پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

جای خالی فرهیختگان برجسته شهدادی در جشنواره کلوت ها !؟!


*درجشنواره امروز کلوت های شهداد، جایی برای برنامه های بومی و منحصر به  فرد چون نقاره نوازی و...وجود نداشت.

در جشنواره کلوت های شهداد که امروز برگزار شد نه تنها حضوری از فرهیختگان این دیار دیده نشد بلکه حتی نامی از آنها ، بویژه شخصیتهای ارزشمندی همچون هوشنگ مرادی کرمانی،افسانه شعبان نژاد،حسین بهزادی اندوهجردی،آیت الله قوام و...برده نشد .

به گزارش کرمان نیوز عباس تقی زاده از چهره های برجسته فرهنگی شهداد امشب با انتشار مطلبی در وبلاگ خود شهدادنیوز به نقد جشنواره کلوتهای شهداد که امروز برگزار شد پرداخته است که بخشهایی از آن از نظرتان می گذرد:


او معتقد است پیش نیاز توسعه گردشگری درشهداد، احداث و ایجاد زیرساخت ها گردشگری،ابتدا درشهرشهداد وسپس درکویر وبیابان لوت است.


وی در ادامه آورده است:


شهدادنیوز ازاینکه دربرگزاری جشنواره ها وبرنامه هایی اینچنین از ظرفیت های انسانی،اجتماعی،فرهنگی،اقتصادی و..بومی کمتر استفاده می شود اظهارتاسف می نماید.


شهدادنیوز،ازبه حاشیه راندن ظرفیت های پرتوان انسانی شهداد و اجرای جشنواره  های نمایش گونه درحالی که غمواره های شهدا همچنان پابرجاست متاسف است.


شهدادنیوزازاینکه برنامه های کاوش درمحوطه باستانی وشش هزارساله شهداد تعطیل شده است وسال ها قول های بدون عمل دراین باره داده می شود  متاسف است.


شهدادنیوز ازاینکه ساخت وراه اندازی کارگاه شیشه گری شهدا به انجام نرسید وباسوختن کارگاه درشعله های آتش، شعله شیشه گری شهداد برای همیشه خاموش شده است متاسف است.

شهدادنیوز از اینکه شهداد درحاشیه کلوت ها قرارگرفته است وتوجهی به آن نمی شود متاسف است.

شهدادنیوز ازاینکه برخی شعبده باز، در منطقه شهداد، به اصطلاح مستند های پرهزینه می سازند متاسف است.

شهدادنیوزمتاسف است که خبرنگارواحد خبرصداوسیمای کرمان،سیلندرگاز(پیک نیک) و ماهی تابه با خود می آورد روی آن با کره ، نیمرو می پزد وبعد آن رابه عنوان نیمرو شدن تخم مرغ  در کویر شهداد به خورد بینندگان شبکه یک سیما وشبکه استانی می دهد .


شهدادنیوز از اینکه مستندساز شعیده بازی، با جوش آودن آب کتری برروی پیک نیک درتپه گندم بریان آن را به عنوان گرم شدن آب روی سنگ های گندم بریان وبعد ازآن دم کردن چای با آن آب داغ شده روی پیک نیک وبه عنوان داغ شده روی سنگ های گندم بریان به خورد بینندگان شبکه های ماهواره ای جام جم و..می دهد ومیلیون هاتومان پول از میراث فرهنگی کرمان می گیرد متاسف است.


شهدادنیوزازاینکه مستندسازشعبده بازی، مخزن دماسج خود را لای شن های گندم بریان می کند تا دمای بالاتر رانشان دهد ودماسنج رابیرون می کشد وبلافاصله دوربین را روشن می کند ودمای شن های داغ رابه عنوان دمای هوای گندم بریان به خورد بینندگان تلویزیون می دهد تاسف می خورد.


شهدادنیوز از اینکه همه اینها جلوی چشم عواملی از سازمان میراث فرهنگی رخ می دهد بیشترتاسف می خورد.


شهدادنیوز ازاینکه هشدارها و نوشته هایش دراین مدت دراین خصوص راه به جایی نبرده است متاسف است.


شهدادنیوزازاینکه خودری فلان مسئول اداری راروی آجرفرش های کمپ گردشگری شهدا د (تخریب آجرها)می بیند تاسف می خورد.


شهداد نیوز از اینکه تعدادی از همین کلوت های بااارزش ومنحصربه فرد، در مانوری آسیب دیدند و حتی تخریب شدند متاسف است


شهدادنیوز از اینکه نوجوان 12ساله تکابی،درکویرگم می شود وبرای یافتنش کارچندانی نمی کنند وبعد جسد بریان شده اش در کویر پیدا می شود درپیشگاه الهی،احساس شرم می کند

.

شهدادنیوز از اینکه گروهی تحت نام آراتا به کویرنوردی درکویرشهداد می پردازند ودرکمپ اقامت می کنند وبعد درگزارش های طولانی شان درمطبوعات اسم همه جا رامی آورند ونامی از شهدادنمی آورند تاسف می خورد.


شهدادنیوز از اینکه درشهدا دبا داشتن پیشینه عظیم تاریخی و طبیعی در هیچ یک از میادین شهرش، نمادی از داشته های تاریخی وطبیعی اشت نیست تاسف می خورد.


شهدادنیوز ازاینکه فلان استاد دانشگاه از روستای محمودآبادبه عنوان روستایی دردل کویر که آنها درآن آب یافته اند درحالی که این روستا 5کیلومتربعد ازسیرچ است ودارای باغات میوه است ، متاسف است (منتشرشده در همشهری آنلاین)


شهدادنیوزاینکه درجشنواره کلوت های شهداد، جایی برای برنامه های بومی و منحصر به  فرد چون نقاره نوازی و...وجود ندارد تاسف می خورد.


شهدادنیوز از اینکه فلان مدیر سیاسی، نیمی ازمتنی را که  درجشنواره می خواند از نوشته های شهدادنیوز است نمی داند باید تاسف بخورد یا نخورد.


شهدادنیوز از اینکه در زادگاه خورشید و زیر پرستاره ترین آسمان ، ستاره های ساختگی سینمایی را درجشنواره کلوت های شهدادنشان می دهند  و سخنی از شب های پرستاره شهدادوکویری اش نمی شودتاسف می خورد.


شهدانیوز ازاینکه در جشنواره کلوت های شهداد حضوری از فرهیختگانش نمی بیند وحتی نامی از آنها ، بویژه هوشنگ مرادی کرمانی،افسانه شعبان نژاد،حسین بهزادی اندوهجردی،آیت الله قوام و..نمی شود متاسف است.


شهدادنیوز ازاینکه  هیچ یک از مدیران  محلی بخش شهداد درجشنواره کلوت های شهداد ، پشت میروفن نمی روند تا به عنوان میزبان،سخنی بگویند متاسف است.


شهداد نیوز برای ندیدن دخترک نازنین شهدادی،سیرچی یا تکابی یا اندوهجردی و..با پوشش محلی  با سبدی حصیری دردست و پر از خرمای بزمانی که روی صحنه(محل اجرای تلویزیونی برنامه) برود و خوش آمد گویی کند متاسف است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.