟ را پیدا کنید و به جامعه خودتان منتقل کنید.
وی ادامه داد: راه و رسم امام خمینی قبل از انقلاب تا زمان تشکیل حکومت اسلامی چه بود؟ چرا اکنون نگاه به امام خمینی از اندیشه های آن بزرگوار تنزل پیدا کرده و به شخصیت و به شخص آن حضرت محدود و محصور شده است؟
وی با اشاره به اینکه در طول تاریخ و در زمان پیغمبر اسلام نیز کسانی بودند که حضرت را بواسطه شناخت نه به عنوان اینکه رسالت بشناسند ایشان را به عنوان پیامبر قبول داشتند و بعد از رحلت ایشان عدول کردند ، گفت: عده ای دیگر شخصیت گرا بودند و می گفتند چون پیامبر یک فردی امین صادق و با هوش شجاع و صبور و مهربان هستند ما او را دوست داریم، ما این ویژگی های شخصیتی را دوست داریم و لذا عاشق پیامبر بودند .
وی اظهار داشت: در زمان انقلاب اسلامی آن کسانی که نسبت شخصی با امام خمینی برخورد کردند کاری با اندیشه های امام خمینی نداشتند و ندارند بحث ولایت فقیه را کاری نداشتند، آنها می گفتند امام خمینی برای ما عزیز است و انسان زاهد فقیه و حکیم است و نسبت شخصی برقرار کرده بودند.
وی گفت: عده ای دیگر نیز بدون ارتباط شخصی از ویژگی های شخصیت ایشان همچون اقتدار و صلابت در جلوی گردنکشان ، خوششان آمد.
وی با بیان این مطلب که بحث ریزش نیروها نیست بلکه بحث از آدم هایی است که خودشان را مدعی و مرتبط دانسته اند و بعد آمدند ریشه افکار امام خمینی را زدند، ادامه داد: این امر برای امروز و دیروزشان هم نیست منش و رفتارشان و سیاست و کیاست و هوشمندی و استعداد فردی خودشان را برای پوشاندن افکارشان بکار گرفتند که مردم هر چه دیرتر آنها را بشناسند.
وی ادامه داد: این افراد به محض اینکه فرصت کردند رفاقت های 50 ساله خودشان را با ولی فقیه زیر پا گذاشتند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.