پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

نامه مهم روزنامه نگاران کرمانی به رییس جمهور

به گزارش هلیل،در پی انتشار بخشنامه ای مبنی بر  چاپ آگهی های دولتی  برای جلوگیری از هزینه های  غیر ضروری  فقط در روزنامه ایران   که از طریق رسانه ها ،  و از طرفی تا کنون مسئولان ذیربط در مقابل این خبر سکوت اختیار کردند،  لذا جمعی از روزنامه نگاران کرمانی  ضمن اعتراض  به اعمال اینگونه  رویه هایی که  بر خلاف رویکرد دولت  در مقابله با جنگ نرم می باشد نامه ای با امضا جمعی از روزنامه  نگاران ،نمایندگی های روزنامه های سراسری و نشریات محلی خطاب   به رئیس جمهور ارسال  و خواهان تجدید نظر در این خصوص شدند.

متن کامل  نامه جمعی از  روزنامه نگاران کرمانی ، نمایندگی  روزنامه های سراسری و نشریات محلی خطاب به رئیس جمهور بدین شرح می باشد.
بسمه تعالی
محضر رئیس جمهور محترم جناب آقای دکتر احمدی نژاد سلام علیکم

ضمن آرزوی موفقیت برای جنابعالی و همه خدمتگذاران  به اسلام و تنظام مقدس  جمهوری اسلامی،  با خبر شدیم که مقرر گردیده  طبق تبصره دو تبصره دو بند 18 ضوابط اجرایی بودجه سال آمده است: « با توجه به جایگاه روزنامه ایران به عنوان ارگان رسمی دولت وبه منظور رعایت انضباط مالی و جلوگیری از صرف هزینه های غیر ضروری، پرداخت وجه از هر محل برای انتشار آگهی ، اطلاعیه یا عناوین مشابه دستگاهها از طریق سایر مطبوعات مجاز نیست. روزنامه رسمی و نیز مواردی که قانونا انتشار آگهی، اطلاعیه و عناوین مشابه در بیش از یک روزنامه کثیر الانتشار الزامی است از حکم فوق مستثنی خواهد بود. مجامع عمومی شرکتهای دولتی به هنگام تصمیم گیری درمورد تعیین روزنامه های کثیر الانتشار شرکت، مراتب فوق را رعایت نمایند. روسای دستگاههای اجرایی و مقامات مجاز از سوی آنان وذی حسابان ومدیران مالی مربوط، مسئول رعایت این حکم می باشند.


با توجه به اینکه  نرخ چاپ آگهی های دولتی  طی سالهای اخیر  با توجه به افزایش سایر هزین ها ،هیچ تغیری نکرده است آیا قطع یکی از شریان های مالی مطبوعات  به معنی ناتوان کردن آنها نیست؟
به راستی اگر قرار باشد  همه ی آگهی های فرق  در یک روزنامه چاپ  شوند،آیا جایی برای اخبار و یا دیگر مطالب  در این روزنامه باقی می ماند؟
بهتر این است  که آگهی ها  با مدیریت صحیح  و عادلانه  در مطبوعات منتشر شوند و مطبوعات هم واز مهرورزی دولت  در این خصوص بی بهره نگردند.
آیا رویکرد دولت با اینگونه تصمیمات قابل دفاع است؟
بدینوسیله  ما امنضا کننده گان ذیل  از حضرتعالی استدعا داریم  در این خصوص تجدید نظر نموده  و با تدبیر مسئله را پی گیری نمائید.


ومن الله توفیق
نمایندگی روزنامه های سراسری  و مطبوعات محلی استان کرمان

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.