پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

آیت الله نوری همدانی بر حضور مردم در صحنه حفظ انقلاب تاکید کرد

 

یکی از مراجع عظام جهان تشیع ، مردم را یکی از ارکان مهم و اصلی انقلاب اسلامی ایران برشمرد و بر حضور همیشگی مردم در صحنه های حفظ انقلاب تاکید کرد.

آیت اله "حسین نوری همدانی" شامگاه یکشنبه گذشته در دیدار با اعضای شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان افزود: بازگشت دادن اسلام ناب به زندگی مردم و ولایت فقیه دو رکن اصلی دیگر انقلاب اسلامی ایران هستند، که توسط امام خمینی (ره) به ارمغان آورده شد.
وی به تبیین اهمیت نقش مردم در تداوم نظام ها پرداخت و اظهار داشت: هر زمان مردم با فردی بوده اند او موفق شده و اگر مردم با فردی نباشند او موفق نخواهد شد.
این مرجع بزرگ گفت: مردم روشن و متعهد که در حوزه فرهنگ سازی شده گام برداشته اند و از لحاظ فرهنگ دقیق اند و به تمام زوایا پی بردند، این مردم با هر فردی که باشند پیروزند.
آیت اله نوری همدانی اضافه کرد: شناخت زمینه انقلاب، ارکان انقلاب، اهداف انقلاب و آسیب هایی که متوجه انقلاب است، بر همه ما و طرفداران انقلاب لازم است.
وی به نقش مردم در شکل گیری انقلاب اشاره و تصریح کرد: امام خمینی رضوان الله علیه از سال 42 تا 57 روی افکار مردم کار کرد تا آنها را آماده انقلاب کرد.
این مرجع عظیم الشان تاکید کرد: مردم به معنای اعم آن شامل علما، نخبگان و افرادی چون اشرفی اصفهانی ها، مدنی ها، صبوری ها، مطهری ها، دکتر محمد جواد باهنر و این قیبل افراد هستند که جان دادند و خون دادند.
آیت اله نوری همدانی ضمن اشاره به راهپیمایی با شکوه نهم دی ماه و با تاکید بر این نکته که خروش مردم همیشه کارساز است، اظهار داشت: تاکید ما این است که مردم در صحنه باشند و دولت مردان وظیفه دارند در خدمت مردم باشند.
وی با تشریح این مطلب که این مردم هشت سال دوران دفاع مقدس را خودشان اداره کردند به مسوولان تاکید کرد: با ایجاد زمینه اشتغال بیکاران، سعی در ارزانی و فروانی نعمت و ایجاد وسیله ازدواج و مسکن جوانان مردم را در صحنه نگه دارید.
وی با اشاره به رکن دوم انقلاب اسلامی و "بازگشت دادن اسلام ناب به زندگی مردم"، عنوان کرد: پیش از انقلاب دشمنان اسلام را به حاشیه رانده بودند و اسلام بدون ظلم ستیزی، بدون استکبار ستیزی، بدون حکومت اسلامی و بدون فرهنگ جهاد و شهادت طلبی بود و امام (ره) اسلام ناب را به عرصه زندگی مردم وارد کرد.
وی با اشاره به رکن سوم انقلاب اسلامی و ولایت فقیه و با بیان این مطلب که انقلاب حافظ، نگهبان، رهبر و راهنما می خواهد، تصریح کرد: ولایت فقیه سدی محکم و از جهاتی خیلی مهم است.
وی ادامه داد: ولایت فقیه فردی است که آماج حملات و تهاجم دشمنان قرار می گیرد و الآن تمامی سعی دشمن در جنگ نرم در همین موضوع است.
وی خطاب به اعضای شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خاطرنشان کرد: همه شما که در راه تبلیغات گام بر می دارید، در این رابطه فرهنگ سازی کردن و تبیین بیشتر نقش رهبری باید بیش از پیش مورد توجه باشد.
آیت الله نوری همدانی با اشاره به شخصیت والای حضرت آیت الله خامنه ای رهبر فرزانه نظام اسلامی گفت: رهبر معظم انقلاب آنقدر ویژگی و شایستگی دارند که بعد از امام (ره) هیچ کس جز ایشان نمی توانست این خلاء را پرکند و ایشان با فکر، فرهنگ، معلومات، زمان شناس و جهان شناس بودن، بیان قوی، قلم بسیار قوی و شجاعت توانست 20 سال سکاندار این کشتی باشد.
وی تاکید کرد: الآن تنها و مهمترین وسیله نگه داشتن انقلاب اسلامی که با خون و جانفشانی مردم به ثمر رسیده، ولایت فقیه است.
وی تاکید کرد: در این موقعیت بر ما که در راه تبلیغ گام بر می داریم وظیفه است نقش ولایت فقیه را هر چه بیشتر برای مردم روشن کنیم تا انشاالله روز به روز ایشان و انقلاب اسلامی عظمت و قدرت بیشتری پیدا کند و همه اینها مقدمه آمدن امام عصر (عج) است.
وی ادامه داد: امام راحل معتقد بودند که امام عصر (عج) این انقلاب را تحویل خواهد گرفت، انقلابی که مستضعفان را بسیج کرده مستکبران را سرکوب کند و زمینه ظهور امام عصر (عج) است.
آیت الله نوری همدانی در بخش دیگری از سخنان خود هدایت و راهنمایی را یکی از مسایل بسیار مهم عالم خلقت برشمرد و گفت: خداوند هر موجودی را که آفریده ، آن موجود را در آن حوزه هدایت و راهنمایی کرده که این موجود برای بقای خود و رسیدن به کمال چه راهی را در پیش گیرد.
وی به آیه 50 سوره طه از قرآن کریم اشاره و عنوان کرد: خداوند آن پروردگاری است که به هر موجودی خلقت خاصی داده و تنوع و گستردگی انواع موجودات از علایم قدرت پروردگار است.
این مرجع جهان تشیع ضمن تاکید براین نکته که خلقت و هدایت توام می باشد، اظهارداشت: نمونه این موضوع را در عالم جماد، نباتات، جهان حیوانات و جانداران و به خصوص انسان می بینیم.
وی در تشریح این موضوع بیان کرد: در عالم جمادات در فضای پهناور بالای سر ما میلیاردها ستاره در حال حرکت هستند با جرم ها و حجم های مختلف، سرعت سیرهای متفاوت، جهت حرکت های متفاوت و مسافت های متفاوت و همه آنها را پروردگار هدایت کرده و هر یک در مدار و مسیر خاصی حرکت می کنند.
وی ادامه داد: در اتم که ریزترین موجودات عالم هستند، ذرات اتم گرد هسته مرکزی در مدارهای مختلف با سرعت سیرهای متفاوت می چرخند و هرگز از مدار خود تخلف نمی کنند و این نمونه ای از هدایت در جمادات است.
وی عنوان کرد: در خاک نیز فلزات و شبه فلزات عناصر معدودند ولی هزاران گل، گیاه، محصول و ماکول درست می کند زیرا خداوند آنها را هدایت کرده تا از چه موادی با چه نظمی بمکند و چه فعل و انفعالاتی در پیکر خود به انجام برسانند تا این همه گل، گیاه، محصول و ماکول با رنگ، طعم و خاصیت های مختلف به وجود آید و این نمونه ای از هدایت در گیاهان است.
آیت الله نوری همدانی تصریح کرد: در عالم حیوانات نیز نمونه های هدایت خداوند قابل دیدن است و خداوند در وجود همه آنها غریزه نهاده و هر یک از حیوانات با غریزه خود مواد لازم زندگی خود را فراهم می کند، خانه و آشیانه می سازد، و نوزادان خود را هدایت می کند.
این مرجع عالیقدر جهان تشیع در ادامه گفت: در عالم انسان ها خداوند متعال عوامل متعددی برای هدایت قرار داده که از جمله آنها پیغمبران آسمانی، کتاب های آسمانی، ائمه اطهار (ع)، علما و افرادی که با فرهنگ اسلام آشنا هستند، را می توان نام برد.
وی هدایت را دارای ثواب فراوان و خدمت بسیار مهمی برشمرد و تاکید کرد: شوراهای تبلیغات اسلامی باید این موضوع را برای خود توفیق تلقی کنند و دراین راستا با جدیت بیشتر گام بردارند به خصوص در زمان کنونی که بیشتر محتاج به هدایت و راهنمایی هستیم.
وی امام خمینی (ره) را عارفی حماسه آفرین، قهرمان میدان علم، قلم و بیان، فریادگر با صلابت، جاهد توانا و ایشان را بت شکن توصیف کرد و گفت: ایشان فرموده اند خداوند هر پیغمبری را که آفرید در یک دست او کتاب و در دست دیگر او آلات و ابزار جهاد بود.
وی ادامه داد: حضرت موسی (ع) در یک دست کتاب تورات و در دست دیگر عصایی داشت که اژدها می شد و مستکبران را می بلعید، پیامبر اکرم (ص) در یک دست قرآن کریم و در دست دیگر شمشیر داشت و امام علی (ع) در یک دست خود نهج البلاغه و در دست دیگر شمشیری در برابر ناکسین، قاسطین و مارقین داشتند، و هدایت و جهاد در زندگی بشر لازم هستند.
وی با تاکید بر این نکته که بر ما واجب است فتنه ها را بشناسیم و راه برون رفت از آنها را نیز بدانیم، گفت: باید بدانیم که روزگار هیچ گاه خالی از فتنه نیست و به شکل های مختلف فتنه وجود دارد و شما که در راه هدایت گام بر می دارید باید هر چه جدی تر و مطابق با زمان و روز باشید زیرا در هر روز یک نوع تبلیغ و هدایت برای مقابله با فتنه لازم است.
وی با اشاره به خطبه 51 نهج البلاغه بیان کرد: امام علی می فرماید، فتنه آن است که یک مقدار از باطل را دارند و با مقداری از حق قاطی می کنند و آنجا فتنه بوجود می آید و شیطان میدان و فرصت پیدا می کند بر کسانی که فکرشان فکر صحیح نیست و بصیرت ندارند مسلط می شود و آنها را به وادی فتنه می کشاند.
این مرجع عالیقدر افزود: افرادی که ایمان کامل و بصیرت دارند از فتنه نجات پیدا می کنند و جریان فتنه در هر زمانی با شکل های متفاوت وجود داشته و در زمان اخیر هم شکل خاصی پیدا کرده و آن هم اینکه درباره ولایت فقیه است.
مسوول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان نیز در این نشست گفت: مهمترین وظیفه شوراهای هماهنگی تبلیغات اسلامی سامان بخشی، هماهنگی و برنامه ریزی برای برگزاری آیین های ملی و مذهبی از جمله 12 فروردین، 14 خرداد و سالروز ارتحال امام خمینی (ره)، 15 خرداد، هفتم تیرماه سالروز شهادت آیت اله بهشتی و 72 تن از یاران امام راحل و انقلاب، روز قدس و ایام الله دهه فجر است.
"مهدی صدفی عنوان کرد: شوراهای هماهنگی تبلیغات اسلامی پس از پیروزی انقلاب اسلامی تاسیس شده اند و تا کنون توانسته اند در راستای ترویج فرهنگ اهل بیت (ع) و اشاعه فرهنگ اسلامی و خوبی ها و ارزش ها نقش موثری را ایفا کنند.
وی تحکیم ارکان اصلی نظام و انقلاب اسلامی ایران را و نیز تقویت جایگاه ولایت فقیه را محور اصلی فعالیت های شوراهای هماهنگی تبلیغات اسلامی برشمرد و ادامه داد: عمق بخشیدن به محتوا و تاکید بر تاثیرگذاری برنامه ها ، ایجاد وحدت و وفاق ملی، جلب هر چه بیشتر مشارکت های مردمی به خصوص نسل جوان در طراحی و اجرای برنامه ها و آیین های ملی و مذهبی و ایجاد تنوع و جذابیت و ایجاد فضای شادابی و نشاط در جامعه از دیگر اهداف شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی است.
صدفی تصریح کرد: در استان کرمان فعالیت های شوراهای هماهنگی تبلیغات اسلامی تاثیرگذار بوده و در بسیاری از زمینه ها از جمله راهپیمایی های 22 بهمن ونهم دی ماه، استان کرمان جز پیشگامان بوده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.