پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

مردم کرمان با سه شهید دوران دفاع مقدس وداع کردند

 

مردم کرمان که از روز شنبه میزبان سه شهید دوران دفاع مقدس بودند شامگاه یکشنبه با حضور در حسینیه مشتاقیه این شهر با سه پرستوی مهاجر وداع کردند.

به گزارش ایرنا، در این آیین معنوی معاون سیاسی و امنیتی استاندار کرمان، مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان و رییس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان و همچنین اقشار مختلف مردم این شهر حضور داشتند.
مراسم وداع با سه شهید گرانقدر دوران دفاع مقدس با قرائت زیارت عاشورا، سخنرانی حجت الاسلام آقا میری و مداحی و سینه زنی همراه بود.
به گزارش ایرنا، رییس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان در آیین وداع با این لاله های خونین روزهای حماسه گفت: امروز شهدا میزبان دیار کریمان هستند و مردم این خطه را به عنوان میهمان دعوت کرده اند.
'محمد رضا حسنی سعدی' افزود: این شهدا از خدا خواسته اند در روزی به شهر و دیار شان برگردند که باعث بیداری و افتخار بیشتر باشند.
وی ادامه داد: آنان می خواهند ما انسان های امروزی را که نسبت به خیلی موارد غافل شده ایم از خواب غفلت بیدار کنند.
وی با بیان اینکه اگر امروز در هر جایگاه، مقام و منزلتی چه کشور و چه تک تک افراد جامعه هستند بواسطه و به برکت خون شهدا است، گفت: این شهدا اعجاز می آفرینند و استخوان شکسته آنها برکت است.
رییس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان گفت: ما نیازمند شهدا هستیم و نیاز به اسم و رسم آنها داریم.
حسنی سعدی، با اشاره به حضور سه شهید دوران دفاع مقدس در استان کرمان گفت: هزاران نفر چشم به راه این بزرگواران بودند .
وی اظهار داشت: این سه شهید در سال 62 و در عملیات والفجر 3 در منطقه قلاویزان به شهادت رسیدند.
وی ادامه داد: آنان در منطقه ای شهید شدند که توپخانه حزب بعث به حدی در این منطقه کوبید که حتی شهدای این منطقه اسخوان هایشان سالم نماند همانند مولایشان امام حسین(ع) که بدن مبارکش در زیر سم اسب های یزیدیان لگد مال شد.
به گزارش ایرنا، شهیدان' درویش پورحیدر' 19 ساله اعزامی از رودبار کهنوج و '،محمد علی خالقی بارچی' 49 ساله اعزامی از سیرجان و یک شهید گمنام 18 ساله، تفحص شده در منطقه قلاویزان که در عملیات والفجر سه به شهادت رسیده اند از روز شنبه (2 بهمن) میزبان کرمانی ها بودند.
قرار است این سه شهید هم زمان با اربعین حسینی در شهرهای سیرجان، انار و رودبار تشییع و به خاک سپرده شوند.
همچنین روز یکشنبه سوم بهمن ماه بسیجیان و سپاهیان سپاه ثارالله استان کرمان با حضور در حسینیه ثارالله این شهر با ابن شهدا وداع کردند

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.