پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

هفتمین نمایشگاه بزرگ کتاب در کرمان گشایش یافت

 
هفتمین نمایشگاه بزرگ کتاب کرمان با عنوان 'نمایشگاه کتاب ولایت' روز شنبه با حضور معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، استاندار کرمان و مسوولان استانی در مرکز نمایشگاهی میدان بیرم آباد این شهر گشایش یافت.

به گزارش ایرنا، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در آیین آغاز به کار این نمایشگاه گفت: نمایشگاه بزرگ کتاب کرمان از امروز 29 آبان به مدت یک هفته و با حضور 500 ناشر کشوری میزبان علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی است.
'احمد سعیدی' افزود: همچنین 50 ناشر و موسسه فرهنگی استان کرمان در هفتمین نمایشگاه کتاب تازه ترین آثار خود را در حوزه کتاب و نشر ارائه می کنند.
وی اضافه کرد: نمایشگاه مذکور با 16 هزار متر مربع فضای مسقف و باز و 14 سالن در ابعاد 500 متر مربع تا پنجم آذر ماه دایر است.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان حضور رسانه های دیجیتال را از ویژگی های هفتمین نمایشگاه کتاب استان برشمرد و گفت: رسانه های دیجیتال در یک سالن اختصاصی سه هزار نرم افزار را در بخش های متعدد و مختلف ارائه خواهند کرد.
وی با بیان اینکه در نمایشگاه کتاب امسال بخش علمی و پژوهشی پر رنگ تر دیده شده است گفت: در این نمایشگاه سعی شده چهره های علمی و ادبی کشور و استان مباحث متعددی را در زمینه های علمی و پژوهشی ارائه کنند.
وی ادامه داد: علاوه بر آن در سرای اهل قلم نمایشگاه نیز برنامه های ادبی و تخصصی با حضور نخبگان و نویسندگان شاخص اجرا خواهد شد.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان نشست های پرسش و پاسخ اصحاب فرهنگ و هنر و مسوولان حوزه های فرهنگی با خبرنگاران و چهره های موثر دانشگاهی را از دیگر ویژگی های نمایشگاه بزرگ کتاب استان برشمرد.
سعیدی افزود: در هفتمین نمایشگاه کتاب کرمان 6 میلیارد ریال بن با تخفیف 40 درصد عرضه می شود.
وی ادامه داد: در مدت برگزاری نمایشگاه کتاب در کرمان گروه های هنری شهرستان ها در این نمایشگاه به اجرای برنامه های فرهنگی و هنری می پردازند.
وی افزود: آیین پایانی نمایشگاه روز پنجم آذر ماه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار خواهد شد و در این آیین از مولفین و بخش های مختلف نمایشگاهی که به گونه ای شایستگی های خود را نشان دهند تقدیر می شود.
سعدی در ادامه فعالیت های انجام شده در زمینه کتاب و نشر استان کرمان را مورد اشاره قرار داد و گفت: این استان جزء پنج استانی است که هیات چاپ و نشر در آن فعالیت دارد.
وی فعالیت 20 موسسه فرهنگی و وجود 100 چاپخانه را از ویژگی های چاپ و نشر در استان کرمان برشمرد و گفت: همچنین در حال حاضر چهار مرکز تازه های کتاب در شهرستان های جیرفت، بم، کرمان فعالیت دارند که تا پایان سال این مراکز در شهرستان های کهنوج، سیرجان و بافت نیز راه اندازی خواهند شد.
سعیدی چاپ و انتشار 100 عنوان کتاب در زمینه دفاع مقدس و 200 عنوان کتاب در زمینه کرمان شناسی را از دیگر ظرفیت های استان برشمرد و گفت: برگزاری 16 دوره انتخاب کتاب سال نشانه دیگری از اعتلای فرهنگی استان کرمان به شمار می رود.
وی وجود یک میلیون جلد کتاب در کتابخانه های عمومی و 500 هزار جلد کتاب در کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان کرمان را از دیگر ظرفیت های کتابخوانی این استان برشمرد. 
هفتمین نمایشگاه بزرگ کتاب کرمان با عنوان 'کتاب ولایت' از 29 آبان ماه تا 5 آذر ماه از ساعت 9 تا 12 و 15:30 تا 21 میزبان علاقه مندان به کتاب و مطالعه است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.