پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

ارائه کارت شهروندی به کرمانیها

 

شهردار کرمان ضمن بیان این مطلب که شهرداری نمی تواند تمامی خدمات خود را به صورت الکترونیکی ارایه دهد، گفت: ارایه بلیط هوشمند، ایجاد زمینه پرداخت عوارض اتومبیل با دستگاه خودپرداز، عوارض شهری، استعلام از بانک و پاسخگویی به ادارات ثبت از جمله این خدمات است.

به گزارش کرنا، ابوالقاسم سیف الهی در نشست مطبوعاتی خود که شب گذشته در خانه‎ی شهر کرمان برگزار شد، افزود: در این دوره نیز شهرداری با تعامل خوبی که با شورای شهر داشته، فعالیت‌های زیادی را انجام داده است که اگر بیش‌تر از دوره‌های دیگر دیده می‌شود، به خاطر افزایش هم‌کاری مردم در پرداخت عوارض است.
وی گفت: در سال 89 بودجه‌ی عمرانی شهر کرمان افزایش زیادی داشته است به طوری که 55 درصد بودجه‌ی شهرداری به بخش عمرانی اختصاص یافته و به تبع آن حجم کارهای عمرانی انجام شده که اولویت آن‌ها عبور و مرور شهری، ترافیک و پروژه‌های شهری است، افزایش پیدا کرده است.
وی درخصوص تامین روشنایی پارک‌ها نیز گفت: برای صرفه‌جویی در مصرف برق باید روشنایی پارک‌ها و بسیاری از خیابان‌ها اصلاح شود که اقداماتی در این جهت انجام گرفته است و بعضی پارک‌ها مانند پارک مشاهیر و شورا دارای روشنایی با نور خفته و آرام‌بخش شده‌اند.
سیف الهی در خصوص نماهای شهری  نیز گفت: مردم باید بدانند نمای بیرون خانه هم به اندازه‌ی فضای داخلی خانه اهمیت دارد بنابراین باید به نمای ساختمان و زیباسازی آن بها بدهند.
وی ادامه داد: مردم بایستی در این خصوص، شهرداری و دیگر سازمان‌ها را یاری کنند و همان‌طور که وسایل درون خانه را متعلق به خود و حفاظت از آن‌ها را ضروری می‌دانند، بیرون از خانه را هم متعلق به خود بدانند؛ ضمن این که نظام‌مند کردن و متوازن نمودن نماها نیز بسیار مهم است و در این خصوص هم هم‌کاری افراد ضروری است و ما از اصحاب رسانه می‌خواهیم که با فرهنگ‌سازی و افزایش آگاهی‌های عمومی به رشد فرهنگ عمومی مردم در این زمینه کمک کنند.
سیف‌الهی در خصوص اصلاح وضعیت بافت فرسوده‌ی شهر گفت: در سال گذشته در شهر کرمان نسبت به سایر شهرها بیش‌ترین وام به بافت فرسوده‌ی شهر داده شده و البته همه‌ی این وام جذب شده است، اما چون این بافت وسیع و 1400 تا 1500 هکتار مساحت دارد، این اقدامات دیده نمی‌شود. 

وی گفت: ساخت و سازهای خلاف در حاشیه و نیز داخل شهر کرمان آفت این شهر است.
وی افزود: باید بین شهروندانی که به قانون احترام می‌گذارند و از راه‌های قانونی با گرفتن مجوز به ساخت و ساز می‌پردازند و افراد سودجو و یا زمین‌خوار و نیز افرادی که با مظلوم جلوه دادن خود در حاشیه‌ی شهرها به صورت غیرقانونی به ساخت و ساز اقدام می‌کنند فرق گذاشت. 

وی با اشاره به این‌که متاسفانه قبل از واگذاری انشعابات آب، برق و گاز به حاشیه‌ها 50 هزار حاشیه‌نشین داشتیم، افزود: با واگذاری این انشعابات، جمعیت این حاشیه‌نشین‌ها به 100 هزار نفر رسیده است.
شهردار کرمان در بخش دیگری از صحبت‌های خود در خصوص مطالبات معوقه‌ی شهرداری از دولت و مردم گفت: به عنوان نمونه جامعه‌ی پزشکی در حال حاضر 4میلیارد تومان بدهی در خصوص عدم پرداخت عوارض به شهرداری دارد که در صورت عدم هم‌کاری در زمینه‌ی پرداخت، مجبوریم از کمیسیون ماده‌ی 77 مطالبات مردم را از پزشکان وصول کنیم.
وی هم‌چنین گفت: 40میلیارد تومان نیز از اداره‌های دولتی طلب‌کار هستیم این در حالی است که برای احداث هر پل روگذر 5میلیارد تومان نیاز است، یعنی اگر ادارات سهم عوارض خود را بپردازند، می‌توانیم 8 پل روگذر در شهر ایجاد کنیم.
شهرداردر پاسخ به سوالی در خصوص وضعیت آب‌های زیرسطحی شهر کرمان از ایجاد چاه‌گالری‌هایی در چند نقطه از شهر کرمان خبر داد و افزود: امیدواریم با ایجاد این گالری‌ها، بحران آب‌های زیر سطحی تا حد زیادی مهار شود.
وی راه حل اساسی این بحران را تکمیل پروژه‌ی فاضلاب شهری دانست و اعلام کرد: یک راه قابل توجه برای جذب سرمایه در این بخش رو آوردن به بخش خصوصی و استفاده از توانایی مالی کشاورزانی است که آب استحصال شده از طریق شبکه‌ی فاضلاب برایشان ارزش زیادی دارد.
وی با اشاره به نقش تاثیرگذار رسانه‌ها در انعکاس مشکلات و مسائل مردم، از صدا و سیما به ویژه باشگاه خبرنگاران جوان به خاطر توجه ویژه به این بحران و طرح آن در سطح ملی قدردانی کرد.
سیف‎الهی هم‌چنین از راه‌اندازی سایت شهرداری از سه ماه قبل خبر داد و گفت: در حال حاضر تمامی اطلاعات شهرداری بر روی این سایت قرار دارد و سعی می‌کنیم با گسترش خدمات الکترونیک امکانی را فراهم کنیم که افراد قبض عوارض خود را از طریق سیستم الکترونیک بپردازند. هم چنین کارت هوش‌مندی را تهیه کنیم تا افراد بتوانند با ورود به سیستم از اطلاعات پرونده‏ی خود بدون آن که بتوانند در آن‌ها تغییری ایجاد کنند، باخبر شوند و پرونده را پی‌گیری کنند‌
وی ادامه داد: کارهای دیگری مانند گرفتن استعلام از بانک، عدم خلافی پایان کار، پاسخ‌گویی به بنگاه‌های معاملاتی نیز از جمله مواردی است که شهرداری سعی می‌کند از طریق دولت الکترونیک آن‌ها را به شهروندان ارائه کند.
شهردار کرمان هم‌چنین گفت استاندارهای قبلی استان دکتر رئوفی نژاد و دکتر دهمرده حمایت‌های خوبی از شهرداری در بخش‌های مالی و معنوی انجام دادند وجناب آقای نجار استاندار فعلی نیز قول پشتیبانی و حمایت از مجموعه‌ی شهرداری داده است که امیدواریم این امر محقق شود.
گفتنی است در پایان این نشست خبرنگاران و اصحاب رسانه پس از اقامه‌ی نماز مغرب و عشاء در ضیافت افطار به میزبانی شهرداری شرکت کردند و با دریافت هدایایی مورد تقدیر قرار گرفتند.
 

* گزارش تصویری

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.