پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

مردم و مطبوعات بر کارها نظارت داشته باشند

 

استاندار کرمان گفت: باید ادارات خود را برای ارائه خدمت بهینه و سریع‌تر سامان داده و سیستم را ارتقا و اجازه دهیم مردم و مطبوعات بر کار ما نظارت داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، اسماعیل نجار پیش از ظهر امروز در همایش سلامت نظام اداری استان با تسلیت ایام سوگواری امام حسین (ع) اظهار داشت:‌ نهضت عاشورا یک نهضت بزرگ و ماندگار است، امام حسین (ع) برای این نهضت دو نکته اساسی یعنی احیای دین رسول خدا (ص) و امر به معروف و نهی از منکر را ذکر کردند.
وی با اشاره به اینکه در هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر قرار داریم، افزود: با وجود تلاش‌هایی که در این زمینه می‌شود، این فریضه یا فراموش شده و یا کم‌رنگ شده است.
نجار تصریح کرد: بعضا، اشتباها و ناآگاهانه، خود اشاعه‌دهنده منکر هستیم و یا امر به معروف نمی‌کنیم.
وی خاطرنشان کرد: اگر سیستم اداری نسبت به امر به معروف و نهی از منکر حساس باشد با این مسائلی که امروز با آن روبه‌رو هستیم، برخورد نمی‌کنیم.
وی افزود: اگر نهضت عاشورا در ما نهادینه شود، همواره خودمان را در معرض حساب و کتاب قرار می‌دهیم و دائم خود را در محضر خداوند می‌بینیم و نه تنها خطا نمی‌کنیم، بلکه تلاش می‌کنیم که کارها با کمترین هزینه و با بالاترین بهره‌وری انجام شود و اجرای قانون برای ما عبادت شود.
نجار گفت: اگر همه ما و به ویژه دستگاه‌های اجرایی به قوانین و مقررات پایبند بوده و نگاه ما با در نظر گرفتن خدا و وجدان باشد، به نظام الهی و در اجرای قوانین نگاه تعبدی داشته باشیم، در این صورت لحظه لحظه خدمت شیرین می‌شود.
وی تصریح کرد: باید بدانیم، این جایگاهی که به ما محول شده در آن هیچ شأنیتی به جز خدمت به مردم نداریم و باید این جایگاه را یک آزمون و امانت الهی بدانیم.
نجار خاطرنشان کرد: مسئول باید بیش از دیگران عامل به عمل باشد تا سخنانش تاثیر داشته باشد.
وی گفت: باید تلاش کنیم با کمک دستگاه‌های نظارتی، ارزش‌های اسلامی و اخلاقی را در دستگاه‌های اجرایی ارتقا داده و موفقان این راه را تشویق کنیم.
نجار اظهار داشت: باید عدالت واقعی را محور کار خود قرار داده، ‌از تنگ‌نظری‌ها فاصله گرفته، سلایق شخصی را در امور دخالت ندهیم و به مشورت کار حقوقی اهمیت دهیم.
استاندار کرمان افزود: باید ادارات خود را برای ارائه خدمت بهینه و سریع‌تر سامان داده و سیستم را ارتقا و اجازه دهیم مردم و مطبوعات بر کار ما نظارت داشته باشند.
وی بیان داشت: باید از سرمایه‌های ملی و دولتی به درستی استفاده کرد، به مشیت کارکنان توجه داشت و به اجرای عدالت و عدم تبعیض برای ارتقای بهره‌وری به آن‌ها توجه کنیم.
نجار تصریح کرد: انتظار داریم، دستگاه‌های نظارتی به صورت مشاور عمل کنند و در این صورت هیچ تخلفی صورت نمی‌گیرد، باید برای رفع نقص قوانین تلاش کرد.
وی خاطرنشان کرد: پیگیری باید در راس امور باشد، بعضی از قوانین ناکارآمد بررسی و ساماندهی شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.