پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

۳۷درصد کاندیداها در استان کرمان عدم احراز و یا رد صلاحیت شدند

 

کرمان نیوز :  رئیس هیئت نظارت بر انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان کرمان گفت : ۳۷درصد کاندیداها نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان کرمان "عدم احرازصلاحیت"  و یا "رد صلاحیت" شده اند.

حجت الاسلام مهدی عرب پور ساعت 17:15 امروز دوم بهمن ماه در مصاحبه اختصاصی با  "روزنامه حدیث کرمان " افزود: در مجموع 117 نفر در  نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان کرمان کاندیدا شدند ، که 8 نفر سپس اعلام انصراف نموده و 2 نفر هم در پی "عدم تائید صلاحیت اولیه"  پس از ثبت نام توسط مراجع دیگر ، به "رد صلاحیت" خود اعتراضی نکرده و آن را پذیرفتند. 

او گفت: در مجموع از 107 کاندیدای باقی مانده 37 درصد آنان  "عدم احرازصلاحیت"  و یا "رد صلاحیت" شده اند، که از این میزان 25 درصد "رد صلاحیت" و 12 درصد" عدم احراز صلاحیت" گردیده اند. 

وی افزود : "عدم احرازصلاحیت" با  "رد صلاحیت" تفاوت دارد ، زیرا در "عدم احرازصلاحیت" در پرونده فرد مشکلی وجو داشته ولی قطعی نشده است و به فرد فرصت داده می شود تا با ارائه توضیحات ، مدارک و مستندات از خود دفاع کند و در صورت ارائه ادله کافی "تائید صلاحیت " شود. 

او گفت: اما در بحث "رد صلاحیت" موضوعات فوق الذکر صادق نیست. 

 

* مهلت 3 روزه اعلام اعتراض 

 

حجت الاسلام مهدی عرب پور  در ادامه به "حدیث کرمان" گفت: کاندیداهای رد صلاحیت شده از امروز به مدت 3 روز مهلت دارند تا اعتراض خود را به شورای نگهبان اعلام نمایند و این شورا نیز ظرف 20 روز به شکایات واصله رسیدگی و اعلام نظر نماید . 

اوگفت: نباید اینگونه تصور شود که "رد صلاحیت ها " به دلیل مسائل اخلاقی بوده ، بلکه شاید به دلایلی همچون نقص مدارک و پرونده و یا عدم استعفای به موقع از مسئولیت و سایر موارد بوده باشد . 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.