پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

سیاست اصلی، انتخاب کاندیدای اصلح مقبول

 

‌اولین کنفرانس خبری سخنگوی جبهه متحداصولگرایان استان کرمان، پیش از ظهر امروز با حضور حجت الاسلام عباس بذرکار دبیر این تشکل در استان کرمان، در محل دبیرخانه نهاد واقع در خیابان مهدیه شهر کرمان برگزار شد.

  به گزارش کرمان نیوز به نقل از روزنامه "حدیث کرمان" ، احمدعلی مقدم با اشاره به لزوم ایجاد فضای سالم انتخاباتی و پرهیز از التهاب توسط رسانه های گروهی گفت: باید با پرهیز از هیجانات کاذب در نشر مطالب امانت داری را رعایت نمود. وی افزود: ما در استان کرمان بر اساس سازو کار و ضوابط جبهه متحد اصولگرایان کشور عمل می کنیم و سعی شده است تا تمام اضلاع اصولگرایی را زیر یک چتر جمع کنیم، البته باید توجه داشت که هیچ وقت نمی توان صددرصد افراد را جذب کرد اما تلاش ما جذب حداکثری طیفهای اصولگراست. او افزود: قرار بود جبهه پایداری نیز یک ضلع جبهه متحد اصولگرایان باشد که متأسفانه صندلی این عزیزان همچنان خالی است و ظاهراً این عزیزان که چهره های موجه ای هستند تا کنون تصمیم گرفته اند که جداگانه فعالیت نمایند. او افزود: انتخاب اعضای شورای جبهه متحد اصولگرایان در شهرستانهای استان نیز بر اساس ضوابط صورت گرفته است.
وی اظهار داشت: البته جبهه متحد هم در کشور و هم در استانها فعالیت خود را دیر هنگام شروع کرد و مدت زمان زیادی از فعالیت آن نمی گذرد.

 *انتخاب کاندیدای اصلح مقبول
مقدم در ادامه در پاسخ به سئوالی گفت: قصد ما در جبهه متحد اصولگرایان انتخاب کاندیدای اصلح مقبول از بین کاندیداهای صالح موجود است.
او با اشاره به لزوم رعایت تقوای سیاسی گفت: کاندیداهای انتخابات نباید یکدیگر را تخریب کنند و باید از فاز شخص محوری وارد فاز برنامه محوری شوند.

*اعلام اسامی کاندیداها تا 21 بهمن ماه
به گزارش روزنامه "حدیث کرمان" وی در پاسخ به سئوالی پیرامون اعلام اسامی کاندیداهای مورد نظر گفت: تا جمعه 21 بهمن ماه اسامی 10 کاندیدای مورد نظر این تشکل در حوزه های انتخابیه استان کرمان اعلام خواهد شد. او افزود : هنوز رایزنی ها ادامه دارد و نام هیچ کاندیدایی در استان، حتی در حوزه انتخابیه کرمان و راور قطعی و نهایی نشده است.

*اعلام نظر در خصوص پورابراهیمی و جلالی
وی در پاسخ به این سئوال که آیا تا کنون روی گزینه هایی همچون دکتر محمدرضا پورابراهیمی و حجت الاسلام حسین جلالی که از کاندیداهای اصولگرای حوزه کرمان و راور هستند تحقیق و مباحثی از سوی جبهه متحداصولگرایان استان مطرح شده است، فقط بطور کلی اظهار داشت: در خصوص این 2 کاندیدا بحثهایی مطرح شده است.
او در ادامه گفت: ارگان اطلاع رسانی ما فقط لینک استانی استان کرمان در سایت جبهه متحداصولگرایان کشور است.

*نگاهی به انتخابات دور قبل مجلس
مقدم در ادامه به انتخابات دوره هشتم مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: علت اصلی اینکه در آن دوره از انتخابات، نتوانستیم کلیه کرسی های حوزه های انتخابیه استان کرمان را تصاحب کنیم، عدم “حفظ وحدت” در بین اصولگرایان بود.
او افزود: متأسفانه در آن دوره برخی کاندیداها حاضر به کناره گیری نشدند و با شکسته شدن آرای اصولگرایان ، درنهایت کاندیداهای اصلاح طلب با رأی کمی به مجلس راه یافتند.
او اظهارداشت: در انتخابات امسال اگر وحدت بطور کامل در بین اصولگرایان ایجاد شود حتماً‌ در کلیه حوزه های انتخابیه استان کرمان پیروز انتخابات خواهیم بود.

*وفای کاندیداها به میثاق نامه
وی در ادامه در پاسخ به سئوال خبرنگار حدیث کرمان گفت: از بین کاندیداهای اصولگرا در اکثر شهرستانهای استان میثاق نامه ای با توجه به معیارهای اصلی که همان منشور جامعتین است اخذ شده است و بر اساس آن عمل خواهد شد. او گفت: در حوزه بافت میثاق نامه اخذ شده است و در حوزه جیرفت در حال اخذ میثاق نامه از کاندیداها هستیم.
وی در پاسخ به این سئوال که اگر کاندیدایی به میثاق نامه عمل نکرد آن وقت چگونه عمل خواهید کرد، اظهار داشت: اگر کسی به میثاق نامه طبق تعهدات، عمل و از آن تمکین نکرد، آن وقت با او رفتار دیگری در حوزه جریان اصولگرایی خواهیم داشت. او اضافه کرد: البته نمی توان گفت که آن  فرد از دایره اصولگرایی خارج شده است.

*اعلام منابع مالی
مقدم در پاسخ به سئوالی پیرامون تأمین منابع مالی تشکل متبوعش گفت: ما بخش اعظم منابع مالی خود را از محل کمکهای مردمی، خیّرین و طرفداران تأمین خواهیم کرد.
او ادامه داد: بزودی شماره حسابی نیز بدین منظور اعلام خواهد شد.

*انتخابات در کرمان 2 قطبی است
دبیر حزب موتلفه استان کرمان گفت: تحلیل من این است که فضای انتخابات در استان کرمان 2 قطبی خواهد بود نه 3 قطبی.
وی در پاسخ به این سئوال که اصلاح طلبان در کرمان کاندیدایی ندارند پس قطب دیگر کدام جریان است، جواب خاصی ارائه نکرد و گفت: ما در حال رصد کردن کلیه مسائل و اخبار هستیم و همه احتمالات را مد نظر داریم. او افزود: البته توجه داشته باشید که تا 15 روز قبل از انتخابات کاندیداها می توانند حوزه انتخابیه خود را تغییر دهند.

*شعار انتخاباتی
مقدم اظهار داشت: هنوز شعار  محور ما در انتخابات قطعی و نهایی نشده است و در این خصوص تابع نظر جبهه متحد اصولگرایان کشور خواهیم بود. او در ادامه گفت: البته انتخاب شعار در سطح کشور مانع از انتخاب شعار به صورت منطقه ای و استانی نیست.

*تبلیغات کاندیداها
او در پاسخ به سئوال “کرمان نیوز” پیرامون اینکه آیا کاندیدهای مورد تایید شما می توانند ستاد انتخاباتی جداگانه ای داشته باشند، گفت: کاندیداهایی که از سوی جبهه متحد انتخاب می شوند باید سازوکار جبهه متحد را رعایت و با آن هماهنگ باشند. وی افزود: در حوزه ای انتخابیه ای که 2 کاندیدا مدنظر است نیز تصمیم بر آن است که 2 نفر با هم و با یک لیست کار تبلیغاتی انجام دهند و ضوابط و دستورالعمل ها را رعایت نمایند.

*عده ای ثبت نام نکردند
مقدم در پاسخ به این سئوال که آیا در انتخابات مجلس نهم دنبال ورود و انتخاب چهره های جدید نبودید، گفت: ما این موضوع را در شورای اصولگرایان استان که از 2 سال پیش تشکیل شده است مدنظر داشتیم و به دنبال شناسایی و ورود چهره های جدید نیز بودیم و تلاشهای فراونی در این خصوص نیز صورت گرفت. او افزود: بسیاری از دوستان جدید اصولگرا را طبق بررسی ها، شناسایی و تشویق به ثبت نام و اعلام کاندیداتوری برای ایجاد شور انتخاباتی نمودیم تا خودشان را در این عرصه، عرضه نمایند ولی متأسفانه تعدادی از آنها در انتخابات ثبت نام نکرده و اعلام کاندیداتوری ننمودند که البته ادله خود را داشته اند.

*نمره نمایندگان مجلس هشتم
سخنگوی جبهه متحداصولگرایان استان در پاسخ به سئوالی پیرامون اعلام رضایتمندی از نمایندگان اصولگرای مجلس هشتم در استان گفت: البته نمره ای که به هر کدام از این عزیزان می توان داد متفاوت است اما در مجموع همه آنها در دوران فعالیت خود در مجلس هشتم نمره قبولی گرفته اند.

*اظهارات دبیر جبهه متحد
در ابتدای این مراسم دبیر جبهه متحد اصولگرایان استان کرمان نیز در سخنان کوتاهی با اشاره به رسالت خطیر رسانه های گروهی و مطبوعات در حوزه انتشار اخبار بر لزوم ارتباط مؤثرتر با رسانه ها تأکید نمود.

 

* عکس ها از کرمان نیوز

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.