پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

اندر حکایت "تعهد یک ماهه" سرپرست خانه مطبوعات کرمان !

گنجعلیخانی در جلسه هئیت مدیره خانه مطبوعات کرمان ،  تعهد می دهد  که صرفا فقط  برای " یک ماه " ( یعنی از 28 فروردین ماه 1391 لغایت 28  اردیبهشت ماه 1391 ) عهده دار این مسئولیت باشد و پس از آن برای مدیریت خانه مطبوعات باید فکر اساسی شود.

کرمان نیوز ، از ابتدای آخرین هفته فروردین ماه امسال  خانه مطبوعات استان کرمان  با ارسال مکرر پیامک به تلفن همراه اعضای خود از برگزاری نشست صاحبان امتیاز، مدیران مسئول و سردبیران نشریات محلی استان در شامگاه 28 فروردین ماه در باغ شاهزاده ماهان می داد.

اگر چه مدیران مسئول و سردبیران 157 نشریه استان یعنی جمعاً 314 نفر به این جلسه دعوت شده بودند اما گویا بدون احتساب  اعضای هیئت مدیره، فقط نمایندگان 9 رسانه در این جلسه حضور پیدا کردند که کارشناسان از آن به عنوان “نه بزرگ اصحاب رسانه استان” به اقدام تأمل برانگیز هیئت مدیره خانه مطبوعات در برکناری سیدابراهیم یزدی ، رئیس سابق و پرتلاش این تشکل یاد می کنند.

هیچ یک از روزنامه  نگاران پیشکسوت استان در این جلسه حضور نیافته بودند و اعضای شرکت کننده عمدتاً مدیران نشریات تازه مجوز گرفته به شمار می رفتند.


* تصمیم جدید هیئت مدیره


اخبار واصله حاکی از آن است که اعضای هیئت مدیره قبل از برگزاری نشست با مدیران مسئول و سردبیران (عصر 28 فروردین) در همان باغ شاهزاده جلسه ای را برگزار و پس از مطرح شدن استعفای حجت الاسلام اکبر سلطانی، سید نصرالله گنجعلیخانی را به عنوان سرپرست جدید خانه مطبوعات استان انتخاب می نمایند و با این حساب مدیریت یک ماهه سلطانی در خانه مطبوعات پایان می یابد.
اکبر سلطانی نیز در دیدار با عده بسیار معدود اصحاب رسانه حاضر شده در نشست باغ شاهزاده که مدیر کل ارشاد استان نیز در آن حضور داشته است ، علت استعفای خود را مسائل شخصی و  مشغله زیاد کاری عنوان می نماید.


* معرفی سرپرست جدید


معرفی گنجعلیخانی به عنوان سرپرست جدید خانه مطبوعات استان نیز فارغ از اینکه وی یک چهره ارزشی است و نیز اینکه این امر  مبنای قانونی داشته یا نه، موجب واکنشهایی در بین اصحاب رسانه استان گردیده و آنها معتقد بودند  که وی که هم اکنون مدیرعاملی باشگاه ورزشی صنعت مس را بر عهده دارد،  خود در آن مجموعه با فعالیتها و مشکلات خاص مربوط به خود  مواجه است چگونه می تواند وفت و انرژی کافی را برای تداوم فعالیت اثربخش و مفید الفایده خانه مطبوعات آنهم با وجود اختلافات و وضع موجود بگذارد.

گنجعلیخانی همچنین با گلایه مندی های اکثر اعضای کانون روزنامه گاران اصولگرای استان (که خود نیز عضو آن است) به خاطر مشارکت در عزل  و برکناری سیدابراهیم یزدی مواجه است و آنان انتقادات زیادی را به وی وارد می دانند.


* تعهد مدیریت یک ماهه

اخبار واصله مبین این موضوع است که سید نصرالله گنجعلیخانی در جلسه هئیت مدیره (باغ شاهزاده) ، با اصرار حاضرین فقط تعهد می دهد  که صرفا برای " یک ماه " ( یعنی از 28 فروردین ماه 1391 لغایت 28  اردیبهشت ماه 1391 ) عهده دار این مسئولیت باشد و پس از آن برای مدیریت خانه مطبوعات باید فکر اساسی شود.

البته وی در چندین جلسه متفرقه نیز به "تعهد یک ماهه" خود برای سرپرستی خانه مطبوعات اشاره کرده بود.

اما امروز که 6 خرداد ماه است و دقیقا 9 روز از "تعهد یک ماهه" سرپرست  خانه مطبوعات استان کرمان می گذرد وی همچنان بر خلاف " تعهد و قول  " خود  در این مسئولیت حضور دارد و مکاتبات این تشکل را امضا می نماید.


* کارهایی که گنجعلیخانی انجام نداد!

در زمان تصدی این مسئولیت توسط وی  به درخواست قانونی و رسمی بیش از نیمی از اعضای خانه مطبوعات استان و بازرسان این تشکل مبنی بر لزوم تشکیل "مجمع عمومی فوق العاده" ترتیب اثر موثری داده نشد(!؟)  ، که این نیز موجب گلایه مندی های گسترده اصحاب رسانه استان از وی شده است.

نکته قابل توجه دیگر اینکه گنجعلیخانی در زمان تصدی این مسئولیت ، همچنین با توجه به استعفاهای کتبی و  رسمی سید ابراهیم یزدی و آذر همتی از عضویت در هئیت مدیره خانه مطبوعات کرمان در مورخ 23 اسفند سال 90  ، که .با این اقدام و بر اساس انتخابات سال 89، سعید امیر محمدی (سردبیر نشریه عصر باور)، ناصر سعید (نماینده روزنامه کار و کارگر) می بایستی به هیئت مدیره را می یافتند و دعوت می شدند که متأسفانه تا کنون وی و هیئت مدیره از آنان برای شرکت در جلسات دعوتی بعمل نیاورده اند و این اقدام خلاف اساسنامه خانه مطبوعات می باشد. (در صورتی که دعوت از اعضای جدید هئیت مدیره طبق اساسنامه باید ظرف 10 روز غیر تعطیل از زمان وصول استعفاها صورت می پذیرفت)

امید آن است وی که از چهره های ارزشی به شمار می رود به تعهد یک ماهه خود هر چه زودتر عمل نماید و این تشکل هر چه زودتر سامان یابد...

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.