پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

اظهارات رئیس پلیس فتا استان کرمان

 

رئیس پلیس فتا استان کرمان: هدف ما فیلترینگ سایت ها نیست بلکه افزایش امنیت کاربران در فضای مجازی است.

سرگرد " کامبیز اسماعیلی " رییس پلیس فتا استان کرمان در گفت و گو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کویر گفت: با توجه به افزایش روز افزون فناوری اطلاعات در جامعه و به دنبال آن جرایم احتمالی در این حوزه ناجا از بهمن 89 اقدام به راه اندازی پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات ( فتا) کرد.

وی افزود: از آنجا که فضای مجازی بستر مناسبی برای فعالیت های اقتصادی ، اجتماعی ، مذهبی و ...  است  قطعا افراد متعددی از این فرصت برای اعمال اقدامات مجرمانه گوناگون استفاده می کنند که مهمترین هدف پلیس به دنبال تامین امنیت کاربران در دنیای مجازی و همچنین رسیدگی به شکایات و پیشگیری از جرایمی که امکان وقوع آنها در این فضا وجود دارد است.

اسماعیلی با بیان اینکه به صورت 24 ساعته مامورین این پلیس به رصد سایت ها ،وبلاگها و تالارهای گفتگو می پردازند تصریح کرد: بررسی آنها به گونه ای می باشد که حتی اگر سایتی دارای مشکلات امنیتی و قابل نفوذ باشد مراتب را به مدیران آن سایت تذکر می دهند.

رئیس پلیس فتا استان کرمان ادامه داد: یکی از بحث های رایج در فضای مجازی عضویت در شبکه های اجتماعی مختلف است از این رو در وهله اول پیشنهاد می کنیم کاربران از عضویت در این کلوپ ها خودداری نمایند و در صورت عضویت تمام قابلیت ها و نکات ایمنی آن را فرا گیرند .

وی اضافه کرد: آنچه کاربران در زمینه عضویت در کلوپ های مذکور باید به آن توجه کنند این است که افراد از ارائه اطلاعات محرمانه و خانوادگی در آنها و دیگر سایت ها به شدت پرهیز کنند .

اسماعیلی کلاهبرداری اینترنتی ، فیشینگ، جعل ، سرقت ، هک و نفوذ ، جرایم سازمان یافته رایانه ای ، پورنوگرافی، تجاوز به حریم خصوصی افراد از جمله جرایم حوزه سایبری دانست و اظهار داشت: به همین منظور با تصمیم ناجا طرح ساماندهی کا فی نت ها از نیمه دوم دی ماه در دستور کار قرار گرفت .

رئیس پلیس فتا استان کرمان بیان کرد: با بررسی و تحلیل آمار کل جرایم اینترنتی در کشور مشخص شد عمده مجرمین فضای سایبری امن ترین مکان را برای اقدامات خود کافی نت ها می دانستند به همین منظور طرح بازرسی از کافی نت های شهر کرمان از سوم بهمن آغاز شده است .

وی گفت: از جمله مواردی که صاحبان کافی نت باید بدان توجه کنند نصب دوربین مدار بسته و درخواست کارت شناسایی معتبر از کاربران است.

اسماعیلی خاطر نشان ساخت: وب سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir  پل ارتباطی میان ما و مردم است که آنها می توانند کلیه هشدار ها ، اخبار و مطالب مورد نیاز را دریافت کنند و همچنین شکایات خود را در اختیار کارشناسان امر قرار دهند.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.