پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

لزوم برگزاری مجمع عمومی فوق العاده خانه مطبوعات کرمان

 

عدم تمکین شورای مرکزی خانه ی مطبوعات و رسانه های استان کرمان از اساسنامه ی این نهاد، درخواست برگزاری مجمع عمومی فوق العاده را رقم زد.

هجرت نیوز: بیش از نیمی از اعضای خانه ی مطبوعات و رسانه های استان کرمان، طبق ماده ی 18 اساسنامه؛خواستار برگزاری مجمع عمومی فوق العاده ی این تشکّل برای تغییر موادی از اساسنامه و عزل هیئت مدیره شدند.
در نامه ی سرگشاده ای که به امضای 314 نفر از اعضای خانه ی مطبوعات و رسانه های استان کرمان رسیده است، بیش از نیمی از اعضای این نهاد، خواستار رسیدگی به مشکلات اخیر حوزه ی خانه ی مطبوعات شدند.
ناگفته نماند تعداد قابل توجهی از اصحاب رسانه ی استان نیز به دلیل اعمال نظر مافوق خود و سفارشاتی مبنی بر عدم ورود به مسائل خانه ی مطبوعات، از امضای این نامه بازماندند.
در پی برکناری غیرقانونی سید ابراهیم یزدی مدیر خانه ی مطبوعات و رسانه های استان کرمان در اسفند سال 90 و به دنبال آن استعفای ایشان و خانم همتی نماینده ی روزنامه های سراسری از عضویت در شورای مرکزی این خانه و عدم دعوت از اعضای علی البدل توسط شورای مرکزی خانه، عدم دعوت از بازرسینی که مدت مسئولیتشان یک و نیم سال مالی است لیکن به جلسات شورا دعوت نمی شوند و دیگر موارد؛ اصحاب رسانه ی استان کرمان خواستار برگزاری مجمع عمومی فوق العاده با دستور کار مشخص، گردیدند.
در این درخواست که 23 اردیبهشت جاری منتشر و به مسئولین ارجاع گردیده، مهلت 15 روزه ای برای برگزاری مجمع عمومی فوق العاده تعیین شده است.
لازم به ذکر است از تعداد 610 نفر عضو خانه ی مطبوعات و رسانه های استان کرمان، تعداد 314 عضو، این نامه را امضا نموده اند که طبق اساسنامه اگر یک سوم اعضا، درخواست برگزاری مجمع عمومی فوق العاده را داشته باشند، شورای مرکزی و اداره ی کل فرهنگ و ارشاد اسلامی موظف به رسیدگی و برگزاری مجمع فوق العاده می باشد.
دور از انتظار نیست که شورای مرکزی خانه و یا اداره کل فرهنگ و ارشاد استان کرمان، به دنبال بهانه جویی هایی پیرامون امضاهای جمع آوری شده باشند که اعلام می دارد همه ی جوانب قانونی در این تقاضا لحاظ شده است.

متن نامه بدین شرح است:
بسمه‌ تعالی
هیأت مدیره خانه مطبوعات و رسانه‌های استان کرمان
با سلام و احترام
به استحضار می‌رساند که امضا کنندگان این نامه که از اعضای خانه مطبوعات و رسانه‌های استان کرمان به شمار می‌روند، با توجه به رویدادهای اخیر در خانه مطبوعات، خواستار برگزاری مجمع عمومی فوق العاده ظرف مدت 30 روز از انتشار نامه می‌باشند.
خواهشمند است وفق مقررات مصرح در اساسنامه(ماده 18) نسبت به رعایت تشریفات قانونی اقدامات لازم را مبذول فرمایید.
موارد مورد تقاضا برای بررسی:
1- تغییر موادی از اساسنامه
2- عزل هیئت مدیره
با سپاس فراوان
رونوشت:
-استاندار محترم کرمان
-مدیرکل محترم مطبوعات داخلی و خبرگزاری های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
- حراست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
- مدیر کل محترم امور استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
- اداره کل اطلاعات استان کرمان
-مدیرکل محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان
-بازرسان محترم خانه مطبوعات و رسانه‌های استان کرمان   

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.