پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

معاون اول رییس جمهوری مصوبات دور سوم سفر به کرمان را تشریح کرد

" محمد رضا رحیمی" شامگاه سه شنبه پس از پایان نشست هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران ابتدا گفت: من از پیر و جوان و همه اقشار مردم کرمان تشکر می کنم که استقبال شایانی را از ریاست جمهوری به عمل آوردند و مسوولان اقرار داشتند که هر سفر یکی از دیگری بهتر بود.

وی افزود: من وظیفه دارم از سوی هیات دولت از این همه لطف و محبت مردم کرمان قدردانی کنم.
رحیمی گفت: کارهای شایان توجه ای در استان شده که از جمله آنها نیروگاه بزرگ سیکل ترکیبی بود که با 1100 میلیارد تومان هزینه افتتاح شد.
وی افزود: این بزرگترین نیروگاه ترکیبی کشور است که توسط مهندسین ایرانی ساخته شده است.
وی اظهار داشت: سدی که امروز در بم افتتاح شد در نوع خود بی نظیی است که برای نفوذ ناپذیری آن برای اولین بار از بتن استفاده شده و این کار زیبایی از مهندسین اثر گذار در وزارت نیرو است.
معاون اول رییس جمهوری تصریح کرد: ما از جهت سد سازی و نیروگاه سازی جزو کشورهای مطرح هستیم که در خارج از کشور این صنعت را گسترش دادیم و الان در بسیاری از کشور ها مشغول هستیم.
رحیمی اظهار داشت: طرح ها زیادی در دور اول و دوم اجرا شده که طرح های باقی مانده از این دو سفر همه اجرا می شوند.
وی در ادامه به تشریح مهمترین مصوبات امروز هیات دولت برای توسعه و عمران کرمان پرداخت و گفت: طرح ها و برنامه ها به صورت کلی فرهنگی مطرح می شود اما در دل آنها مصوبات ریز بسیاری وجود دارد.
اختصاص سالانه مبلغ 3500 میلیارد ریال بودجه به صورت هزینه ای و عمرانی به مدت پنج سال علاوه بر بودجه های فرهنگی مصوب سالیانه دستگاه های اجرایی به استان که این مهم ، مصوبه کارگروه فرهنگی بود که برای بخش فرهنگی در دولت تصویب شد.
ارتقاء فرهنگ عمومی، تقویت و توسعه کمی و کیفی فضاهای فرهنگی با تاکید بر معارف و معیارها و ارزش های اسلامی، توسعه و ساماندهی فعالیت های فرهنگی و دینی و توسعه فضاها و اماکن دینی، توسعه و تقویت امور و فعالیت های فرهنگی بانوان، تحکیم مبانی خانواده، افزایش نشاط و شادابی جامعه، ترویج فرهنگ پایداری، ایثار و شهادت و تقویت فعالیت های ایثار گران از دیگر مصوبات بخش فرهنگی است.
وی مصوبه ساماندهی مباحث فرهنگی، توسعه فعالیت های فرهنگی، آموزشی و تبلیغی در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و ایجاد زیر ساخت های مربوط به آن، مصوبه تکمیل و تجهیز و توسعه زیر ساخت های ورزشی و حمایت از ورزش حرفه ای و همگانی ، مصوبه توسعه و تقویت کمی و کیفی فعالیت های هنری رسانه ها و وسایل ارتباط جمعی را از دیگر مصوبات هیات دولت عنوان کرد.
رحیمی ، تقویت و توسعه امور و فعالیت ها مختلف فرهنگی، دینی، سیاسی و افزایش نشاط و شادابی جوانان و نوجوانان و مصوبه توسعه و تقویت برنامه های دینی قرآنی و نهج البلاغه و سیره اهل بیت (ع)، توسعه و تجهیز مراکز قرآنی و مدارس علوم دینی را از مصوبات دیگر دولت برشمرد.
معاون اول رییس جمهوری گفت: دولت برای فعالیت های دستگاه های فرهنگ و هنر 200 میلیارد ریال نیز برای راه اندازی کانون های مساجد، تجهیز مدارس علوم قرآنی و تجهیز دانشکده های علوم قرآنی، برگزاری نمایشگاه های علوم قرآنی، مرمت مکان های تاریخی و باستانی استان کرمان، کمک به رونق صنایع دستی، بهسازی گلزار شهدا، ایجاد مجتمع توانبخشی فرهنگی مربوط به جانبازان در استان اختصاص داد.
وی اظهار داشت: دولت مکلف شد با اختصاص 15 هزار میلیارد ریال فعالیتهای بخش سرمایه گذاری و اشتغال را کمک کند که بانک های عامل در خصوص تسهیلات مورد نیاز و معاونت نظارت راهبردی برابر با مصوبات دولت و توافق نامه ها این تصمیم دولت را ظرف مدت معین عملیاتی کند.
رحیمی گفت: شورای عالی اشتغال در سال جاری مصوب کرده یک میلیون و 100 هزار شغل در کشور ایجاد کند که 45 هزار آن مربوط به استان کرمان است و استاندار تعهد کرده با حمایت دولت و امکاناتی که از سوی دولت داده خواهد شده این شغل ها را ایجاد کند.
معاون رییس جمهور افزود: برای اجرای این تصمیم مهم هیات دولت امروز 15 هزار میلیارد آن را تصویب کرد.
وی اظهار داشت: اگر این 45 هزار شغل در استان ایجاد شود نرخ بیکاری از 2/10 درصد به رقمی در حدود 7 درصد خواهد رسید.
رحیمی از اختصاص اعتبار برای ایجاد کارگاه و مجتمع های قالی بافی به منظور رونق فرش دست باف کرمان از تعهدات دولت در این سفر بود.
وی تامین ارز مورد نیاز دو نیروگاه 500 مگاواتی برق برای مس سرچشمه و گل گهر سیرجان در سال 89 که هزینه بسیار سنگینی در بر می گیرد از دیگر مصوبات هیات دولت بود.
معاون اول رییس جمهوری ، احداث و تکمیل مجموعه های ورزش کارگران در شهرستان های سیرجان، کهنوج، شهر بابک و راور طی سال های 89 تا 91 ، بخشودگی جرایم و دیرکرد وامهای خشکسالی کشاورزان جنوب کرمان را از دیگر مصوبات هیات دولت برشمرد.
وی گفت: این مژده ای است که خبرنگاران می توانند به اطلاع مردم جنوب برسانند که تمامی جرایم دیرکرد وامهای کشاورزان در بخش خشکسالی امروز مورد بخشودگی از طرف هیات دولت قرار گرفت.
رحیمی اضافه کرد: در بخش زیر بنایی و مسکن مصوبات بسیار بزرگی داشتیم که در بخش زیربنایی و مسکن علاوه بر اینکه بیش از 3 هزار میلیارد ریال برای طرح های مختلف از جمله طرح های مربوط به راه وترابری ، ادامه بازسازی مناطق زلزله زده، کمک به طرح های روستایی و زیر ساخت های شهری تخصیص داده شد در بخش های زیر موارد دیگری نیز به تصویب دولت رسید.
وی گفت: تامین اعتبار لازم برای تسریع در اجرای راههای اصلی در سطح استان که هر چقدر بودجه استانی یا ملی دارد ارقام دیگری به آن اضافه خواهد شد.
معاون رییس جمهوری ، انجام مطالعات مقدماتی و امکان سنجی احداث راه آهن کرمان طبس، تضمین منابع مالی سرمایه گذاری خارجی برای قطار شهری کرمان، مطالعه احداث راه آهن کرمان بردسیر سیرجان بم جیرفت کهنوج و مطالعه و بررسی تعیین فرودگاه بم به عنوان مرز هوایی از دیگر مصوبات بود.
وی بخش بعدی مصوبات دولت را مربوط به بخش انرژی، صنعت و کشاورزی عنوان و اظهار داشت: در این سه بخش دولت بیش از دو هزار میلیارد ریال تخصیص داد تا درامور مربوط به طرح های آبرسانی، تامین آب واحد های مسکونی ، تسریع در تکیمل طرح فاضلاب شهرها، برقرسانی به سکونت گاههای حاشیه شهر کرمان ، کمک به اجرای سیستم های آبیاری ، عملیات آبخیزداری، تحقیقات کشاورزی، عملیات اکتشافی و توسعه محیط زیست استان و غیره از این محل هزینه و انجام شود.
رحیمی ، تامین منابع ارزی برای طرح های مختلف استان و انجام مطالعات در بخش های مرتبط با انرژی، صنعت و کشاورزی به فراخور پیشرفت کار را از دیگر مصوباتی عنوان کرد که اعتبار آنها از سوی دولت تخصیص خواهد یافت.
وی گفت: برای اینکه بتوانیم از طرح های مختلف از انرژی و صنعت حمایت کنیم به برخی بودجه های ارزی نیاز داریم که بنا شد رقم قابل توجهی را به استان اختصاص دهیم تا اگر در بخش انرژی ، صنعت و کشاورزی نیاز بود، ارز مورد نیاز اختصاص یافته به استان استفاده شود.
معاون اول رییس جمهوری گفت: در این نشست به همه بحث های صنعت و معدن نتوانستیم برسیم و قرار گذاشتیم در تهران تهران وزیر صنایع ، بانکهای عامل ، بانک مرکزی و دیگر دستگاههای مرتبط و در حوزه معاونت اول رییس جمهور جلسه ای گذاشته شود و به طور کلی طرحی بریزند برای فعال کرد معادن استان کرمان و توسعه صنعت این استان.
وی افزود: در بحث آموزش ، بهداشت و درمان تصمیمات خوبی در دولت اتخاذ شد،که از جمله آنها تخصیص بیش از دو هزار میلیارد ریال برای احداث نماز خانه برای تمامی مدارس بالای 300 نفر دانش آموز و احداث سالن ورزشی برای تمام مدارس بالای 500 دانش آموز و تکمیل نمازخانه های نیمه تمام، تکیمل تاسیسات زیربنایی و پردیس دانشگاه های استان، تکمیل و توسعه بیمارستا ها و تجهیز پایگاههای اورژانس، احداث مراکز بهداشتی و درمانی و بیمارستانی و کمک به ستاد حوادث غیر مترقبه استان کرمان انها است.
رحیمی گفت: همچنین تخصیص اعتبار برای مقابله با تهدیدات نرم و اجرای طرح های فرهنگی و غنی سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان و اختصاص اعتبار اعتبار از محل ردیف تحرک بخشیدن به مناطق کمتر توسعه یافته در سال 89 برای شتاب بخشی به روند توسعه استان از دیگر مصوبات بود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.